• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Greven75

Cartier
D3D6A82C-114E-4851-9692-FF42C3BE6DDA.jpeg

Idag blir det en hydro i regnet.
 

Henmell

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll på väntelistan Tudor bb58 vs Tudor gmtn?

Är väntetiden densamma? Köat sedan november på bb58 men förstått att det inte kommit in någon modell sedan dess :p funderar om jag skulle försökt satsa på en gmt istället. Men den kanske är ännu mer hopplös att få tag i?
 

Ccris

Omega
Någon som har koll på väntelistan Tudor bb58 vs Tudor gmtn?

Är väntetiden densamma? Köat sedan november på bb58 men förstått att det inte kommit in någon modell sedan dess :p funderar om jag skulle försökt satsa på en gmt istället. Men den kanske är ännu mer hopplös att få tag i?
Rob E hade några bb58 inne för någon vecka sedan, går säkert att få tag på utan problem. GMTn har jag dessvärre ingen aning om.
 

Buffi

Panerai
Rob E hade några bb58 inne för någon vecka sedan, går säkert att få tag på utan problem. GMTn har jag dessvärre ingen aning om.
Senast jag var på Rob (strax öven en månad sedan för serviceärende av en Omega) så hade de båda inne. BB58 fanns dock endast inne på läder.
GMT fanns med länk också.

Jag upplevde GMTn som för stor för mig dock, men 58an är rätt perfekt.
Bild från butiken:
YcOWq4l.jpg


Tog ingen bild på GMT, för den är inte aktuell för mig ändå.

Min nästa klocka blir helt klart en 58 (på länk), men väntar för att se om det kommer fler färger på Basel.
 

levman

Cartier
Hej,

När det kommer till Tudor Fifty Eight i Stockholm - är det möjligt att försöka förhandla pris hos handlare? Vissa handlare har väntelista på den medan andra har den inne. Listpris är just nu 32 500 kronor.

Är den så pass limiterad att man helt enkelt får hosta upp listpriset? Med vanliga Tudor 41mm har jag kunnat förhandla utan större problem.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

När det kommer till Tudor Fifty Eight i Stockholm - är det möjligt att försöka förhandla pris hos handlare? Vissa handlare har väntelista på den medan andra har den inne. Listpris är just nu 32 500 kronor.

Är den så pass limiterad att man helt enkelt får hosta upp listpriset? Med vanliga Tudor 41mm har jag kunnat förhandla utan större problem.
Tveksamt men jag kan ha fel
 

m_s

Patek
2-Faktor
Hej,

När det kommer till Tudor Fifty Eight i Stockholm - är det möjligt att försöka förhandla pris hos handlare? Vissa handlare har väntelista på den medan andra har den inne. Listpris är just nu 32 500 kronor.

Är den så pass limiterad att man helt enkelt får hosta upp listpriset? Med vanliga Tudor 41mm har jag kunnat förhandla utan större problem.
Omöjligt att svara på. Beror nog helt på din relation med en AD, köper man mycket går det nog att få lite bättre priser. Annars verkar det tveksamt att de skulle rabattera en modell som de har kölista på...
 

m_s

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på väntelistan Tudor bb58 vs Tudor gmtn?

Är väntetiden densamma? Köat sedan november på bb58 men förstått att det inte kommit in någon modell sedan dess :p funderar om jag skulle försökt satsa på en gmt istället. Men den kanske är ännu mer hopplös att få tag i?
Beroende på AD ser det nog väldigt olika ut. Vissa har rejäla kölistor andra inte.
 

Buffi

Panerai
Hej,

När det kommer till Tudor Fifty Eight i Stockholm - är det möjligt att försöka förhandla pris hos handlare? Vissa handlare har väntelista på den medan andra har den inne. Listpris är just nu 32 500 kronor.

Är den så pass limiterad att man helt enkelt får hosta upp listpriset? Med vanliga Tudor 41mm har jag kunnat förhandla utan större problem.
Tror den säljer nog bra för att man inte ska kunna förhandla så mycket på den, även om den inte är så svår att hitta.

Baserar detta bara på mins egna gissningar, och på snabbt prat med butikspersonal (som sagt att den säljer bra) när jag provat den.

Alltid värt att pröva dock.
 
Topp