• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudortisdag!

045D4C7A-4FAD-48CB-A5B2-53A47AD5ABD5.jpeg
 

Gabriel90

Panerai
Ang Tudor 58 som låg ute på ks. Det handlar mkt om "timing" också. Att sälja rätt tillfälle. Var inte dom ute strax innan jul? Och om vi struntar i ks nu och kollar resten av världen. Tex C24, Ebay så ligger dom på ca 35k-40k inkl moms/tull, frakt. Nu pratar jag om Tudor 58 med Länk (ej läder/nato)..
Det där är ursäkter... timing och tillfällen...
Om jag lägger ut nya pepsin för 85-90k så har jag den såld inom 3minuter.
Köper inte det argumentet. Du hypar ju klockan till skyarna.. då borde den säljas direkt om den ligger till salu för 30-32k vilket den inte gjorde.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ang Tudor 58 som låg ute på ks. Det handlar mkt om "timing" också. Att sälja rätt tillfälle. Var inte dom ute strax innan jul? Och om vi struntar i ks nu och kollar resten av världen. Tex C24, Ebay så ligger dom på ca 35k-40k inkl moms/tull, frakt. Nu pratar jag om Tudor 58 med Länk (ej läder/nato)..[/QUOTE
Snarare 34-35. Antagligen därför det är svårt att sälja beg för 32.....
 

Bilagor

  • Screenshot_2019-01-15-17-02-17.png
    Screenshot_2019-01-15-17-02-17.png
    148.1 KB · Visningar: 2

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tror banne mig att ”Den Officiella Tudortråden” kan vara den roligaste tråden, men också den tråkigaste tråden när det ska diskuteras priser och väntetider. Snälla, starta en egen tråd och där kan ni diskutera priser och väntetider på egen tid. Diskussionerna kommer aldrig någonstans :banghead:
Om man vill veta om model X finns hos AD - kontakta AD då KS kan inte veta lagersaldot hos alla AD :bookworm: Gå till källan så får man rätt info. Här inne är det bara spekulationer :watching:
Jag tycker tråden är underhållande! Det är kul att se hur det jobbas på att nästan vara en Rolex! Lite onödigt då klockorna är fina nog och det väl snarast är en fördel att dom faktiskt går att få tag på :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Har bara pratat med 2 AD’s ännu gällande BB58. Fick beskedet 3-6 mån av en och ca 6-12 av en annan.
Men det kanske löser sig ändå!? En mycket trevlig forummedlem kontaktade mig och frågade om jag ville ta hans nya oanvända, med länk, till list. Älskar att det finns schyssta medmänniskor som inte måste tjäna några tusenlappar bara för att man kan
 

Code

AKA Vincent B
Det där är ursäkter... timing och tillfällen...
Om jag lägger ut nya pepsin för 85-90k så har jag den såld inom 3minuter.
Köper inte det argumentet. Du hypar ju klockan till skyarna.. då borde den säljas direkt om den ligger till salu för 30-32k vilket den inte gjorde.
Ingenting säljs på ks. Ser samma klockor dag ut och dag in. Därför man vänder sig till andra forum. Vet redan 3-4 pers som vill köpa min för 35k. Men haft min nu i snart 6mån och lika nöjd fortfarande. Om nån/ni kan fixa den fr AD inom 1mån, säger bara grattis... :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ingenting säljs på ks. Ser samma klockor dag ut och dag in. Därför man vänder sig till andra forum. Vet redan 3-4 pers som vill köpa min för 35k. Men haft min nu i snart 6mån och lika nöjd fortfarande. Om nån/ni kan fixa den fr AD inom 1mån, säger bara grattis... :)
Köpte en utan väntetid tidigare i vintras i Spanien, inga problem alls. Fanns på första ADn jag besökte
 

Code

AKA Vincent B
Har bara pratat med 2 AD’s ännu gällande BB58. Fick beskedet 3-6 mån av en och ca 6-12 av en annan.
Men det kanske löser sig ändå!? En mycket trevlig forummedlem kontaktade mig och frågade om jag ville ta hans nya oanvända, med länk, till list. Älskar att det finns schyssta medmänniskor som inte måste tjäna några tusenlappar bara för att man kan
Aha så ingen "1mån väntetid" som många påstår? Oj då...
 

Loda

Omega
Ska se om jag kan lätta upp stämningen lite. Jag fick paket idag. Första Tudorn och det får väl även kallas min första riktiga instegsklocka. Härligt blå färg, vilket var det enda jag var lite nervös för då jag bara sett den i skarpt ad-ljus tidigare.
IMG_20190115_191652179.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är f-n otroligt att man till slut blir tvingad att sluta bevaka trådar för att det ska tjafsas om kötider fram och tillbaka i en j-vla evighet :mad:

Det är på riktigt ett skämt hur mycket plats diskussionen tar om kötider och andrahandsvärde och ett mysterium att inte @admin går in och sätter ner foten. Är det för mycket att begära att en märkestråd ska handla om klockorna och inte vara ett spekulationsverktyg. Sanslöst!
 

Code

AKA Vincent B
Har bara pratat med 2 AD’s ännu gällande BB58. Fick beskedet 3-6 mån av en och ca 6-12 av en annan.
Men det kanske löser sig ändå!? En mycket trevlig forummedlem kontaktade mig och frågade om jag ville ta hans nya oanvända, med länk, till list. Älskar att det finns schyssta medmänniskor som inte måste tjäna några tusenlappar bara för att man kan
@Clark Kent det är ju redan bekräftat.. ;)
 

Code

AKA Vincent B
Apropå väntetider.. Blev idag kontaktad av AD som har både en BB58 och en BB GMT med mitt namn, om intresserad, eftersom jag ställt mig i kö i april.
9mån väntetid alltså. Bekräftelse nr 2. Ok ska lägga ner nu. Hade alltså rätt.. Varför vill du inte köpa 58:an? Riktigt grym klocka.. :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Ska se om jag kan lätta upp stämningen lite. Jag fick paket idag. Första Tudorn och det får väl även kallas min första riktiga instegsklocka. Härligt blå färg, vilket var det enda jag var lite nervös för då jag bara sett den i skarpt ad-ljus tidigare.
IMG_20190115_191652179.jpg
Grattis! Hoppas på att nypa en svart jag med snart :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det är f-n otroligt att man till slut blir tvingad att sluta bevaka trådar för att det ska tjafsas om kötider fram och tillbaka i en j-vla evighet :mad:

Det är på riktigt ett skämt hur mycket plats diskussionen tar om kötider och andrahandsvärde och ett mysterium att inte @admin går in och sätter ner foten. Är det för mycket att begära att en märkestråd ska handla om klockorna och inte vara ett spekulationsverktyg. Sanslöst!
Förstår att det kan bli tröttsamt för er ”forumrävar” som hängt här ett tag. Men samtidigt bör du ha lite förståelse för oss som är nya här. Jag själv t.ex. har fått ett nyupptäckt intresse i klockor då frugan äntligen pluggat klart och småbarnsåren börjar passera. Har det senaste halvåret läst kilometervis med olika trådar, lusläst internet, bott framför youtube och provat diverse ur när jag fått tillfälle. Känner efter allt ovan att BB58 är helt rätt för mig! Och när man uppenbarligen inte kan knalla in varsomhelst, närsomhelst, för att köpa denna (eller andra klockor till list av ad) är det väl inte konstigt att frågan ställs i den ”Officiella Tudor tråden”!?! Här om nånstans borde man kunna ställa en sån fråga. Och som sagt, tråkigt att det stör dig och många fler, men det hjälper faktiskt en del mer än det stör andra. Ta mig, återigen, som exempel. Istället för att nu, eventuellt, behöva vänta allt mellan 3-12 månader, verkar jag ha uret till månadsskiftet:)
Lite glad för min skull?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förstår att det kan bli tröttsamt för er ”forumrävar” som hängt här ett tag. Men samtidigt bör du ha lite förståelse för oss som är nya här. Jag själv t.ex. har fått ett nyupptäckt intresse i klockor då frugan äntligen pluggat klart och småbarnsåren börjar passera. Har det senaste halvåret läst kilometervis med olika trådar, lusläst internet, bott framför youtube och provat diverse ur när jag fått tillfälle. Känner efter allt ovan att BB58 är helt rätt för mig! Och när man uppenbarligen inte kan knalla in varsomhelst, närsomhelst, för att köpa denna (eller andra klockor till list av ad) är det väl inte konstigt att frågan ställs i den ”Officiella Tudor tråden”!?! Här om nånstans borde man kunna ställa en sån fråga. Och som sagt, tråkigt att det stör dig och många fler, men det hjälper faktiskt en del mer än det stör andra. Ta mig, återigen, som exempel. Istället för att nu, eventuellt, behöva vänta allt mellan 3-12 månader, verkar jag ha uret till månadsskiftet:)
Lite glad för min skull?

Det är självklart kul att du nu får din klocka...grattis till det :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Förstår inte att folk fortfarande orkar bli så upprörda över VincentB inlägg om väntetider och marknadspriser.
Han lär ju ändå inte lyckas lura någon på pengar här på forumet iallafall då alla redan känner till honoms strategi/köp-och-sälj-cykel!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har bara pratat med 2 AD’s ännu gällande BB58. Fick beskedet 3-6 mån av en och ca 6-12 av en annan.
Men det kanske löser sig ändå!? En mycket trevlig forummedlem kontaktade mig och frågade om jag ville ta hans nya oanvända, med länk, till list. Älskar att det finns schyssta medmänniskor som inte måste tjäna några tusenlappar bara för att man kan
Finns väl ingen som köper Tudor till listpris?
 
Topp