• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Förstår inte att folk fortfarande orkar bli så upprörda över VincentB inlägg om väntetider och marknadspriser.
Han lär ju ändå inte lyckas lura någon på pengar här på forumet iallafall då alla redan känner till honoms strategi/köp-och-sälj-cykel!
Lite nyfiken, vadå för strategi? Och lura nån? Skulle aldrig lura någon och har aldrig gjort det...
 

Code

AKA Vincent B
Måste bara skriva detta inlägg. Problemet med ks är att vissa ks medlemmar gör "egna" värderingar på forumet. Som om vissa är "värderingsmän". Ks är lika stort ungefär som en fjärt i rymden, jämfört med världen. Jag följer oftast det som säljs i olika/flera länder än Sverige. Många fastnar för mkt på ks. När en klocka ska säljas här säger många "Ahh jag kan fixa den billigare där o här". Men gör det då. Förmodligen inte, får då skulle dom knappast skriva till säljaren. Pga detta konstiga beteende går många över till andra forum/sidor för att sälja sin klocka, för folk är trötta på att medlemmar på ks "tror dom vet allt". Ex en klocka läggs ut för 20k. Folk börjar tjafsa om prissättningen här på KS av olika anledningar. Och klockan säljs för 18k på ett annat forum. Och det handlar inte om att lura någon. För det är faktiskt ingen som tvingat dig och köpa klockan. Och oftast så tar men reda på allt om klockan innan man köper den. Pris, kvalitet, urverk mm, ja allt. Tråkigt att det är just så på ks men inte på andra forum...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ok nämn en klocka jag gjort så med? Sålt för enligt dig, överpris...
Ingen klocka här på forumet troligtvis eftersom de flesta här har eller kan läsa sig till tillräckligt med kunskap för att ifrågasätta ett överprisat objekt.

De två första stegen, köp och hype kan jag dock nämna många exempel på :)
 

Code

AKA Vincent B
Ingen klocka här på forumet troligtvis eftersom de flesta här har eller kan läsa sig till tillräckligt med kunskap för att ifrågasätta ett överprisat objekt.

De två första stegen, köp och hype kan jag dock nämna många exempel på :)
Du ser, du har INGENTING och komma med. Så spar dom onödiga kommentarerna innan du skämmer ut dig själv.. ;)Och handlar inte om "hype" utan om att man kanske är NÖJD med sin klocka. Ja varit nöjd tidigare och ändå sålt av olika anledningar. Men betyder ändå inte att klockan inte är riktigt grym. Så gör dom flesta... ;)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Du ser, du har INGENTING och komma med. Så spar dom onödiga kommentarerna innan du skämmer ut dig själv.. ;)Och handlar inte om "hype" utan om att man kanske är NÖJD med sin klocka. Ja varit nöjd tidigare och ändå sålt av olika anledningar. Men betyder ändå inte att klockan inte är riktigt grym. Så gör dom flesta... ;)
BB58, SMP quartz, 216570, Zodiac GMT, Alveoles, G-Shock, Zelos Mako..
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Och oftast så tar men reda på allt om klockan innan man köper den. Pris, kvalitet, urverk mm, ja allt. Tråkigt att det är just så på ks men inte på andra forum...
För något år sedan var du väldigt noga med att man som säljare ska ge precis all information som finns om klockan i en säljesannons.
Så man inte råkar köpa ETA-versionen när det finns en ny med inhouse, med ny ref, ny tavla, boett osv... :)
 

Jodisalt

Rolex
Ok tråkigt att det stör dig när jag lägger upp bilder. Men man behöver faktiskt inte titta eller går att scrollat vidare.. ;)

Svårt att scrolla vidare när x antal sidor är där du hypar en klocka! Först Rolex Sub, därefter Tudor med in-house (och satan i gatan vad det var dåligt med ETA då in-house var så mkt bättre, enligt dig)
Sedan var det Omega...
Ja @Vincentb, du har klottrat ned en jäkla massa trådar.
Lite cred ska du ha iaf, fina foton tar du!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tudor är inte direkt Patek. Vissa här får det att framstå som att det är ett sjukt tryck på Tudor vilket inte stämmer.
Nää självfallet. Det förstår även jag! Men bara för att klockan är tillgänglig inom överskådlig framtid är det väl långt ifrån att alla betalar under list? Iallafall gällande modeller som går mer eller mindre omgående och det finns intresse för??
Att jag får klockan jag vill ha NY från AD till listpris är gott nog åt mig:) Personligen skulle jag betala max 80% av nyvärdet för en bättre beg. Men det är enbart pga mina egna värderingar! Marknadsvärde är en sak men det är jag inte intresserad av. Även om det vore en stålrolle jag snöat in på skulle jag aldrig betala list eller mer för en beggad! Oavsett väntelistor, kötider etc! Då skulle jag hellre vara utan. Detsamma gäller Tudor! Tänker absolut inte bidra till någon sjuk hype genom att betala överpris! Och för dem som gör det i spekulationssyfte kan man bara hoppas det är för lånade pengar och att proppen går ur...
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Måste bara skriva detta inlägg. Problemet med ks är att vissa ks medlemmar gör "egna" värderingar på forumet. Som om vissa är "värderingsmän". Ks är lika stort ungefär som en fjärt i rymden, jämfört med världen. Jag följer oftast det som säljs i olika/flera länder än Sverige. Många fastnar för mkt på ks. När en klocka ska säljas här säger många "Ahh jag kan fixa den billigare där o här". Men gör det då. Förmodligen inte, får då skulle dom knappast skriva till säljaren. Pga detta konstiga beteende går många över till andra forum/sidor för att sälja sin klocka, för folk är trötta på att medlemmar på ks "tror dom vet allt". Ex en klocka läggs ut för 20k. Folk börjar tjafsa om prissättningen här på KS av olika anledningar. Och klockan säljs för 18k på ett annat forum. Och det handlar inte om att lura någon. För det är faktiskt ingen som tvingat dig och köpa klockan. Och oftast så tar men reda på allt om klockan innan man köper den. Pris, kvalitet, urverk mm, ja allt. Tråkigt att det är just så på ks men inte på andra forum...
Många här är extremt kunniga och därav, ipetiga med annonser och prissättning. Vilket kan vara sunt, så ingen går på en nitlott. Att folk inte är lika kunniga i din FB grupp eller på blocket och köper till det priset som kanske inte är skäligt kan bero på okunskap. Här på KS är folk kunniga oavsett vad du tycker.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Vart köper man schyssta, prisvärda, band? Är främst ute efter liknande på den bifogade bilden stulen från internet. Men ni som brukar variera er och har lite att jämföra med, vilka ställen rekommenderar ni?
 

Bilagor

  • 1954BCE2-70A0-48B7-9368-72A5F3F8BE25.jpeg
    1954BCE2-70A0-48B7-9368-72A5F3F8BE25.jpeg
    56.4 KB · Visningar: 0
Topp