• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Från i tisdags.
A752829E-5C7D-4173-A0AC-2A1B1EB9280C.jpeg
Håll hårt i den pelagosen. Min magkänlsa säger att den kan bli värdefull i framtiden :) ;)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Hade med enkelhet köpt en BB58 om den var utan fauxpatina och gilt-dial. Hoppas på att det kommer en blå BB58 utan all "låtaspatina" för jag älskar proportionerna på den
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
BB58 var väl lika bekväm, men men större. Det dock mycket som stökar till jämförelsen. 36 mot 39 mm. Länk mot band. Det var därför jag även provade 41:an på länk. Den kändes väldigt stor men framförallt VÄLDIGT tjock i jämförelse.

/B
Sant. Tänkte inte på att BB58 satt på band.
Har aldrig ens testat någon annan Blackbay än min 36 men förstår bara av måtten att döma att 41mm dykaren är en riktigt stor pjäs
 

Kai

Rolex
Stannade förbi och provade hos Rob. Riktigt trevlig.

6D0AD8E0-BED4-4508-8267-F28F6858DAC4.jpeg
F9DF1769-89BF-4AE8-A283-06FF1C58945B.jpeg
9FFC9472-D6BE-4374-990F-9C160FF8950B.jpeg


B

Haha du måste varit där precis efter mig :) Krons har GMT inne på länk och läder. Slutsåld hos Rob och Nymans. Trevligt bemötande på alla ställen jag var men gick inte att diskutera priset på GMTn.

E02853D4-9350-47D7-94EA-DFFF36E84BBB.jpeg
EC79BB66-D5ED-48DD-A03A-94A36ACB3701.jpeg
7517414E-EAD5-4B6E-934F-6E7739377D47.jpeg


63BD7FCD-EAC3-4E60-BC99-05658F613C4B.jpeg

0E2AA4E5-126C-4D81-BE8F-F94969EFB9CD.jpeg

Tack för bilder och jämförelser!!

Kan man känna sig trygg i att det kommer en BB58 GMT 2019?

Lär väl komma i fler färger men GMT komplikation till det nya verket lär inte komma på ett bra tag. Hade dock varit asgrymt med en mindre GMT!
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Nu tror jag inte att alla tycker det är särskilt positivt att stämpla nåt för en poor-mans nånting som indikerar att något nödvändigtvis ska ses som ett substitut för det man egentligen ville ha. Visst kanske det kan vara så ibland men tycker inte man bör utgå från att det gäller generellt.

Det var en av de egenskaperna som kan ses, av en del, som en fördel för BB GMT med tanke på släktskap och pris jämfört med en Pepsi GMT.
Jag lägger ingen större värdering i uttrycket "poormans" i övrigt.

Vänlig hälsning
 

LS

Panerai
2-Faktor
In i skamvrån ett par sidor tidigare.
Välkommen in i gemenskapen i skamvrån. Här har vi alla på oss dumstrutar med Invicta-logga på. :)

Haha du måste varit där precis efter mig :) Krons har GMT inne på länk och läder. Slutsåld hos Rob och Nymans. Trevligt bemötande på alla ställen jag var men gick inte att diskutera priset på GMTn.

E02853D4-9350-47D7-94EA-DFFF36E84BBB.jpeg
EC79BB66-D5ED-48DD-A03A-94A36ACB3701.jpeg
7517414E-EAD5-4B6E-934F-6E7739377D47.jpeg


63BD7FCD-EAC3-4E60-BC99-05658F613C4B.jpeg

0E2AA4E5-126C-4D81-BE8F-F94969EFB9CD.jpeg

Lite mer intryck.
  • Länken på GMT känns väldigt bred i jämförelse med min Sub. Kändes klumpigt men kanske vanesak. Även lädret var ganska brett. Hade gärna sett att det smalnade av längre ner.
  • GMT är fin, färgerna lirar bra och GMT-handen känns lagom lång. Vridringen lite blankare än jag trodde.
  • 58an är bra. Väldigt bra. Riktigt jäkla väldigt bra. Alltså helt grymt jäkla väldigt bra :D
Jag gick hemifrån och tänkte mer eller mindre köpa GMT om den fanns inne. Bemötandet i butik var kanon men något med klockan gjorde att det inte klickade helt, kanske bredden på armbanden. Stark 9/10 och något att fundera på. Inget jag sprang fram till kortmaskinen för dock.

58an testade jag bara på nato och jag hade höga förväntningar. Den var bättre. På något sätt kändes klockan perfekt på ett sätt så att ingen individuell detalj var grym utan snarare helheten. Samma känsla som med min 116610 och det är ett väldigt bra betyg för en klocka som kostar 40% av Subens pris.

Sammanfattningsvis två klockor som starkt rekommenderas. Personligen ”behöver” jag GMT och en kronograf då jag mer eller mindre är OWG med min Sub, så speedy och tudor GMT är starka kandidater. Ändå var det 58an som pirrade mest och den är lite för lik min sub. Eller? :)
 
Senast ändrad:
Välkommen in i gemenskapen i skamvrån. Här har vi alla på oss dumstrutar med Invicta-logga på. :)



Lite mer intryck.
  • Länken på GMT känns väldigt bred i jämförelse med min Sub. Kändes klumpigt men kanske vanesak. Även lädret var ganska brett. Hade gärna sett att det smalnade av längre ner.
  • GMT är fin, färgerna lirar bra och GMT-handen känns lagom lång. Vridringen lite blankare än jag trodde.
  • 58an är bra. Väldigt bra. Riktigt jäkla väldigt bra. Alltså helt grymt jäkla väldigt bra :D
Jag gick hemifrån och tänkte mer eller mindre köpa GMT om den fanns inne. Bemötandet i butik var kanon men något med klockan gjorde att det inte klickade helt, kanske bredden på armbanden. Stark 9/10 och något att fundera på. Inget jag sprang fram till kortmaskinen för dock.

58an testade jag bara på nato och jag hade höga förväntningar. Den var bättre. På något sätt kändes klockan perfekt på ett sätt så att ingen individuell detalj var grym utan snarare helheten. Samma känsla som med min 116610 och det är ett väldigt bra betyg för en klocka som kostar 40% av Subens pris.

Sammanfattningsvis två klockor som starkt rekommenderas. Personligen ”behöver” jag GMT och en kronograf då jag mer eller mindre är OWG med min Sub, så speedy och tudor GMT är starka kandidater. Ändå var det 58an som pirrade mest och den är lite för lik min sub. Eller? :)
Sluta sluta. Fan blir ju galen här hemma!! Måste klämma på bb58 nu!!
 
  • Like
Reactions: Kai

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tack vare tudors senaste instagram-inlägg med BB58 så blev till och med min sambo sugen på BB58an. Får mig verkligen att inse vilken marknadsföringskraft instagram besitter.
Blir nog till att gå in till någon AD till hösten för att vidare sälja in klockan :)

Bilden i talan:
14B9E660-4052-4BC9-B291-5886FEA34C8A.png


Jag blev därefter inspirerad och tog en bild på sambon med hennes bb36 :)
C5EE8B23-0421-4EA3-92BE-B9165F0BC32B.jpeg
 
Senast ändrad:

Kai

Rolex
Välkommen in i gemenskapen i skamvrån. Här har vi alla på oss dumstrutar med Invicta-logga på. :)



Lite mer intryck.
  • Länken på GMT känns väldigt bred i jämförelse med min Sub. Kändes klumpigt men kanske vanesak. Även lädret var ganska brett. Hade gärna sett att det smalnade av längre ner.
  • GMT är fin, färgerna lirar bra och GMT-handen känns lagom lång. Vridringen lite blankare än jag trodde.
  • 58an är bra. Väldigt bra. Riktigt jäkla väldigt bra. Alltså helt grymt jäkla väldigt bra :D
Jag gick hemifrån och tänkte mer eller mindre köpa GMT om den fanns inne. Bemötandet i butik var kanon men något med klockan gjorde att det inte klickade helt, kanske bredden på armbanden. Stark 9/10 och något att fundera på. Inget jag sprang fram till kortmaskinen för dock.

58an testade jag bara på nato och jag hade höga förväntningar. Den var bättre. På något sätt kändes klockan perfekt på ett sätt så att ingen individuell detalj var grym utan snarare helheten. Samma känsla som med min 116610 och det är ett väldigt bra betyg för en klocka som kostar 40% av Subens pris.

Sammanfattningsvis två klockor som starkt rekommenderas. Personligen ”behöver” jag GMT och en kronograf då jag mer eller mindre är OWG med min Sub, så speedy och tudor GMT är starka kandidater. Ändå var det 58an som pirrade mest och den är lite för lik min sub. Eller? :)

Tack för dina reflektioner!! Sublös som jag är, så kommer BB58 fylla ett tomrum i samlingen :)


Sluta sluta. Fan blir ju galen här hemma!! Måste klämma på bb58 nu!!

Förstår din känsla!! Har den själv! Känslan alltså! :)

Tack vare tudors senaste instagram-inlägg med BB58 så blev till och med min sambo sugen på BB58an. Får mig verkligen att inse vilken marknadsföringskraft instagram besitter.
Blir nog till att gå in till någon AD till hösten för att vidare sälja in klockan :)

Bilden i talan:
14B9E660-4052-4BC9-B291-5886FEA34C8A.png


Jag blev därefter inspirerad och tog en bild på sambon med hennes bb36 :)
C5EE8B23-0421-4EA3-92BE-B9165F0BC32B.jpeg
Snyggt! Kanske ska addera några klockkonton i fruns Instagram ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nån som vet hur Tudor situationen ser ut i Malmö just nu? Om Bergströms eller Hours har roliga modeller inne att klämma på? Helst BB58 eller GMTn så klart.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nån som vet hur Tudor situationen ser ut i Malmö just nu? Om Bergströms eller Hours har roliga modeller inne att klämma på? Helst BB58 eller GMTn så klart.
Var till Bergströms i förrgår. De hade en bronze och en Ranger plus några till. Det var väldigt urplockat. Jag ville testa Air King och op36 men dessa var sålda.
Har man handleder för det så kan jag rekommendera Rangern. Helmysig fieldklocka men stor med sina 41 mm :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Var till Bergströms i förrgår. De hade en bronze och en Ranger plus några till. Det var väldigt urplockat. Jag ville testa Air King och op36 men dessa var sålda.
Har man handleder för det så kan jag rekommendera Rangern. Helmysig fieldklocka men stor med sina 41 mm :)
Tudorskåpen hos Bergströms brukar vara lika laddade och livfulla som en genomsnittlig svensk gräsmatta är just nu. Känns olönt att åka dit för att kolla Tudor.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Välkommen in i gemenskapen i skamvrån. Här har vi alla på oss dumstrutar med Invicta-logga på. :)



Lite mer intryck.
  • Länken på GMT känns väldigt bred i jämförelse med min Sub. Kändes klumpigt men kanske vanesak. Även lädret var ganska brett. Hade gärna sett att det smalnade av längre ner.
  • GMT är fin, färgerna lirar bra och GMT-handen känns lagom lång. Vridringen lite blankare än jag trodde.
  • 58an är bra. Väldigt bra. Riktigt jäkla väldigt bra. Alltså helt grymt jäkla väldigt bra :D
Jag gick hemifrån och tänkte mer eller mindre köpa GMT om den fanns inne. Bemötandet i butik var kanon men något med klockan gjorde att det inte klickade helt, kanske bredden på armbanden. Stark 9/10 och något att fundera på. Inget jag sprang fram till kortmaskinen för dock.

58an testade jag bara på nato och jag hade höga förväntningar. Den var bättre. På något sätt kändes klockan perfekt på ett sätt så att ingen individuell detalj var grym utan snarare helheten. Samma känsla som med min 116610 och det är ett väldigt bra betyg för en klocka som kostar 40% av Subens pris.

Sammanfattningsvis två klockor som starkt rekommenderas. Personligen ”behöver” jag GMT och en kronograf då jag mer eller mindre är OWG med min Sub, så speedy och tudor GMT är starka kandidater. Ändå var det 58an som pirrade mest och den är lite för lik min sub. Eller? :)

BB 58 är riktigt, riktigt snygg på Natot.
Har några natoband och läderarmband hemma vilket jag verkligen ser fram emot att testa.

Jag tror BB58:ans styrka eller USP mot en modern Sub är att den gör sig grymt bra på Nato och läder, tillsammans med sin matta tavla och vridring, vilket ger ett helt annat och mycket tooligare intryck än en keramisk sub.
Dessutom har du lite färg, rött och guld, till skillnad från en monokrom sub.

Jag har själv en 40mm SDc som jag tycker den kompletterar på ett bra sätt.

Apropå det snygga Tudornatot så var det märkligt att längden var superkort. Jag kunde precis få på mig den på sista hålet.
Det fanns inga andra storlekar att beställa enligt Rob E som också tyckte det var märkligt.
Kan därför vara bra att testa natot innan man köper.

Mvh
 
Topp