• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Håller med, även om det är lite tråkigt. Tudor tycker om att ta ut svängarna (tog i alla fall ut svängarna förr i tiden) så jag hoppas de gör något lite mer vågat än gamla BB-färger.
Men det handlar om pengar i slutändan och röd/blå är nog lika med succé!
Precis, pengar in och nåt mer spännande 2021 tror jag på ..... även om en röd BB58 skulle väcka villhöver behovet hos mig :)
 
Finns en del information här i tråden. Sök på 76200.

Jag har en.
IMG_20200215_161625.jpg

Snygg!
Efter lite mer detektivarbete så ja den verkar vara exklusiv för HK och Macao, därför den är så ovanlig här.
Köpt på plats eller över nätet?
 

GöranH

Omega
Jag står i valet och kvalet mellan en Seamaster och en 58:a.

Kan någon säga något om kvalitetsskillnaden på Omegas Seamaster och Tudors 58:a. Är de likvärdiga eller vad säger ni?
 
Senast ändrad:

jelle

Omega
Jag står i valet och kvalet mellan en Seamaster och en 58:a.

Kan någon säga något om kvalitetsskillnaden på Omegas Seamaster och Tudors 58:eek:r. Är de likvärdiga eller vad säger ni?
Den nya seamaster 300? Oj det är helt olika klockor enligt mig. Seamastern är ändå på något sätt mer profesionell typ pelagos och tudor 58 mer vintageinspirerad.. Jag hade haft svårt att välja, upp till egen smak!
 

GöranH

Omega
Den nya seamaster 300? Oj det är helt olika klockor enligt mig. Seamastern är ändå på något sätt mer profesionell typ pelagos och tudor 58 mer vintageinspirerad.. Jag hade haft svårt att välja, upp till egen smak!

Jag förstår precis. Min fundering är inte så mycket fråga om tycke, smak och utseende, utan mer hur de skiljer sig byggkvalitet.
 

Robbanc76

Cartier
Jag står i valet och kvalet mellan en Seamaster och en 58:a.

Kan någon säga något om kvalitetsskillnaden på Omegas Seamaster och Tudors 58:a. Är de likvärdiga eller vad säger ni?

Menar du Seamaster 300 eller Seamaster 300M?
Jag har både en BB58 och en 300M och tycker att Omega är snäppet över i byggkvalite och väldigt mycket roligare att titta på.
 
Topp