• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hooods

Panerai
2-Faktor
Är den som de andra Tudor med two tone är länken inte ens i solitt guld utan de kör någon variant av tjock plättering. Tråkigt....
Bortsett från priset och den detaljen dock är det en mycket fin klocka!
Tycker nog att priset är rätt rimligt sett till vad Breitling tar för sina B01 kronografer utan ett gram guld (över 70k). Även om jag önskat att den var billigare :). Fick jag önska skulle jag dock vilja haft en dykring eller allra helst en 12h vridring, det hade varit najs.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker nog att priset är rätt rimligt sett till vad Breitling tar för sina B01 kronografer utan ett gram guld (över 70k). Även om jag önskat att den var billigare :). Fick jag önska skulle jag dock vilja haft en dykring eller allra helst en 12h vridring, det hade varit najs.
Breitling ska du aldrig betala listpris för ;) Nej men det är sant, inte helt katastrofalt :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Är den som de andra Tudor med two tone är länken inte ens i solitt guld utan de kör någon variant av tjock plättering. Tråkigt....
Bortsett från priset och den detaljen dock är det en mycket fin klocka!
Tror ändå att bezel, krona / pushers och endlink är i solitt guld. Länken är gold-capped = tjockt lager guld som tål att poleras ex antal ggr. Men förstår din poäng. Hade också föredragit solitt guld.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Den har samma urverk som vanliga bb chrono i stål med den ser tunnare ut och tudor skrev att det skulle vara ett "slimmer case"
IMG_2982.PNG
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tror ändå att bezel, krona / pushers och endlink är i solitt guld. Länken är gold-capped = tjockt lager guld som tål att poleras ex antal ggr. Men förstår din poäng. Hade också föredragit solitt guld.
Ja det hoppas jag. Ah, bra att det är en bättre typ av det då. Men ja, solitt guld hade varit det bästa, givetvis. Kul klocka iallafall :)
 

fraddan

Panerai
2-Faktor
Hej,

Tänker att det är värt ett försök att fråga om det någon som har boken Tudor anthology av alberto isnardi och känner för att slå upp det som står om Tudor Submariner ref 76000 så skulle jag verkligen vara mycket tacksam! Pm;a mig i så fall!

Mvh,
Fredrik :)
 
Tudor trycker på bra i sociala medier med P01 nu, frågan är om de trodde att den skulle uppskattas eller om de visste att den skulle bli så ”hatad”?
Det är verkligen inga snälla saker som skrivs i kommentarerna på tex insta och det av uppenbara Tudor älskare .....
De har lagt mycket tid och energi på en kampanj med vikt på P01 istället för sina övriga släpp vilka är tråkiga men mer lättsmälta, WHY? :)
 
Senast ändrad:

AoL

Omega
Den har samma urverk som vanliga bb chrono i stål med den ser tunnare ut och tudor skrev att det skulle vara ett "slimmer case"
IMG_2982.PNG

Jag frågade en kanal på Instagram och de bekräftade också att den nya S&G Chrono är slimmare än den förra modellen. Ska bli spännande att se! Jag var riktigt sugen på den förra men tyckte den var för tjock ;/
 

AoL

Omega
Med tanke på feedbacken Tudor fick på Basel så ska det bli galet spännande vad de kontrar med nästa år. Jag hoppas på en GMT Batman i 58 caset. Lär inte hända men man kan ju drömma :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ah ja det är förståeligt, man vill ju att Tudor får en egen identitet.
Jag tycker man ska vara ärlig med att Tudor är ett Rolex sub-brand. Det gäller både oss och deras produktutvecklings-avdelning. Märket har alltid funkat bäst när de håller en Rolex-nära parallell produktlinje. Inte direkta kopior men besläktade modeller med en Tudor-egen twist. När de springer för långt ut från den baslinjen så funkar det sällan särskilt bra.
 

Gabriel90

Panerai
Varför släppte man inte nya Jubilee länken till BB36? det hade varit riktigt bra.
Helt okej släpp nu i efterhand, förutom att ingen klocka är under 41mm och klossiga !! (bortsett från bb 36:an)
Blir ingen ny Tudor förrän dem släpper något i mindre format......:dead:
 
Jag ansluter mig till Team micke_s i frågan :) Oavsett vad man tycker så är det åtminstone extremt mycket mer intressant än resten från Tudor i år och även från Rolex. Men med den stora massan som gör på sig av en keramisk bezelring kanske det inte är så konstigt att det här är ett par steg för långt. Dessutom så ser man ingen snabb klipparpotential att köpa och säljare vidare för vinst, vilket i dagens klocksväng har större nedkylande effekt är en avstannande Gulfström :)

Tror att det är en framtida klassiker då jag räknar med att de lägger ner produktionen inom ett par år. Lite synd att de inte gjorde den limiterad.

Tycker att de produktbilder som Tudor frontar P01 med är riktigt dåliga när man ser inte de olika borstningarna. Det gör att klockan får ett mycket mer menlöst intryck än om man surfar bortom förstabilderna.

Hittade inga mått L2L i artikeln och det är nog det största orosmomentet, att det ser ut att vara ett rejält tilltaget mått och att det kan riskera att sitta dåligt på handleden och se konstigt ut med ett nato eller läderstronk.

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.10.png
Skärmavbild 2019-03-22 kl. 11.03.23.png

Er nok en av mine basel favoritter.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Så här efter Baselmässan så infinner sig en besvikelse hos mig. Det är på gränsen till frustrerande att Tudor inte verkar bry sig om att ta fram de modeller som verkligen efterfrågas. Tudor behöver inte göra några kundenkäter utan det räcker att läsa kommentarerna på sociala medeier. Samtidigt så har de (tillsammans med Rolex så klart) en fantastisk marknadsposition där en del av strategin är arbeta inifrån och ut istället för tvärtom som de flesta konsumentbolag behöver göra. Den position är avundsvärd och borde göra många andra tillverkare gröna av avund.

Det som är frustrerande är att Tudor skulle, med minimal ansträngning, kunna ta fram oerhört eftertraktade modeller. Det hade räckt med någon ny färg på BB58, en mer slimmad GMT och skippat Snowflakevisarna på chronon. Ska man gå efter något högre hängande frukt så hade en ny version av 79090 varit en omedelbar succé. Varför inte en ny version av de superfina jumbomodellerna 7017, 7019 och 7020?

Istället blir det två rätt bleka versioner av befintliga modeller och en dykare som doftar prototyp lång våg.

Jag somnar om och hoppas att det är lågkonjunktur nästa år så Tudor blir tvungen att lyssna på kunderna näsa Baselmässa.
 
Senast ändrad:
Topp