• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gabriel90

Panerai
Om Monochrome Watches har rätt så är det en låååång gäspning. Hellre nytänkande istället för återvunnet eller några riktiga tributes istället för copy-cats
71BEE916-E109-424C-ADCD-E39FA2373C93.jpeg
Gäsp....
kronskydd och snowflakevisare ska det va.
Gärna en TT Variant:)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Rolex Passion Report slår till med vad de förmodar är en riktig läcka från en blog, snarlik Monochromes - Basel blir spännande som alltid!

Screenshot_20190217-212207.png
Måste erkänna att blandningen av gamla designelement är rätt oförståelig för mig. Man gjorde ju ganska klart med BB Chronon att flingvisarna var givna i Black Bay linjen, även på en chrono där det såg weirdo ut. Så varför plötsligt stoppa mercedes i BB linjen? För BB linjen är det ju eftersom man håller kvar fetkronlösningen utan skydd.
Så plötsligt har vi 50-60-tals element i krona/boett/visare/länk , 70-80-tal i datumbubbla och tavel-layout? Jag tror inte riktigt på det. Men med det sagt, jag var 100% övertygad om att de läckta BB chrono bilderna var fejk timmar innan den faktiskt släpptes.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Rolex Passion Report slår till med vad de förmodar är en riktig läcka från en blog, snarlik Monochromes - Basel blir spännande som alltid!

Screenshot_20190217-212207.png
Kul med dessa prediction mockups. Tror dock inte denna är på riktigt, stämplarna i bakgrunden är från en kinesisk användare på IG (watchoosy).

(Plus det Rolex-graverade rehaultet och att klockan är ”OFFICIALLY CERTIFIEO:) )
 

Robbanc76

Cartier
Vad tror ni om chansen att hitta en BB58 i Bangkok och vilken butik ska man chansa på? Finns 4-5 i närheten av varandra men sen finns det nåra i utkanten. Frågan är om utkanterna är säkrare kort då flesta turister håller sig till city

Vad jag har förstått på diverse forum så är det väldigt lång kö på BB58 i hela Asien
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Sjukt taggad på att se va tudor har på gång! Mercedesvisare och datum bubbla är nog dock inget jag tror kommer
 

Amme

Cartier
Vad jag har förstått på diverse forum så är det väldigt lång kö på BB58 i hela Asien
Den finns här i Phuket men idioterna ville inte sälja den löst. Jag var tvungen att köpa någon annan modell samtidigt för att få köpa den eller GMT’n. Plus att dom ville ha 114 tusen bhatt vilket är högre än retail...
 

m_s

Patek
2-Faktor
Kul med dessa prediction mockups. Tror dock inte denna är på riktigt, stämplarna i bakgrunden är från en kinesisk användare på IG (watchoosy).

(Plus det Rolex-graverade rehaultet och att klockan är ”OFFICIALLY CERTIFIEO:) )
Helt rätt - veckorna innan Basel är alltid lika intressanta :)
 
Topp