• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rille

Rolex
Gällande BB58 så var nere på Teneriffa förra veckan och då hade de flera BB58 inne på Ideal Joyeros.
Gav mig ett pris på 2795 euro. Om ni vill undvika kö så kan ni ju kombinera klockköpet med lite sol... :)
 

Gabriel90

Panerai
Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..
Lägg ner nu. Du har ju massa BB58: or på C24 om du vill ha en på direkten. Ligger mellan 33,000 - 37,000kr.

Gabbe på HedensGuld i Göteborg sa att han kunde fixa en BB58 inom 4-6 veckor. Han köper väl in via sina handlare.
Tror du att det är skitsnack så kan du själv ringa och fråga honom.:)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Hej, Jag har en tudor på k&s, verkar inte vara supermånga intressenter. Har jag värderat den fel..?
Egentligen inte väl eftersom den är icke-Tiger. Men det är ju en lite mellanmodell: inte Oysterlänk längre, lite udda tavelkonfiguration som inte är högst på folks önskelista. Kan var svår här där folk kan vara lite petigare med detaljerna och kanske hellre pyntar några tusen till för en som är helrätt.
 
Egentligen inte väl eftersom den är icke-Tiger. Men det är ju en lite mellanmodell: inte Oysterlänk längre, lite udda tavelkonfiguration som inte är högst på folks önskelista. Kan var svår här där folk kan vara lite petigare med detaljerna och kanske hellre pyntar några tusen till för en som är helrätt.
Tack för svar, tycker du jag ska sänka pris eller låta den vara?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tack för svar, tycker du jag ska sänka pris eller låta den vara?
Har väl legat ett tag, om du behöver att den rör på sig så sänk pris eller sälj på annan plattform. Eller ha is i magen om du vet vad du vill ha ut för den. Fullständigt orimligt tror jag inte priset är . Januari är väl inte bonanza på K/S vad jag vet, ganska död säljperiod?
 
Har väl legat ett tag, om du behöver att den rör på sig så sänk pris eller sälj på annan plattform. Eller ha is i magen om du vet vad du vill ha ut för den. Fullständigt orimligt tror jag inte priset är . Januari är väl inte bonanza på K/S vad jag vet, ganska död säljperiod?
Verkar som det, aja vi får se vad som händer. tack för svar :):)
 

Gabriel90

Panerai
Egentligen inte väl eftersom den är icke-Tiger. Men det är ju en lite mellanmodell: inte Oysterlänk längre, lite udda tavelkonfiguration som inte är högst på folks önskelista. Kan var svår här där folk kan vara lite petigare med detaljerna och kanske hellre pyntar några tusen till för en som är helrätt.
Njaa...Tiger versionen av dessa Tudor Chronos är en billigare variant.
Däremot stämmer det att folk föredrar oysterlänk till dessa, men 79260P och 79280P fanns endast med jubilee och inte oyster. på grund av dem blankpolerade delarna av boetten.
Jag hade en som jag sålde 2017 för 19k. Nyservad och fullset. Dock utan länk.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..
Visst verkar det vara mer eller mindre väntetid, inget tvivel om det.
Jag menar att det kan tydligt löna sig att ringa runt om man som jag är otålig och inte bara ställa sig i kö vid en enda AD.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Njaa...Tiger versionen av dessa Tudor Chronos är en billigare variant.
Däremot stämmer det att folk föredrar oysterlänk till dessa, men 79260P och 79280P fanns endast med jubilee och inte oyster. på grund av dem blankpolerade delarna av boetten.
Jag hade en som jag sålde 2017 för 19k. Nyservad och fullset. Dock utan länk.
Nja, Tiger är ju egentligen samma referenser av senare årtal med lite nya (och mindre attraktiva) tavellayoyter.
 

TonyM

Cartier
Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..
Syftar du på min kommentar?
Det är väntetid på Tudor BB58, när ska folk inse det? Även märkt att vissa säger - "Jag kan fixa Tudor BB58 inom 1 mån hos min AD". Då är min fråga varför ingen gjort det? Folk snackar så mkt..
Ja uppenbarligen har ju de flesta väntelistor men man kan ju också ha turen att få köpa en direkt, precis som jag blev erbjuden. Kanske fick jag chansen att välja klocka då jag köat för en annan klocka i ca 10 månader. Varför kan jag tyvärr inte svara på.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor

Code

AKA Vincent B
Syftar du på min kommentar?

Ja uppenbarligen har ju de flesta väntelistor men man kan ju också ha turen att få köpa en direkt, precis som jag blev erbjuden. Kanske fick jag chansen att välja klocka då jag köat för en annan klocka i ca 10 månader. Varför kan jag tyvärr inte svara på.
Tack.. :)
 

Michelnr1

Omega
Där de ligger för typ 35. Vad är din poäng?
Om det legat ute BB58 på KS för 30-32 som inte såldes på flera veckor, och det läggs ut en till för 39.5k på KS
så är det ju högst relevant att jämföra på samma säljkanal.

Nu gjorde ju jag en miss och annonserade i fel kanal, så den är bortplockad av Moderator vilket jag förstår., (my bad)

Däremot så vill jag lägga till en sak i diskussionen:
Jag förstår din tanke till 100% Fixxxer, men om något legat ute för en viss summa tidigare så behöver det inte betyda att det inte kan läggas ut för en annan summa senare;),. Men din tanke är rätt och jag tar åt mig av dina synpunkter, ibland vill man dock lägga ett pris så man slipper ”brorsan, billigare” skojarna .
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nu gjorde ju jag en miss och annonserade i fel kanal, så den är bortplockad av Moderator vilket jag förstår., (my bad)

Däremot så vill jag lägga till en sak i diskussionen:
Jag förstår din tanke till 100% Fixxxer, men om något legat ute för en viss summa tidigare så behöver det inte betyda att det inte kan läggas ut för en annan summa senare;),. Men din tanke är rätt och jag tar åt mig av dina synpunkter, ibland vill man dock lägga ett pris så man slipper ”brorsan, billigare” skojarna .
Jag är för fri prissättning men tycker ändå att man får kommentera det. 39.5k är inte marknadspris för en begagnad oavsett om du nämner "utbud och efterfrågan" eller inte. :)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Med läder o nato finns i Sverige med. Det är med länk det tar tid.. :)
Fast det var väl för 1-2 månader som två personer på KS köpte med länk uttan väntetid av ad i Stockholm då det framkom i denna tråden att dem hade i lager? Så att det är så mycket kö som du vill att det ska framstå som känns tveksamt.

Edit: 30 oktober postade två medlemmar att dem köpt en ny 58:a med länk på nymans utan kötid, så att det alltid tar tid med länk känns inte självklart.
 
Senast ändrad:

Michelnr1

Omega
På tal om något annat men samma ämne, är det många här hemma som haft problem med sina datum på nya BB gmt?
Såg något om det på frederico talks watches?
 

Code

AKA Vincent B
Ang Tudor 58 som låg ute på ks. Det handlar mkt om "timing" också. Att sälja rätt tillfälle. Var inte dom ute strax innan jul? Och om vi struntar i ks nu och kollar resten av världen. Tex C24, Ebay så ligger dom på ca 35k-40k inkl moms/tull, frakt. Nu pratar jag om Tudor 58 med Länk (ej läder/nato)..
 

Code

AKA Vincent B
Ang Tudor 58 som låg ute på ks. Det handlar mkt om "timing" också. Att sälja rätt tillfälle. Var inte dom ute strax innan jul? Och om vi struntar i ks nu och kollar resten av världen. Tex C24, Ebay så ligger dom på ca 35k-40k inkl moms/tull, frakt. Nu pratar jag om Tudor 58 med Länk (ej läder/nato)..

P. S ligger en Tudor 58 med Länk ute på Blocket för 39.5k..
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag tror banne mig att ”Den Officiella Tudortråden” kan vara den roligaste tråden, men också den tråkigaste tråden när det ska diskuteras priser och väntetider. Snälla, starta en egen tråd och där kan ni diskutera priser och väntetider på egen tid. Diskussionerna kommer aldrig någonstans :banghead:
Om man vill veta om model X finns hos AD - kontakta AD då KS kan inte veta lagersaldot hos alla AD :bookworm: Gå till källan så får man rätt info. Här inne är det bara spekulationer :watching:
 
Topp