• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

silfver76

Omega
Jag som precis suttit och kikat på MN Straps, har du lust att skriva en mini-recension av ditt band? :)

Det är ett Erikas Originals MN Original och jag valde det framförallt för att det bara går en gång under klockan jämfört med de flesta andra MN straps som går två ggr och bygger upp klockan rätt mkt.
Sedan så visade det sig att det sitter ruskigt bra. Lagom stretchigt och klockan sitter stabilt och fint. Lätt att justera osv. Har blivit mitt absolut mest använda band. Har dessutom två andra färger som jag skiftar emellan.
Helt enkelt ett grym band :)
 

Kai

Rolex
Ja det är Erikas :)
Färgen är inte för mörk och inte för ljus. Precis lagom militärgrön. Mitt favoritband just nu.
Ser riktigt fin ut! Blir nog till att komplettera min svarta special ops med en grön original. Funderar lite även på den blåa varianten. Vilka fler varianter har du? Vill du lägga upp bilder? =)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Det är ett Erikas Originals MN Original och jag valde det framförallt för att det bara går en gång under klockan jämfört med de flesta andra MN straps som går två ggr och bygger upp klockan rätt mkt.
Sedan så visade det sig att det sitter ruskigt bra. Lagom stretchigt och klockan sitter stabilt och fint. Lätt att justera osv. Har blivit mitt absolut mest använda band. Har dessutom två andra färger som jag skiftar emellan.
Helt enkelt ett grym band :)
Helt underbart! Då blir det en beställning för mig också! Vilka andra färger har du?

Såg även denna bild på instagram som gjorde mig ruggigt sugen på sandfärgat band! :)
3500CEFC-1209-4F4E-8F28-64DAFB27AE3C.png
 

johgun73

Breitling
Så...min Pelagos (ETA) som inhandlades ny för ca ett år sedan hos en gråhandlare i Japan har börjat gå ca -5s per dygn. Jag har inte panik över sekunderna, men det blir ju såklart jobbigt efter ett tag då man ser att minutvisaren börjar ligga efter quartz-uret på väggen i köket.

Ska jag acceptera detta som en del av dealen eller bör jag ta klockan till urmakaren?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Så...min Pelagos (ETA) som inhandlades ny för ca ett år sedan hos en gråhandlare i Japan har börjat gå ca -5s per dygn. Jag har inte panik över sekunderna, men det blir ju såklart jobbigt efter ett tag då man ser att minutvisaren börjar ligga efter quartz-uret på väggen i köket.

Ska jag acceptera detta som en del av dealen eller bör jag ta klockan till urmakaren?
Du kan ju prova att lämna in den för ruckning, kostar väl inte allt för många kronor.
 

johgun73

Breitling
Din går ju inom COSC -4/+6 sek och din Tudor med ETA är vad jag vet inte COSC-certifierad därav borde den ha ett vidare accepterat intervall.

Ska testa att låta den vila i ett annat läge ett tag, får se om det gör någon skillnad. Jag har förstått att den helst ska ligga platt (jag har haft för vana att låta den ligga på ”sidan” med kronan ner, kanske amatörmässigt av mig?).
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag skulle säga att du gör helt rätt i att låta den vila på kronan om nätterna. Det är det fler som håller med om.


Sen har väl det mer med slitage på caset att göra än tidhållningen.

Ska testa att låta den vila i ett annat läge ett tag, får se om det gör någon skillnad. Jag har förstått att den helst ska ligga platt (jag har haft för vana att låta den ligga på ”sidan” med kronan ner, kanske amatörmässigt av mig?).
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Låter bra men testa att låta den vila i olika ställningar. Min 79220 (med eta-verk) går minst fel då den vilar med kl.6 neråt (vertikalt alltså). Den får hänga i länken mao.
Ska testa att låta den vila i ett annat läge ett tag, får se om det gör någon skillnad. Jag har förstått att den helst ska ligga platt (jag har haft för vana att låta den ligga på ”sidan” med kronan ner, kanske amatörmässigt av mig?).
 
Topp