• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Screenshot_2019-05-23-06-54-33.png

Den på länk finns ju dock inte i lager..? Känns på förhand som klassiskskt C24-case som kommer dra ut på tiden beträffande leverans, och i så fall kan man ju lika gärna köa hos ad själv.

Finns dock flera från handlare (med omdömen) för 37 och uppåt, däribland:
https://www.chrono24.se/tudor/black...9mm-stainless-steel-black-dial--id8856786.htm
 
Nymans och Bergströms. Läcker modell helt klart men 2 år känns ju spontant lite märkligt? Produktionsproblem?
Bergströms i Malmö sa att listan var full. Men att det inte var mer än enstaka personer i kö på både GMT och BB58.

Blev hänvisad att återkomma inom sex veckor så kanske läget skulle ha förändrats. Enligt tjejen i butiken så hade Tudor problem med att få fram klockor men att de höll på att få ordning på det. Hon var nyanställd dock så vet inte hur pass koll på läget hon hade.
 

Klockaren

Panerai
Bergströms i Malmö sa att listan var full. Men att det inte var mer än enstaka personer i kö på både GMT och BB58.

Blev hänvisad att återkomma inom sex veckor så kanske läget skulle ha förändrats. Enligt tjejen i butiken så hade Tudor problem med att få fram klockor men att de höll på att få ordning på det. Hon var nyanställd dock så vet inte hur pass koll på läget hon hade.

Konstigt, jag hämtade ut min GMT hos just Bergströms Malmö i lördags och då var snacket att det tas ej upp fler namn på listan och han trodde inte ens han skulle hinna leverera till de som stod på listan, men då pratade vi inte 58an utan bara GMTn.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Den på länk finns ju dock inte i lager..? Känns på förhand som klassiskskt C24-case som kommer dra ut på tiden beträffande leverans, och i så fall kan man ju lika gärna köa hos ad själv.

Finns dock flera från handlare (med omdömen) för 37 och uppåt, däribland:
https://www.chrono24.se/tudor/black...9mm-stainless-steel-black-dial--id8856786.htm
Nej jag såg det men Sorelle hade den hemma. Nu ökar ju iofs priserna med euron så nu skiljer det typ 4 mot listpris hemma. Å andra sidan så brukar man kunna pruta lite så om suget är för svårt så finns dom ju att köpa och så länge efterfråge/utbudslöget fortsätter så går det ju fint att sälja utan större värdetapp. Finns mycket sämre nyköp att göra vördemässigt på kort sikt. Min poäng är mest att vill man ha så går det att köpa utan större konstigheter.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Nej jag såg det men Sorelle hade den hemma. Nu ökar ju iofs priserna med euron så nu skiljer det typ 4 mot listpris hemma. Å andra sidan så brukar man kunna pruta lite så om suget är för svårt så finns dom ju att köpa och så länge efterfråge/utbudslöget fortsätter så går det ju fint att sälja utan större värdetapp. Finns mycket sämre nyköp att göra vördemässigt på kort sikt. Min poäng är mest att vill man ha så går det att köpa utan större konstigheter.

Jag skulle vilja tillägga att priset i Euro har redan sedan BB 58 släpptes legat några tusen högre än motsvarande svenskt listpris.
Nu är det väl ännu lite dyrare som den svaga kronan.
I övrigt håller jag helt med :)
 
Konstigt, jag hämtade ut min GMT hos just Bergströms Malmö i lördags och då var snacket att det tas ej upp fler namn på listan och han trodde inte ens han skulle hinna leverera till de som stod på listan, men då pratade vi inte 58an utan bara GMTn.
Jo och det var ju vad de sa till mig också. Att det finns en lista som de inte tar in fler namn på då de vill beta av listan först.

De påstod dock att listan inte var särskilt lång. Men jag fick inte riktigt känslan att butiksbiträdet hade stenkoll då jag hade bättre koll på modellerna än vad hon hade. Så de där sex veckorna ska man nog ta med en hink salt.
 
Topp