• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
:D
1560597678612155972738628438795.jpg
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Har vi äntligen börjat få se lite avkylning på bb58 fronten? 2 st i "mint" ute för försäljning i mer än 1 vecka utan köp.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
image.jpg
Någon som trstat både BBB och 58:an å kan göra ett uttalande om det är värt å byta för att få en smäckrare klocka? (Främst tjockleken som verkar najs. Samt min GS som är D39,5mm är otrolig...)
Jag har haft en svart BB 41mm som inte fick stanna så länge pga klossigheten, har nu 58:an.

Personligen tycker jag storleken är mycket bättre på 58.
Hade varit ännu bättre om 58 fanns i en helt monokrom variant men man kan inte få allt :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ringde Nymans i Västerås och frågade.
Han ”hade hört” att det var några månader bort. I värsta fall framåt hösten.
Får väl börja leta Pelagos eller en Chrono istället. :rolleyes:
Gör du helt rätt i. Pelagos är inte dum alls. Eftersom man inte vill ha gamla grejer när det finns "ny" teknik och inhouseverk med 70h gångreserv, så är det bara att köra. Tyckte den var lite platt o småtrist innan jag köpte en själv.
Man kan säga att jag har ändrat uppfattning.
Riktigt trevligt att kunna ta på sig klockan efter helgen utan att behöva ställa den.
Lägg sen COSC på det.
Som sagt. Kör.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Gör du helt rätt i. Pelagos är inte dum alls. Eftersom man inte vill ha gamla grejer när det finns "ny" teknik och inhouseverk med 70h gångreserv, så är det bara att köra. Tyckte den var lite platt o småtrist innan jag köpte en själv.
Man kan säga att jag har ändrat uppfattning.
Riktigt trevligt att kunna ta på sig klockan efter helgen utan att behöva ställa den.
Lägg sen COSC på det.
Som sagt. Kör.
Jag testade både den nya och den gamla Pelagosen på Ks-festen för nåt år sedan.
Måste säga att den gamla kändes bättre iom färre text på tavlan. Hade gärna haft 70-timmarsverk men för mig är det inte avgörande.
Drömmen vore en ny Pelagos av den gamla modellen. :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag testade både den nya och den gamla Pelagosen på Ks-festen för nåt år sedan.
Måste säga att den gamla kändes bättre iom färre text på tavlan. Hade gärna haft 70-timmarsverk men för mig är det inte avgörande.
Drömmen vore en ny Pelagos av den gamla modellen. :)
Hehe, tyckte mig ha snappat det. Tänkte bara så lite tvivel i dina beslutstankar :p
Det är oavsett vilket mycket pang för pengarna. Känslan är fenomenal, tycker jag, i Tudors produkter. Pelagosen är inget undantag.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ytterst trevligt köp det där, kul med lite svängar i tråden! Hur upplever du komforten i länk vs ostron?
Cheers Chuck
Jag tackar! Håller med :)
Måste säga att den är väldigt komfortabel på handleden. Testade BB36 på Oyster lite snabbt hos Engströms men kan inte riktigt kommentera angående komforten där, men jag har testat Rolex Explorer 214270 och jag skulle vilja säga att de bärs väldigt lika. Samma storlek, ungefär samma tyngd, och länken är väldigt följsam och slät/mjuk på undersidan. Länkbitarna har ganska fri rörelse också, om du förstår vad jag menar. All in all är jag mycket nöjd med komforten :)
IMG_20190617_170523786_HDR.jpg
IMG_20190617_170111520_HDR.jpg

Bild som visar hur bra fri rörelse länkbitarna har
15608016669394697547798053187096.jpg
 
Topp