• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
Det är nog framförallt önsketänkande och att jag har sett att många fans gärna ser en comeback och inte gillar snowflake. Tänker även att den isåfall skulle bli rätt lik BB58 men precis som du säger så skulle det ju vara logiskt att fortsätta med snowflake nu när det är deras grej och unik för Tudor historiskt sett.


De la upp en bild på den röda redan i oktober med bildtext "The beautiful burgundy color on this 90’s prototype resulted in the bezel tone of the #BlackBay and Black Bay GMT" så det är en gammal prototyp. Precis som jag skrev innan i mina inlägg är det nog för mycket som matchar med den röda för att det inte ska vara den som är inspirationen till den nya, nu är det bara timvisaren och modellnamnet som ska knäckas!

Är inte kronan lite stor om det skulle vara en gammal midsize?

Jag är inte säker på att klockan på bilden är en gammal prototyp som Tudor påstår utan att den kan vara en nyproducerad med Tudors nya inhouse-verk. Anlednigen till min gissning är att datumet ser ut att sitta längre ut på den röda än vad det gjorde på de gamla originalen. Och anlednigen till att man har flyttat ut datumet är att datumet på Tudors inhouse-verk sitter längre ut än på ETA som satt i originalet. Man kan se samma förskjutning utåt av datumet på Pelagos när man bytte från ETA till inhouse. Se nedan (den med inhouse har mkt mer text).

New x1440x810_2x_TudorPelagosInHouse-12.jpg
TudorPelagos-31.jpg
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag är inte säker på att klockan på bilden är en gammal prototyp som Tudor påstår utan att den kan vara en nyproducerad med Tudors nya inhouse-verk. Anlednigen till min gissning är att datumet ser ut att sitta längre ut på den röda än vad det gjorde på de gamla originalen. Och anlednigen till att man har flyttat ut datumet är att datumet på Tudors inhouse-verk sitter längre ut än på ETA som satt i originalet. Man kan se samma förskjutning utåt av datumet på Pelagos när man bytte från ETA till inhouse. Se nedan (den med inhouse har mkt mer text).

New x1440x810_2x_TudorPelagosInHouse-12.jpg
TudorPelagos-31.jpg

Jag tror att den kan vara ihopsatt av lite gamla delar i modern tid för att passa bra att ”hitta” i bankvalvet nu innan Basel 19. Men visst är det där en gammal submariner och inte en nyproducerad, den har bland annat gulnad pärla och tritiummärkning på tavlan.

Men vi borde kunna vara hyfsat säkra på att detta är inspirationsklockan till den nya i alla fall!
 
Senast ändrad:
Jag har drabbats av lite Tudorfeber och var inne på Bergströms GBG idag och provade 41 mm BB. Jag tycker att den är för tjock alltså. Och 58:an kan man tydligen få vänta på ett tag. Beställde dock en även om jag inte provat den. För övrigt fanns ingen GMT på läder kvar idag...
 

DrDre

Patek
Jag tror att den kan vara ihopsatt av lite gamla delar i modern tid för att passa bra att ”hitta” i bankvalvet nu innan Basel 19. Men visst är det där en gammal submariner och inte en nyproducerad, den har bland annat gulnad pärla och tritiummärkning på tavlan.

Men vi borde kunna vara hyfsat säkra på att detta är inspirationsklockan till den nya i alla fall!

Vridringsinlägget är nog gammalt, men OM det är så att det sitter en nytt inhouse-verk i den, så är resten nytt. Urtavla och boett måste anpassas.
 

DrDre

Patek
Det kan bero på vinkeln, men jag tycker att datumet ser ut att sitta längre ut på den röda än på den blå. På den röda ser bubblan ut att gå ända ut till kanten, vilket den inte gör på den blå.

07DE936E-AB7A-4267-8474-DDD87F5E9D3F.jpeg
B3A100C2-399B-4D99-B9EE-6A7FF91E7929.jpeg
 
Hej, nån som har koll på vad olika Tudor originalband kostar? T.ex. deras fabric och originallädret? Går de att enbart beställa från en AD?
 
Topp