• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Så! Blev en blå bb36.
IMG_20190326_171226.jpg

IMG_20190326_162722.jpg
Hur känns färgen? Skiljer väldigt mkt på bilder. Stark blå? Nästan svart?
Funderar på en själv då jag tycker den är fin och det hade varit bra med en som tål lite stryk....
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Hur känns färgen? Skiljer väldigt mkt på bilder. Stark blå? Nästan svart?
Funderar på en själv då jag tycker den är fin och det hade varit bra med en som tål lite stryk....
Mer åt det svarta hållet efter sådär några timmar på handleden inomhus. Precis så tänkte jag med, skönt med något badsäkert som ändå ser bra ut. Får återkomma med bilder i lite olika ljusförhållanden.
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Hur känns färgen? Skiljer väldigt mkt på bilder. Stark blå? Nästan svart?
Funderar på en själv då jag tycker den är fin och det hade varit bra med en som tål lite stryk....
Jag upplevde den blå färgen som diskret och ganska mörk i tonen (på ett snyggt sätt), men har endast testat hos ad och därmed inte ute i dagsljus
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Du som är inkörd på DS, går inte de att få täta? Borde ju vara den ultimata stryktåliga vintage-allroundern?
Jo det går nog men iom att jag gillar klockor som är så lite använda som möjligt är det lite dumt att använda en sådan gammal sak som beater. Allt är ju känsligare - sprödare lysmassa, känsligare boetter, känsligare länkar etc och det går typ inte att ersätta en mint tavla om den tar in vatten :)
Jag är egentligen helt oanpassad för vintage och vill ha lite modernt att blanda med - men tycker tyvärr att de flesta märken och modeller (iaf i min prisklass) har misslyckats på ett eller flera vis. Finns alltid ngt jag önskar var annorlunda. Blå bb36 känner jag är en bra "beater" och väl avvägd generellt med bra size och allmänt snygg design samt inte den horribla fakenitade länken. Sedan skulle tudor bygga vidare på sin "bygg din klocka" som de har på hemsidan, med fler tavlor och möjliga kombinationer. Tex en mörkröd tavla till bb36, och en blå till bb58 ;)
 

jimmyx

Breitling
2-Faktor
Har nån lite tips på hur man tar av länken från bb36? Skulle vilja använda band ibland. Har ett verktyg för bandbyte men märkte att den är för stor. Är det knepigt att sätta tillbaka länk sen?
 

MichaelDK

Breitling
Black Beauty på väg till Sveriges bästa kafferosteri : ”lilla kafferosteriet”.
 

Bilagor

  • 65553EE3-8455-4072-9E70-58FE1B29DDEC.jpeg
    65553EE3-8455-4072-9E70-58FE1B29DDEC.jpeg
    172.7 KB · Visningar: 2

jelle

Omega
Har nån lite tips på hur man tar av länken från bb36? Skulle vilja använda band ibland. Har ett verktyg för bandbyte men märkte att den är för stor. Är det knepigt att sätta tillbaka länk sen?
Köpa bergeons smala ”gaffel” så slipper man repa grjjerna! Rolex o Tudor är typ svårast o byta på..
 
Topp