• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Magistern

Cartier
Lite drygt en månad med den här nu. Nöjd.
BF22C550-61EB-4F2A-876E-1EFF8375FB51.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att intensivt flippat under en period (även bb58) så kom jag fram till att 58an är allt jag söker. Lagom dressad, lagom sportig, lagom storlek som passar till allt.

Då jag inte va intresserad av en begagnad så började jakten efter en ny till någorlunda rimligt pris. Lyckade knipa en från Italien via c24.

Galet nöjd!
20200117_154220.jpg
20200117_154304.jpg
20200117_154401.jpg
20200117_154642.jpg
20200117_154658.jpg
Dressad?
Mycket bra klocka helt klart.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Min första Tudor och måste säga att jag hittills är riktigt nöjd :) Dock skulle jag vilja ha ett gummiband till den vilket pga det lite märkliga bandformatet inte är helt lätta att hitta. Läste på ett annat forum att gummibandet från Pelagosen ska funka, någon som har provat det?
LnllOYE.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Min första Tudor och måste säga att jag hittills är riktigt nöjd :) Dock skulle jag vilja ha ett gummiband till den vilket pga det lite märkliga bandformatet inte är helt lätta att hitta. Läste på ett annat forum att gummibandet från Pelagosen ska funka, någon som har provat det?
LnllOYE.jpg
Grym modell. Vad gäller gummiband vet jag inte om pelagos-bandet funkar. Men man kan alltid få ett "skräddarsytt" band av någon duktig. Får betala mer men då blir det ju riktigt bra.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Grym modell. Vad gäller gummiband vet jag inte om pelagos-bandet funkar. Men man kan alltid få ett "skräddarsytt" band av någon duktig. Får betala mer men då blir det ju riktigt bra.

Har funderat lite på det också. Har lärt mig att inte snåla på band eller göra märkliga egna konstruktioner :D Du råkar inte veta någon som sysslar med just det?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Är sugen på ett gummiband till min 79180, liknande de oysterflex som Daytonan har. Är det någon som vet hur man löser det med ändlänkar, och har någon tips på bra gummiband som passar?
PSX_20200106_113741.jpg
Du kan ju alltid skära till ett gummiband som passar sista länken (se Pelagos-gummi lösningen). Inte exakt som en Daytona men det är nog det närmsta du kan komma...
 

F32

Panerai
2-Faktor
Har sett att Tudor sparat in på korthållaren på min modell och några andra jag sett i paketöppningstråden. Förrut levererades de med korthållare i nån typ av textil och större instruktionsbok, nu kommer certet i en liten plastficka och kompletteras med minde garantihäfte och instruktionshäfte. En sökning på Chrono24 för 2019-års modell ger bilder på båda fallen, så jag antar att skiftet gjordes förra året. Gäller det alla modeller?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Har sett att Tudor sparat in på korthållaren på min modell och några andra jag sett i paketöppningstråden. Förrut levererades de med korthållare i nån typ av textil och större instruktionsbok, nu kommer certet i en liten plastficka och kompletteras med minde garantihäfte och instruktionshäfte. En sökning på Chrono24 för 2019-års modell ger bilder på båda fallen, så jag antar att skiftet gjordes förra året. Gäller det alla modeller?

Jag har aldrig haft korthållare på de Black Bay jag ägt
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Har sett att Tudor sparat in på korthållaren på min modell och några andra jag sett i paketöppningstråden. Förrut levererades de med korthållare i nån typ av textil och större instruktionsbok, nu kommer certet i en liten plastficka och kompletteras med minde garantihäfte och instruktionshäfte. En sökning på Chrono24 för 2019-års modell ger bilder på båda fallen, så jag antar att skiftet gjordes förra året. Gäller det alla modeller?
Jag har aldrig haft korthållare på de Black Bay jag ägt
jag har haft korthållare på samtliga black bays dock inte köpt någon sedan 2018
 
Topp