• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

O-scar

Panerai
2-Faktor
Sitter och glor i den här tråden en hel del och får ett sjukt sug efter en bb58. Tanken var att spara ihop till en submariner men väntetider osv verkar ha spårat ur totalt, så suben får vänta till en annan gång när det lugnat sig.

Hur som helst, är det någon här som har koll på aktuell väntetid på BB58 hos ad?

Tack för mig, hej hej.
 

erow

Patek
2-Faktor
Sitter och glor i den här tråden en hel del och får ett sjukt sug efter en bb58. Tanken var att spara ihop till en submariner men väntetider osv verkar ha spårat ur totalt, så suben får vänta till en annan gång när det lugnat sig.

Hur som helst, är det någon här som har koll på aktuell väntetid på BB58 hos ad?

Tack för mig, hej hej.
Finns ingen exakt väntetid hos ad. Det beror på vilken tillgång de får och om det finns folk som går före i kön
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tycker originalstrapen är för flimsig och vek och dessutom ganska kort. Inte i paritet med klockorna om jag nu ska klaga på nåt. Det borde finnas andra som är minst lika bra till lägre pris om man inte behöver original.

Edit: gäller det till 58:an.
Har ni något tips på kvalitéts-nato som skulle passa en BB58 men som inte nödvändigtvis behöver vara från Tudor?
 
Senast ändrad:

seikosha

Rolex
2-Faktor
Tycker att textilbandet är mycket trevligt! :)
27E92481-00B6-4E31-9200-52D30AFC4372.jpeg
70CA201A-D1F4-42E6-9566-BA110E84E12B.jpeg
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Riktigt fint! Har exakt samma uppsättning. Älskar hur det skiftar mellan blått och svart. Det ända jag kanske skulle kunna tycka är att bandet är aningen brett runt om för ett textilband men det kan vara mina flickaktiga handleder som är problemet ;)
Man tackar! Grymt fint faktiskt. :D Hmm, inte tänkt på det, personligen gillar jag att det är 22mm runtom, känns som att man får bra stadga på klockan.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Håller med om att det är riktigt bra. Hög kvalitetskänsla och instämmer med att det ger bra stabilitet i klockan.
Riktigt fint! Har exakt samma uppsättning. Älskar hur det skiftar mellan blått och svart. Det ända jag kanske skulle kunna tycka är att bandet är aningen brett runt om för ett textilband men det kan vara mina flickaktiga handleder som är problemet ;)

Tycker att textilbandet är mycket trevligt! :)
27E92481-00B6-4E31-9200-52D30AFC4372.jpeg
70CA201A-D1F4-42E6-9566-BA110E84E12B.jpeg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Grattis och välkommen! Trevlig klocka och lite mindre förekommande i tråden!
Första inlägget på forumet :) Har spanat ett tag, och slog tillslut till på en Tudor. Jag gillar two tone och vad Tudor har gjort med denna modell. Var orolig för att den skulle sitta stort, vilket den gör, men är enligt mitt tycke fullt gångbart. Optimalt hade varit samma utförande i storlek BB58 :)

IMG_5107.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Första inlägget på forumet :) Har spanat ett tag, och slog tillslut till på en Tudor. Jag gillar two tone och vad Tudor har gjort med denna modell. Var orolig för att den skulle sitta stort, vilket den gör, men är enligt mitt tycke fullt gångbart. Optimalt hade varit samma utförande i storlek BB58 :)

IMG_5107.jpeg
Snygg entré. Den där är bra.
 

mega

Rolex
Öser på med en till dykare när vi ändå är i farten.
Pelagos, lite modernare, dock första generationen, med ETA-verk.
Mycket jag gillar med denna, och ingenting jag ogillar eller stör mig på.
Bland höjdpunkterna vill jag nämna lumen som är brutal, lume på vridringen (också brutal), spännet med enkel justering,
det svarta i vridring och tavla, som är riktigt sjukt mattsvart. Matchar perfekt med det kritvita i siffror och index.
Och då har jag bara börjat...

pel.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Öser på med en till dykare när vi ändå är i farten.
Pelagos, lite modernare, dock första generationen, med ETA-verk.
Mycket jag gillar med denna, och ingenting jag ogillar eller stör mig på.
Bland höjdpunkterna vill jag nämna lumen som är brutal, lume på vridringen (också brutal), spännet med enkel justering,
det svarta i vridring och tavla, som är riktigt sjukt mattsvart. Matchar perfekt med det kritvita i siffror och index.
Och då har jag bara börjat...

pel.jpg
Den är så bra! Saknar alltid min, som inte längre är med mig, när bilder dyker upp på 1a Gen Pelagos :(
 
Topp