• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Valde mellan den varianten eller blå, den är riktigt bra den där!

Kör 76200 idag :)
138BD28C-82EE-484E-B645-4B652803B739.jpeg
 

Fredrik78

Cartier
Kan du berätta lite mer om vad du tycker om det uret? Nånting i den brutalistiska designen lockar mig, men den känns lite... som varken fisk eller fågel för mig. Varken kontorsklädd eller fritidsbeater, liksom. Men ... nånting... nånting lockar.
Vet ej riktigt vad jag ska säga men jag har haft en del klockor men ingen som denna som är lite svårdefinierad att sätta fingret på vad jag gillar.
Jag tycker utseendet är säreget,speciellt med luggarna på 12mm som jag fastnade för initiallt tror jag och sen med urverket som presterar bra
med gångreserven på 3 dagar samt att den håller tiden bra. Kvalitetsmässigt är den riktigt fin tycker jag med lite Rolex känsla:)
Sen sitter den jäkligt skönt på armen som är viktigt...
Aja några ord fick jag ner i alla fall,hoppas du har lite mer kött på benen för kanske ett köp:)
 

Laplander

Rolex
Kan du berätta lite mer om vad du tycker om det uret? Nånting i den brutalistiska designen lockar mig, men den känns lite... som varken fisk eller fågel för mig. Varken kontorsklädd eller fritidsbeater, liksom. Men ... nånting... nånting lockar.
Chrono.JPG

En sann beater för mej i allra högsta grad, jag gillar färgerna och djupkänslan i index och siffror, bra storlek. Superskarp boett och en riktigt bra länk, hyfsad lume.
Den lånar lite från Ranger, det gör den, men designen känns ändå något unik. Ingen som springer runt med en North Flag "homage".
Tudors första In-House verk. Datum som är ett måste för mej på en vardagsklocka. Grymt mycket dinka för 30K.
 

Fredrik78

Cartier
Chrono.JPG

En sann beater för mej i allra högsta grad, jag gillar färgerna och djupkänslan i index och siffror, bra storlek. Superskarp boett och en riktigt bra länk, hyfsad lume.
Den lånar lite från Ranger, det gör den, men designen känns ändå något unik. Ingen som springer runt med en North Flag "homage".
Tudors första In-House verk. Datum som är ett måste för mej på en vardagsklocka. Grymt mycket dinka för 30K.
Instämmer med föregående talare,samt flikar in att PR indikatorn samt 70h gångreserv är bra om man växlar klockor och ej har winder.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Lite annorlunda strategi, men ganska smart!

The Black Bay Chrono Dark in limited edition: a watch to pay tribute to every player who has been selected for New Zealand’s national rugby team from its creation in 1884 to the RWC 2019, or 1181 timepieces to date. The number will be adjusted according to the final composition of the World Cup team. The series will grow over the coming years as new players join the ranks of the All Blacks.

0DA5999A-8A1B-4AB9-AF72-83C772BAB959.jpeg
 
Topp