• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byrackan

Omega
2-Faktor
Hur tycker ni som har en Tudor Pelagos att den står sig mot tiden? Typ om titanet "grånar" och repor osv.. Jag har en Black Bay idag, men har alltid gillat Pelagos lite mer för robustheten och är lite intresserad av att byta.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
horologyhouse har lagt fram en önskelista för kommande 2020-års släpp från Tudor. Joråsåatt, jag kan ta en blå :)
0F44C73E-78F8-4EED-992C-954521A95897.jpeg
Hade gärna ägt en röd igen i bb58 size. Owg material enligt mig
 
Hur tycker ni som har en Tudor Pelagos att den står sig mot tiden? Typ om titanet "grånar" och repor osv.. Jag har en Black Bay idag, men har alltid gillat Pelagos lite mer för robustheten och är lite intresserad av att byta.
Nu är jag nybliven ägare av en Pelagos så har ingen direkt erfarenhet. Vad jag kommit fram till är att titan oxiderar vilket resulterar i ytliga repor som går att sudda bort med suddgummi. Den oxiderade ytan är vad som får Pelagos att se ut som en repig och matt diskbänk från 60-talet. Angående gråheten i titanet så gillar jag det mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Tycker det passar klockans övriga design väldigt bra!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Ställde frågan i "rimligt pris-tråden" häromdagen men inget svar.

Vad får man ge för en 79230X i bättre bruksskick idag? Skiljer det i pris från 79220X?

Och viktigast av allt, är det någon som eventuellt vill bli av med sin?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hur tycker ni som har en Tudor Pelagos att den står sig mot tiden? Typ om titanet "grånar" och repor osv.. Jag har en Black Bay idag, men har alltid gillat Pelagos lite mer för robustheten och är lite intresserad av att byta.

Har haft min i 2år. Tycker inte den grånar så farligt eller att det är en repmagnet. Blankpolerat stål är mycket värre. Tvättat länken en gång. Blev som ny. Nu roterar jag den. Skulle du vara OWG så slits den så klart mycket mer.

Den är en stor klocka, så den skulle vara för tung för mig i stål.

12D474E3-5CA7-4A81-A0F6-DB415A5FFC7D.jpeg

A070F5CB-2072-49CC-9D65-56F61CD54BBB.jpeg

C935F831-5174-47B2-B8EC-0F282F020C84.jpeg
 

Kristof

Omega
Verkar vara många som drömmer om BB58 i fler färgkombinationer till 2020’s nyhetssläp. När brukar Tudor presentera nyheter? I samband med Baselworld?
 

Kristof

Omega
Tack för snabbt svar.
Fråga nr 2 ;): Hur är det med tillgängligheten på BB58? Tycker man börjar se rapporter om att den ploppar upp på diverse flygplatser. Samtidigt besökte jag Nymans ur där listan till och med var full. Värt att besöka fler AD’s?
 

Blackan

Breitling
Tror ni det kommer fler färger på bb58?
Önskelistan såg ju extremt fräsch ut. Tusan så ska man behöva vänta ännu mer för o få en bb58 då ^^
 

jelle

Omega
Tack för snabbt svar.
Fråga nr 2 ;): Hur är det med tillgängligheten på BB58? Tycker man börjar se rapporter om att den ploppar upp på diverse flygplatser. Samtidigt besökte jag Nymans ur där listan till och med var full. Värt att besöka fler AD’s?
Fanns på bucherer på zurich flygplats. Tror det var bättre pris än i Sverige också.
 

Byrackan

Omega
2-Faktor
Nu är jag nybliven ägare av en Pelagos så har ingen direkt erfarenhet. Vad jag kommit fram till är att titan oxiderar vilket resulterar i ytliga repor som går att sudda bort med suddgummi. Den oxiderade ytan är vad som får Pelagos att se ut som en repig och matt diskbänk från 60-talet. Angående gråheten i titanet så gillar jag det mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Tycker det passar klockans övriga design väldigt bra!
Kul liknelse med 60-talsbänken :)
Men jag håller ju med om att titanet passar designen bra. Anledningen till att jag undrar är att jag hade en "no-name" titanklocka någon gång på 90-talet som blev så jäkla grådassig.
 

Byrackan

Omega
2-Faktor
Har haft min i 2år. Tycker inte den grånar så farligt eller att det är en repmagnet. Blankpolerat stål är mycket värre. Tvättat länken en gång. Blev som ny. Nu roterar jag den. Skulle du vara OWG så slits den så klart mycket mer.

Den är en stor klocka, så den skulle vara för tung för mig i stål.

12D474E3-5CA7-4A81-A0F6-DB415A5FFC7D.jpeg

A070F5CB-2072-49CC-9D65-56F61CD54BBB.jpeg

C935F831-5174-47B2-B8EC-0F282F020C84.jpeg

Skönt att höra, den ser ju onekligen ut att vara i fint skick! LHD är för övrigt kanonsnygg, så cudos till den.
Tack så mycket för era svar!
 

Ahlgren_K

Omega
Mitt intresse för klockor är relativt nytt, men jag har snöat in på Tudors BB-serie. Personligen tycker jag de äldre ETA-modellerna med leende text samt rosen på urtavlan är riktigt snygga, men är lite osäker på hur värdet kommer stå sig. Vad tror ni som kan lite mer än jag. Kan de äldre ETA-verken stå sig lika bra värdemässigt som de nyare inhouse-verken? Kan faktumet att ETA-verkens tid är förbi kanske leda till att de ökar i värde?
 
Topp