• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Davjak

Omega
LRM_EXPORT_816238366017361_20190501_141736895.jpeg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Du kommer bli hänvisad till Chrono24, det är inget nytt att folk sätter sina priser efter den måttstocken.
Dags att sälja, äntligen får jag tjäna en slant!
Här är tre läder jag är jäkligt nöjd med. Bra tjocklek och pris. Alla Zuludiver från Watchgecko.
20628AA1-AFC2-42FB-843A-857B39606701.jpeg

DAC3518B-377A-4277-B774-C807D41332A1.jpeg

C400C202-EDA7-4644-A4AD-751BEA9C260F.jpeg
Riktigt fina bilder och läder, tack för det! Watchgecko har jag köpt av tidigare och blivit nöjd, får nog bli en beställning igen efter dom bilderna:)
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du kommer bli hänvisad till Chrono24, det är inget nytt att folk sätter sina priser efter den måttstocken.
Dags att sälja, äntligen får jag tjäna en slant!

Riktigt fina bilder och läder, tack för det! Watchgecko har jag köpt av tidigare och blivit nöjd, får nog bli en beställning igen efter dom bilderna:)
De har en del fina och som sagt tjockleken funkar. Bör ju helst vara mer än 2mm imo för att kunna bära upp klumpen. :)
1E36E1F1-F0F8-43B6-A164-0F7192DA2AC9.jpeg
59684EFA-CEB9-47D7-A2A5-ED8859AB20FD.jpeg
 

urkronan

Omega

URsinne

Audemars
2-Faktor
Min BB58 har en SPD på - 0,5 i snitt. Väldigt exakt skulle jag säga.
7-8 sek off låter inte bra...
Håller med, vad jag har hört så ska 55b8 hålla tiden väldigt bra. Kan den ha blivit magnitiserad? Eller så behöver den en ruckning
Ja, min andra har som sagt gått väldigt exakt, lite därför jag väntat mig mer av denna än den presterar. Magnetiserad brukar de gå orimligt fort så känns lite lite för det. Har ökat stadigt från augusti förra året. Då låg den på ca 3 sek/dygn när den var alldeles ny. Brukar vara vanligt annars att de går som mest rätt med urtavlan upp då tycker jag. 3 sek tror jag det står på Tudors sida att de kan gå Dial up. Max +6/dygn är de väl garanterade i snitt om jag tolkat rätt. Denna överskrider det.

Den behöver nog ruckas åtminstone. Får bli en omgång på AD-verkstaden då.
 
Senast ändrad:

JDQ

Panerai
2-Faktor
Ja, min andra har som sagt gått väldigt exakt, lite därför jag väntat mig mer av denna än den presterar. Magnetiserad brukar de gå orimligt fort så känns lite lite för det. Har ökat stadigt från augusti förra året. Då låg den på ca 3 sek/dygn när den var alldeles ny. Brukar vara vanligt annars att de går som mest rätt med urtavlan upp då tycker jag. 3 sek tror jag det står på Tudors sida att de kan gå Dial up. Max +6/dygn är de väl garanterade i snitt om jag tolkat rätt. Denna överskrider det.

Den behöver nog ruckas åtminstone. Får bli en omgång på AD-verkstaden då.
Jag fick tillbaka en bb36 från garantiservice för en månad sen den gick ca 1 sek+/dygn men började plötsligt gå 9+/dygn så jag tänkte att man kanske skulle rucka den. Men det var något som hade hänt med oljorna att dem hade skurit sig uppfattade jag det som. Så dem körde en service på garantin och nu är den tillbaka på 1+:)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag fick tillbaka en bb36 från garantiservice för en månad sen den gick ca 1 sek+/dygn men började plötsligt gå 9+/dygn så jag tänkte att man kanske skulle rucka den. Men det var något som hade hänt med oljorna att dem hade skurit sig uppfattade jag det som. Så dem körde en service på garantin och nu är den tillbaka på 1+:)
Lite skumt att den här ökat så pass undan för undan på så relativt kort tid fast den blivit ganska lite använd. Har därför funderat om det enbart är ruckning som behövs eller om orsaken är nåt speciellt som behöver ordnas.
Nåja, de ska väl fixa det vad det nu beror på. Kanske skurna oljor här med. Blir intressant att höra vad de säger.
 
  • Like
Reactions: JDQ

1965ek

Patek
2-Faktor
Dina foton är alltid så grymma så bomb away. Själv saknar man den fotografiska ådran, tur att så många andra har den på detta forum så att man kan njuta av grymma bilder dagligen.
Är faktiskt ”bara” en enklare kompaktkamera. En Olympos Tough inköpt för att kunna bada med på semestern men som visade sig hygglig på makro. Enkel att föra över bilder till iPhone via inbyggt wifi.
 
Topp