• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mega

Rolex
2BFDBC1A-0A02-4490-A041-435DA82192CD.jpeg
Lite vintage till tråden!
Ser verkligen jättefin ut. Haft den länge?
Vet du om det är originaltavla eller servicetavla?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ni som har testat BB58:an på länk och vet hur de gamla BB länkarna satt tidigare, upplever ni nån skillnad? Är lite sugen, men orsaken att jag sålde min BB blå förut var att jag inte klarade av länken helt. :(
Men 39 mm lockar något jäkligt. :D
 

Andyrew

Cartier
Ni som har testat BB58:an på länk och vet hur de gamla BB länkarna satt tidigare, upplever ni nån skillnad? Är lite sugen, men orsaken att jag sålde min BB blå förut var att jag inte klarade av länken helt. :(
Men 39 mm lockar något jäkligt. :D

inte ägt en vanlig bb men testat, vad är problemet? Har en 58 och kanske kan ge lite feedback trots allt.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tyckte länken och själva klockan var lite topptung, och att länken inte smalnade av gjorde inte saken bättre. Är det ändrat mer på 58:an?
Black Bay 58 är inte topptung alls vad jag tycker i alla fall. Den större kan upplevas så i och med den är högre och tyngre om inte länk är justerad exakt rätt men det är nog individuellt hur man upplever det också. Har/haft båda och visst är det skillnad.

BB 58-länken smalnar av från 20 till ungefär 16,5 mm får jag det till mätt med rassligt mekaniskt vintageskjutmått.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Black Bay 58 är inte topptung alls vad jag tycker i alla fall. Den större kan upplevas så i och med den är högre och tyngre om inte länk är justerad exakt rätt men det är nog individuellt hur man upplever det också. Har/haft båda och visst är det skillnad.

BB 58-länken smalnar av från 20 till ungefär 16,5 mm får jag det till mätt med rassligt mekaniskt vintageskjutmått.

Tack för all info! Och ännu bättre med länken. :D Då kanske det blir ett köp framöver!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Håller med @Floduttern om gamla BB. Har inte suttit bra på mig och därmed inte varit aktuellt. Däremot 58:an känns som en bra klocka som verkligen skulle kunna agera beater. Hoppas inte den dras med kvalitetsproblem som nya GMTn verkar dras med (?).

Är det 20mm bandbredd så kommer jag nog smacka på ett gummi kanske från Vanguard eller RubberB (de som är anpassade för vanliga BB).
 

Uret

Cartier
Du fick använda mina bilder till din annons. Sen hamnade dom även på blocket och nu hamnar de även i trådar. Du äger ju klockan, du kan faktiskt ta egna foton. Inte för att det gör mig något men tycker bara det är lite kul och konstigt att du inte fotar själv
Trasig mobil kamera men ska förhpppningsvis hinna få den lagad idag. Kan ta bort om de så pass önskas
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Håller med @Floduttern om gamla BB. Har inte suttit bra på mig och därmed inte varit aktuellt. Däremot 58:an känns som en bra klocka som verkligen skulle kunna agera beater. Hoppas inte den dras med kvalitetsproblem som nya GMTn verkar dras med (?).

Är det 20mm bandbredd så kommer jag nog smacka på ett gummi kanske från Vanguard eller RubberB (de som är anpassade för vanliga BB).
Ganska säker på att Vanguard inte har straps som passar 58an, endast "vanliga" BB
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Topp