• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lofgreno

Audemars
Efter lite drygt en månads ägande så gillar jag fortfarande utseendet på den lika mycket, färgerna är perfekta enligt mig..men den är (för) stor!
Efter att ha burit 36mm DD under förmiddagen och sen sätter på sig denna efter ger lite känslan av att jag har plockat ner vägg-klockan och satt på armen:).

4C7DC072-5F48-4388-98AD-D44621C25F69.jpeg

B87FDF06-19F7-47BA-A847-B8BE97771A8C.jpeg
Ja 36mm mot 41mm måste ju bli stor skillnad. Hur upplever du tjockleken då?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
När jag skrev storleken så inkluderade jag även tjockleken, tycker absolut den är för tjock! Men har man bara lite större handleder så är den en riktigt lyckad modell!

Tror det är mer en smaksak.. Jag har 19,5cm handled men det känns ändå för tjocka när jag provade. Gillar mindre och tunnare klockor trots min handled..
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Ledsen, trodde jag svarade redan igår!

Jag tror ev att jag stod brevid dig på krons igår, det var nämligen en person som skrev upp sig samtidigt som mig och fick en högst oklar leveranstid (typ inget svar alls). Jag skrev upp mig 25 maj, fick samtalet förra veckan.

Lycka till!
Vilken tajming i såna fall :) Jag var där precis innan stängning.
 

lofgreno

Audemars
När jag skrev storleken så inkluderade jag även tjockleken, tycker absolut den är för tjock! Men har man bara lite större handleder så är den en riktigt lyckad modell!
Ok. Ligger på ~17.5cm så det låter ju inte så lovande för min del. Jaja, skulle behöva se live hursomhelst. BB58 är ju också väldigt intressant. :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Har själv eftersökt info om detta och inte funnit så mycket. Nedan finns några uppgifter om det. Som jag förstår det justerar Tudor sina verk men vet inte exakt. Det borde dock ligga i kategori "top" eller åtminstone i "elaborated" enligt nedan (gäller för 2824-2, ej 2824)
FOUR GRADES OF ETA 2824-2:
  • Standard – adjusted in two positions; accuracy of +/-12 sec/day up to +/- 30 sec/day
  • Elaborated – adjusted in three positions; accuracy of +/-7 sec/day up to +/- 20 sec/day
  • Top – adjusted in five positions; accuracy of +/-4 sec/day up to +/- 15 sec/day
  • Chronometer
Källa: http://calibercorner.com/eta-caliber-2824-2/
Hej alla Tudor-experter. Som ett första inlägg här på forumet tänkte jag höra om någon av er har koll på vad den "godkända" tidsavvikelsen är för en Tudor BB (ETA-verket) från 2014. Har börjat fundera på om det börjar bli dags att lämna in den men känns ju onödigt om allt är som det ska.
 

xjoeyw

Omega
@Ur-snygg , ja det låter rimligt att det borde vara "Top"-varianten som gäller. Känns ändå lite snålt att det godtas +/- 15 sekunder men antar att man får vad man betalar för.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har själv eftersökt info om detta och inte funnit så mycket. Nedan finns några uppgifter om det. Som jag förstår det justerar Tudor sina verk men vet inte exakt. Det borde dock ligga i kategori "top" eller åtminstone i "elaborated" enligt nedan (gäller för 2824-2, ej 2824)
FOUR GRADES OF ETA 2824-2:
  • Standard – adjusted in two positions; accuracy of +/-12 sec/day up to +/- 30 sec/day
  • Elaborated – adjusted in three positions; accuracy of +/-7 sec/day up to +/- 20 sec/day
  • Top – adjusted in five positions; accuracy of +/-4 sec/day up to +/- 15 sec/day
  • Chronometer
Källa: http://calibercorner.com/eta-caliber-2824-2/

Tudor modifierar sina ETA till ”top grade”
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
En annan fråga - är det någon BB-are som har köpt gummiband som man kan rekommendera? Bilder uppskattas! :)

Jag köpte till ett pelagosgummi till min gamla blåa BB. Blir riktigt bra! Finns bilder i tråden, kan lägga ut igen senare om dom är svåra att hitta.
Nu mera finns det dock rubber B och everestband som passar utan ändlänk. har inte provat själv men ser riktigt bra ut.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
En annan fråga - är det någon BB-are som har köpt gummiband som man kan rekommendera? Bilder uppskattas! :)
vanguardstraps.com
Prisvärt. Snabb leverans. Man blir nöjd!

Edit. Tror att det var ”tempusx” som var en rabattkod - 10%. En användare på Instagram med det namnet.
 
Senast ändrad:
Topp