• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvarnberg

Breitling
Riktigt nöjd med min Tudor Black Bay Bronze på Nato

2E4706B8-FF8F-4624-A9CB-9C9605849255.jpeg
 

Bilagor

  • CCE2ECA9-ABE3-4604-9A55-E29D0A5E90F4.jpeg
    CCE2ECA9-ABE3-4604-9A55-E29D0A5E90F4.jpeg
    434.5 KB · Visningar: 0

rm83

Panerai
2-Faktor
IMG_20200108_144437.jpg

Efter att ha haft denna skapelse i dryga tre månader kan jag säga att den har blivit min vanligaste watch of choice. Naturligtvis varvas den med andra klockor, men jag har fått en suverän känsla där den duger till lite finare sammanhang men jag vågar ändå utan funderingar ha den i vardagen, även när vardagen är lite tuffare. Slår mina Sinn på klassighet och min Omega PO på (upplevd) tålighet mao. Dessutom är gången den bästa hos någon klocka jag ägt med ynka -0.2 spd. Och en gångreserv som är fantastisk. En länk som är den bästa jag ägt. Har knappt nog med lovord. Mkt glad att jag gav mig in på tudorspåret! Ska jag säga en enda negativ grej så är det att spännet på länken drar till sig repor som hästar drar till sig flugor... :)
 

Klirrex

Breitling
Hej!
Har läst genom tråden med fokus på 75090 och 79090 där praxis verkar vara att undvika 75090 trots mindre handleder. Är det något som äger en 75090 med en handled på 16-16,5 cm som kan hjälpa till med några bilder på handleden? Mätt från ovansidan av min handled är den nånstans mellan 5.2-5.5cm, tar jag den större modellen kommer nästan lug to lug-längden sträcka sig över hela ovansidan av handleden vilket jag försöker undvika.

Tacksam för hjälp och input!
 

Nicketon

Omega
Jag har en fråga om länken på Tudor ”day date”. har läst att den är bra på att klämma och dra hår... hur upplever ni som har den att den sitter. Jag tycker den är väldigt snygg.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Hej!
Har läst genom tråden med fokus på 75090 och 79090 där praxis verkar vara att undvika 75090 trots mindre handleder. Är det något som äger en 75090 med en handled på 16-16,5 cm som kan hjälpa till med några bilder på handleden? Mätt från ovansidan av min handled är den nånstans mellan 5.2-5.5cm, tar jag den större modellen kommer nästan lug to lug-längden sträcka sig över hela ovansidan av handleden vilket jag försöker undvika.

Tacksam för hjälp och input!
@Jonulf eller @mglaum kanske har några bilder?
 
Topp