• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sebbson

Cartier
När släpps Hannibal då?
C480D367-4382-4FFC-9B69-59E226ED66F5.jpeg
Släpptes den inte redan på -90 talet av Certina?:angel:
3ed81363-ab80-45e0-8efa-43075484a00e.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tycker 36an är betydligt bättre, 41 bärs väldigt stort och tavlan känns lite tom om vi pratar modellen utan dykring i 41mm.:)
Har inte hanterat 41:an men jag ser inte riktigt vad den tillför. 36:an med sin väl anpassade länk är kort och gott riktigt trevlig!
En reflektion är dock att länken är rätt kort. Så kort att jag med mina 17,5 cm behöver alla länkbitar, men har de två mikrojusteringshålen kvar att nyttja. Det innebär väl att man kan ha ca 18, sen blir den väl trång tror jag.
...och månne är det en signal från Tudor; upp till 18 cm är den tänkt för. Sen ska man välja den större kanske. Inte vet jag, men onekligen skulle man kunna tänka så.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nytt i lådan :)

Sicken trevlig länk! De "dubbelledade" länkbitarna gör att den anpassar sig utmärkt efter handledens form.
Sen är passningen mot boetten... ska vi säga... utmärkt. :)
Lite hög, ja, det är den. Men den känns verkligen gedigen. Trevlig klocka!
20190530_120534.jpg

20190530_120734.jpg
 

Laplander

Rolex
North3.JPG

Det var endast denna Tudor av alla andra som var intressant, den enda som föll mej i smaken och som ovillkorligen skulle införskaffas.
Nu är den endast några veckor gammal och man börjar redan fundera på vilken nästa Tudor blir... Nästan så man skäms lite :confused:
 

Zackowlio

Cartier
2-Faktor
Har inte hanterat 41:an men jag ser inte riktigt vad den tillför. 36:an med sin väl anpassade länk är kort och gott riktigt trevlig!
En reflektion är dock att länken är rätt kort. Så kort att jag med mina 17,5 cm behöver alla länkbitar, men har de två mikrojusteringshålen kvar att nyttja. Det innebär väl att man kan ha ca 18, sen blir den väl trång tror jag.
...och månne är det en signal från Tudor; upp till 18 cm är den tänkt för. Sen ska man välja den större kanske. Inte vet jag, men onekligen skulle man kunna tänka så.
Jasså det hade jag ingen aning om, helt klart bra att tänka på då även om jag nog också ligger runt en 17.5 tror jag. Så borde fungera då :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Dessvärre inte. Provade den bara som hastigast då den, storleksmässigt, inte är för mig. Däremot funderar jag på att köpa den till min far i 60-års present sent till hösten om allt går i lås ekonomiskt (väntar eventuellt ett litet tillskott). Tror den skulle passa honom perfekt som den OWG han är med hyfsat rejäla handleder/armar. Riktigt snygg och lagom stealth åt honom. Datum känns som en dealbreaker för honom därför jag ville kika på just steel. Kollade även pelagos men den kändes spontant lite för stor!?

Nu har inte jag testat BB Steel på handleden men jag antar att den bärs ungefär som vanliga 41 och då är ju Pelagos lätt som en fjäder i jämförelse. Så om din far har lite kraftigare handleder tycker jag ni ska kika även på den.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Nu har inte jag testat BB Steel på handleden men jag antar att den bärs ungefär som vanliga 41 och då är ju Pelagos lätt som en fjäder i jämförelse. Så om din far har lite kraftigare handleder tycker jag ni ska kika även på den.
Stämmer, hade den och vanliga 41:an bredvid varandra och de var identiska storleksmässigt. Om du ser till första bilden jag postade igår så skymtar du en pelagos till höger. Kände och klämde på den också. Kändes lätt och fin IOM titaniumet men fick bara känslan av att steelen passar farsan mer av någon outgrundlig anledning.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
North3.JPG

Det var endast denna Tudor av alla andra som var intressant, den enda som föll mej i smaken och som ovillkorligen skulle införskaffas.
Nu är den endast några veckor gammal och man börjar redan fundera på vilken nästa Tudor blir... Nästan så man skäms lite :confused:
Skämmas ska man väl inte göra. Jag slogs av kvalitetskänslan när jag fick tag i min BB36:a. Känns solid.
Kände att Tudor blev lite av en ny favorit. Så nu sitter jag här med en Pelagos på armen, och känner samma känsla igen. Det formligen osar kvalitet om den. Solid och precis i sin utformning.
Den ger en, tycker jag, känsla av prisvärdhet, i den mån en klocka i denna prisklass nu kan vara det...
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Stämmer, hade den och vanliga 41:an bredvid varandra och de var identiska storleksmässigt. Om du ser till första bilden jag postade igår så skymtar du en pelagos till höger. Kände och klämde på den också. Kändes lätt och fin IOM titaniumet men fick bara känslan av att steelen passar farsan mer av någon outgrundlig anledning.

Ser det nu när du säger det. Båda två är ju riktigt fina klockor. Kör på det du tror, går ju alltid att byta om farsan skulle vilja det :)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Har inte hanterat 41:an men jag ser inte riktigt vad den tillför. 36:an med sin väl anpassade länk är kort och gott riktigt trevlig!
En reflektion är dock att länken är rätt kort. Så kort att jag med mina 17,5 cm behöver alla länkbitar, men har de två mikrojusteringshålen kvar att nyttja. Det innebär väl att man kan ha ca 18, sen blir den väl trång tror jag.
...och månne är det en signal från Tudor; upp till 18 cm är den tänkt för. Sen ska man välja den större kanske. Inte vet jag, men onekligen skulle man kunna tänka så.
Tycker man ser det angående länken från flera tillverkare testade en AP royal oak som var 36 eller 37mm hos ad den satt perfekt med samtliga länkbitar på och få har jag en 17,5cm handled typ. Men tillverkarna verkar ju tro att alla vill ha stora klockor.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ser det nu när du säger det. Båda två är ju riktigt fina klockor. Kör på det du tror, går ju alltid att byta om farsan skulle vilja det :)
Njae. Tanken är väl att dra på någon form av gravyr på baksidan så ett eventuellt byte blir nog lite knivigt :) Jaja, han fyller ju inte förrän i slutet av oktober så vi hinner fundera ett tag till på vad som passar gubben bäst
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
North3.JPG

Det var endast denna Tudor av alla andra som var intressant, den enda som föll mej i smaken och som ovillkorligen skulle införskaffas.
Nu är den endast några veckor gammal och man börjar redan fundera på vilken nästa Tudor blir... Nästan så man skäms lite :confused:
Bara tjoa till så kan jag hjälpa dig att bli av med den där så kan du köpa en annan Tudor ;)
 
Topp