• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HSK

Patek
2-Faktor
Vad är grejen med dessa, känns lite för bra för att vara sant med "nya" eller är det new old stock?
https://www.chrono24.se/tudor/tudor-prince-date-day-76200-0009-new--id10834757.htm
Inga konstigheter, modellen verkar dock endast säljas i Asien vad jag förstår och jag har för mig att jag läste någonstans att de skulle sluta säljas även där men det kanske bara är rykten.

Jag tycker det är märkligt att man endast säljer den i Asien, om man är rädd att det ska kannibalisera försäljningen av Rolex borde det rimligtvis gälla samtliga marknader för efterfrågan finns uppenbarligen globalt. o_O
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Kunde inte hålla mig då responsen på min köpes var iskall så fick vända mig till c24, beräknad leverans på fredag så då hoppas jag att få kliva in i värmen igen:)
 

larra64

Rolex
Tudorsamlingen har växt rejält. Här är senaste nykomlingen.
IMG_6696.JPG
 

larra64

Rolex
Hej, återkommer med bilder framöver, men bl a fyra jumbo, varav en date + day och två 36 mm date+ day. Jag ligger mer åt det dressigare hållet även om jag har en Hydronaut också.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Harrods är ju populär. Riktigt snygg! Tycker det är lite oklart med hur mycket de bör kosta. Modellen är ju faktiskt inte limiterad. Hur många är är sålda? 500?
Skulle den kunna komma i produktion igen?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Utan att ha grävt i det eller haft på handleden känns hydronauten som väldigt mycket klocka för pengen. Rätt, fel?
Edit: inget fancy och ett 2824 eta-verk men samtidigt en arbetshäst med lite stil på något sätt.
Referensen 89190 är riktigt tuff i svart eller blått utförande (med färgad vridning). Den går att hitta som full set runt 15-20 000: -, vilket känns som bra jädra drag för kulorna. Problemet är att det finns NOLL bra bilder på den här klockan online. Den existerar inte förutom i form av sönderpixlade bilder.

demo1876.jpg

demo2095.jpg


Här är min gamla klocka, som var med på bra mycket äventyr back in the days.

yZiXx2z.jpg

DSC_0214.JPG
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Exakt. Utseendemässigt närmar den ju sig subben och prismässigt ligger den ju liiite förmånligare ;)
Referensen 89190 är riktigt tuff i svart eller blått utförande (med färgad vridning). Den går att hitta som full set runt 15-20 000: -, vilket känns som bra jädra drag för kulorna. Problemet är att det finns NOLL bra bilder på den här klockan online. Den existerar inte förutom i form av sönderpixlade bilder.

demo1876.jpg

demo2095.jpg


Här är min gamla klocka, som var med på bra mycket äventyr back in the days.

yZiXx2z.jpg

DSC_0214.JPG
 

Klockaren

Panerai
Snyyyg! Vad tycker du? Funderat på den innan

Tack! :)
Jag är jättenöjd änsålänge faktiskt.
Gillar att den har silvriga index på tavlan istället samt pepsin är svår att tröttna på då det är min första i den stilen.

Sen tycker jag den bärs bra för sin storlek och länken känns som bra kvalitet, dock saknar jag snabbjusteringen som fanns på Pelagosen.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
2B8850A8-DF67-48F1-A986-2938DAD3C584.jpeg
3FD63EA3-8399-4708-B0A5-ECB0747331DB.png
Hade ett förmiddagsmöte i hufvudstaden i förmiddags. Passade på med ett litet klocksafari under lunchen. Rob E hade både gmt och BB58 inne. Dessvärre ingen av dem på länk men ändock. Svårt sugen på 58:an men ekonomin just nu tillåter dessvärre inte sådana inköp f.n:(
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
2B8850A8-DF67-48F1-A986-2938DAD3C584.jpeg
3FD63EA3-8399-4708-B0A5-ECB0747331DB.png
Hade ett förmiddagsmöte i hufvudstaden i förmiddags. Passade på med ett litet klocksafari under lunchen. Rob E hade både gmt och BB58 inne. Dessvärre ingen av dem på länk men ändock. Svårt sugen på 58:an men ekonomin just nu tillåter dessvärre inte sådana inköp f.n:(
Fint, du tog ingen bild med BB Steel klockan på handleden?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Fint, du tog ingen bild med BB Steel klockan på handleden?
Dessvärre inte. Provade den bara som hastigast då den, storleksmässigt, inte är för mig. Däremot funderar jag på att köpa den till min far i 60-års present sent till hösten om allt går i lås ekonomiskt (väntar eventuellt ett litet tillskott). Tror den skulle passa honom perfekt som den OWG han är med hyfsat rejäla handleder/armar. Riktigt snygg och lagom stealth åt honom. Datum känns som en dealbreaker för honom därför jag ville kika på just steel. Kollade även pelagos men den kändes spontant lite för stor!?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Dessvärre inte. Provade den bara som hastigast då den, storleksmässigt, inte är för mig. Däremot funderar jag på att köpa den till min far i 60-års present sent till hösten om allt går i lås ekonomiskt (väntar eventuellt ett litet tillskott). Tror den skulle passa honom perfekt som den OWG han är med hyfsat rejäla handleder/armar. Riktigt snygg och lagom stealth åt honom. Datum känns som en dealbreaker för honom därför jag ville kika på just steel. Kollade även pelagos men den kändes spontant lite för stor!?
Ah, ja de är lite feta. Men med stora handleder funkar det nog utmärkt! Riktigt fin den där.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ah, ja de är lite feta. Men med stora handleder funkar det nog utmärkt! Riktigt fin den där.
Mycket finare irl än de bilder jag sett online. Just storleken tror jag är perfekt åt farsgubben då han tidigare genom åren kört lite brattar. De flesta tudors tilltalar mig designmässigt men personligen går jag lite bet just storleksmässigt. Kanske får kika åt en äldre 36mm sub:bored:
 
Topp