• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Greven75

Cartier
D1A74184-1CD4-4E8A-A7B4-BF666EE5D5EA.jpeg

Torsdag!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag kan blunda, snurra vridringen, och ställa triangeln mot klockan tolv utan problem. Mer motstånd där. Någon mer som upplever samma?

Edit: En Pelagos med inhouse.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag kan blunda, snurra vridringen, och ställa triangeln mot klockan tolv utan problem. Mer motstånd där. Någon mer som upplever samma?

Edit: En Pelagos med inhouse.
Ingen Pelagos, men en Black Bay. Definitivt mer motstånd klockan tolv.
Samma på min BB med inhouse.
Lyckades pricka in det idag. Första gången jag märkt det öht fast provat det på två olika Bb. Min motorik är antagligen inte särskilt förfinad:rolleyes:
 
Vad hände med Tudors superknepiga ändlänks monster de släppte på Basel?
Någon som vet när den dyker upp i butik eller har ni redan provkört den? :)
 

johnsteem

Breitling
2-Faktor
Nej så är det kanske. När de börjades skeppas ut såldes det väl ett par ganska dyrt förra hösten. Priserna på C24 är helt sjuka.
Nu är ju planen att behålla och njuta av klockan själv, annars hade jag investerat pengarna på börsen eller nåt. Men om vi mot förmodan inte skulle bli kompisar så borde det ju inte vara någon mega-förlust rent ekonomiskt i alla fall. Var väl egentligen det jag ville resonera kring. Vanliga röd/svart/blå går ju att köpa beggade till ok pris men denna finns ju inte att få beggad till rimliga priser.
Vart så tagen på sängen när de plötsligt ringde upp igår, hade lite smått glömt att jag stod på listan och gått vidare. Det är en del pengar som skall upp för en vanlig knegare :)

När den kom såldes den för många gånger listpriset eftersom från början kommunicerades det att den endast skulle göras i 100 exemplar.
Nu har de släppt på kranen och den är endast limiterad till distribution, inte till antal och jag antar andrahandspriset sjunker snabbt pga detta.
 
Topp