• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PJW

Audemars
2-Faktor

m_s

Patek
2-Faktor
Klockan i sig är det väl inget fel på - kul att de släpper lite galna modeller - men besvikelsen bland Tudor-fans ligger väl snarare i att de släpper denna, som mer än något annat eg. kanske blir någon form av koncept/statenent-klocka, men inte någon consumer-friendly nyiteration av förra årets hittar, BB58 och BB GMT?
Varje år kan inte vara som alla förväntar sig. BB58 och GMT är underbara, gå och köp dem och njut av dem under tiden är mitt tips (tror många som gnäller inte äger dessa klockor från 2018 till att börja med).

Som jag sa, klart de kommer fler färgval framöver.

Buy what you like and enjoy it!
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Varje år kan inte vara som alla förväntar sig. BB58 och GMT är underbara, gå och köp dem och njut av dem under tiden är mitt tips (tror många som gnäller inte äger dessa klockor från 2018 till att börja med).

Som jag sa, klart de kommer fler färgval framöver.

Buy what you like and enjoy it!
+ Tudor tvingar ingen att köpa...:)
 
A

Archimedes

Guest

Klart att dom inte totalsågar den, det gör dom aldrig.

Men till och med om jag ser till de enskilda delarna av klockan är dom fula/och eller undermåliga. Bezelen är t.ex nog för att jag hade avstått. Den här klocka är fylld av märkliga designval där det finns bättre lösningar och vackrare lösningar.

Men kul att dom släppte denna ändå, vissa uppskattar den uppenbarligen och själv har jag aldrig skrattat så hjärtligt åt en klocka.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
På läder, tror jag gillar den bäst så.

BB58-80w.jpg
 
Jag tycker fortfarande den är hemsk tyvärr. Men Tudor har ju lite uppförsbacke med den här modellen eftersom många har förväntat sig en ny sub i några månader...
Den kommer sälja till de mest inbitna fansen, nu vet vi att det kommer komma roligare saker om ett år, som en sub eller BB58 varianter?
 

floristen

Cartier
2-Faktor
P01:an är kanske inget man köper och är OWG med.. känns som att den passar in i en större samling med rotation.
Riktigt coolful som jag hade kunnat sporta lite då och då.
Var det allt från Tudor eller kan man våga hoppas på något mer?
 

123david

Omega
P01:an är kanske inget man köper och är OWG med.. känns som att den passar in i en större samling med rotation.
Riktigt coolful som jag hade kunnat sporta lite då och då.
Var det allt från Tudor eller kan man våga hoppas på något mer?
Du har helt rätt, nästan alla "riktiga" klockor ser bättre ut i verkligheten, misstänker att så även är fallet med p01, hade jag min samling helt klar och fortfarande stålar på klockkontot - why not? och där har vi målgruppen!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Jag ansluter mig till Team micke_s i frågan :) Oavsett vad man tycker så är det åtminstone extremt mycket mer intressant än resten från Tudor i år och även från Rolex. Men med den stora massan som gör på sig av en keramisk bezelring kanske det inte är så konstigt att det här är ett par steg för långt. Dessutom så ser man ingen snabb klipparpotential att köpa och säljare vidare för vinst, vilket i dagens klocksväng har större nedkylande effekt är en avstannande Gulfström :)

Tror att det är en framtida klassiker då jag räknar med att de lägger ner produktionen inom ett par år. Lite synd att de inte gjorde den limiterad.

Tycker att de produktbilder som Tudor frontar P01 med är riktigt dåliga när man ser inte de olika borstningarna. Det gör att klockan får ett mycket mer menlöst intryck än om man surfar bortom förstabilderna.

Hittade inga mått L2L i artikeln och det är nog det största orosmomentet, att det ser ut att vara ett rejält tilltaget mått och att det kan riskera att sitta dåligt på handleden och se konstigt ut med ett nato eller läderstronk.

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.10.png
Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.23.png
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag tycker fortfarande den är hemsk tyvärr. Men Tudor har ju lite uppförsbacke med den här modellen eftersom många har förväntat sig en ny sub i några månader...
Det var ett misstag av Tudor att skapa hopp bland fansen om en eventuell Tudor Sub.

Tror lanseringen av P01 hade varit mer lyckad om man inte hade hintat om suben. Sen kan man argumentera ifall de verkligen hintade om en Sub men uppenbarligen är det ju så det uppfattats av publiken och det är ju vad som räknas.

I övrigt tycker jag P01 är rätt cool.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag ansluter mig till Team micke_s i frågan :) Oavsett vad man tycker så är det åtminstone extremt mycket mer intressant än resten från Tudor i år och även från Rolex. Men med den stora massan som gör på sig av en keramisk bezelring kanske det inte är så konstigt att det här är ett par steg för långt. Dessutom så ser man ingen snabb klipparpotential att köpa och säljare vidare för vinst, vilket i dagens klocksväng har större nedkylande effekt är en avstannande Gulfström :)

Tror att det är en framtida klassiker då jag räknar med att de lägger ner produktionen inom ett par år. Lite synd att de inte gjorde den limiterad.

Tycker att de produktbilder som Tudor frontar P01 med är riktigt dåliga när man ser inte de olika borstningarna. Det gör att klockan får ett mycket mer menlöst intryck än om man surfar bortom förstabilderna.

Hittade inga mått L2L i artikeln och det är nog det största orosmomentet, att det ser ut att vara ett rejält tilltaget mått och att det kan riskera att sitta dåligt på handleden och se konstigt ut med ett nato eller läderstronk.

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.10.png
Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.23.png
Hade den varit limiterad i säg 500 exemplar tror jag att folk hade haft helt annan syn på den och hypat den totalt!
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag utgick från att nya BB Chrono TT hade samma urverk som vanliga BB Chrono men här skriver Tudor om att den har en smalare boett? STORT PLUS isåfall!

EDIT: båda har ju MT5813 så hur kan den nya ha ett ”slimmer case”?
E858619C-CAC4-40C4-B94D-7D4E984CDFE5.jpeg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Hade den varit limiterad i säg 500 exemplar tror jag att folk hade haft helt annan syn på den och hypat den totalt!

Det upplägget hade jag köpt helt och hållet. Som ett extra litet påskägg för de inbitna fansen utöver ordinarie Baselsläpp. Nu blev det årets antiklimax istället.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag ansluter mig till Team micke_s i frågan :) Oavsett vad man tycker så är det åtminstone extremt mycket mer intressant än resten från Tudor i år och även från Rolex. Men med den stora massan som gör på sig av en keramisk bezelring kanske det inte är så konstigt att det här är ett par steg för långt. Dessutom så ser man ingen snabb klipparpotential att köpa och säljare vidare för vinst, vilket i dagens klocksväng har större nedkylande effekt är en avstannande Gulfström :)

Tror att det är en framtida klassiker då jag räknar med att de lägger ner produktionen inom ett par år. Lite synd att de inte gjorde den limiterad.

Tycker att de produktbilder som Tudor frontar P01 med är riktigt dåliga när man ser inte de olika borstningarna. Det gör att klockan får ett mycket mer menlöst intryck än om man surfar bortom förstabilderna.

Hittade inga mått L2L i artikeln och det är nog det största orosmomentet, att det ser ut att vara ett rejält tilltaget mått och att det kan riskera att sitta dåligt på handleden och se konstigt ut med ett nato eller läderstronk.

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.10.png
Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.23.png
Kan nog se lite bättre ut, typ som en vanlig klocka, om man pillar bort de skrymmande ändlänkarna.
 
A

Archimedes

Guest
Ja, och det hade dessutom varit mycket mer passade till klockans historia som prototyp.

Jag har svårt att se poängen även ur ett historiskt perspektiv. Det är inte så att den här prototypen har en relevans i dag eller att den på sin tid markerade något signifikant framsteg eller intressant period. Snarare var det väl en förlorare då som nu och det är inte svårt att förstå varför.

Ännu ett försök av en klocktillverkare att krysta fram historik för en klockmodell och den här gången misslyckades det värre än det brukar.

Jag tror inte att det är eventuella problem att tjäna pengar på klockan som ligger bakom missnöjet, snarare att den rent faktiskt har väldigt få förlåtande drag. Nu sjunger en del snöflingor den här klockans lov, men jag skulle vilja se en uppföljning kring hur många av dessa personer som verkligen köper den när det kommer till kritan.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fan vad bra den är!
Synd att den kostar 60' på länk. Tycker det är lite i överkant :/
IMG_2980.jpg
IMG_2981.jpg
Är den som de andra Tudor med two tone är länken inte ens i solitt guld utan de kör någon variant av tjock plättering. Tråkigt....
Bortsett från priset och den detaljen dock är det en mycket fin klocka!
 
Topp