• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

C

Coach

Guest
Agree!! Inte ok att det inte finns bättre lösningar som standard på alla deras länkar. Jag trivs inte heller när den sitter så här tight men jag verkligen HATAR när klockan glider ner så kronan hamnar mitt på handryggen!
Får se när jag har tid att åka över till polarn bara men jag tror som sagt att 1-2 hål till kommer bli perfekt. Lär återkommer med slutresultatet
Inväntar resultatet från både dig och Smeden med spänning.
Ett glidelock hade varit en dröm.
 
PO1 är nog den klocka som jag helst skulle vilja ha, (förutom mina gamla Sinn), men som jag aldrig kommer att köpa :) Tycker att den är brutalt cool på alla sätt. Men som någon klok på forumet skrivit tidigare behöver man ju inte köpa allt utan det kan räcka bra med att titta på fina bilder.

Är det någon som har sett några bilder på den med gummi eller länk? Hittar inget vid en snabb googling, bara på originalet.

Lånad bild.

maxresdefault.jpg

P01 är också en klocka som jag kommer tillbaka till. Har provat den flera gånger men den är tyvärr mycket bättre på bild. Fast jag måste nog prova den igen nu, för kanske kanske blir det bra denna gången.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
P01 är också en klocka som jag kommer tillbaka till. Har provat den flera gånger men den är tyvärr mycket bättre på bild. Fast jag måste nog prova den igen nu, för kanske kanske blir det bra denna gången.

Haha, sitter precis just nu och surfar runt på P01-recensioner :) Försöker hitta bilder på andra band än originalet, men hittar fortfarande inget. Men om jag har förstått konstruktionen korrekt så kan man ta av hela bandet inklusive ändlänken som låser vridringen. Luggarna är ju rätt så långa, men det skulle ändå vara intressant att se hur den ser ut på ett tropik eller kanske ett bund. Det är om inte annat väldigt mycket urverk för pengarna.

Du har inga bilder när du har den på handleden från lite håll?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Haha, sitter precis just nu och surfar runt på P01-recensioner :) Försöker hitta bilder på andra band än originalet, men hittar fortfarande inget. Men om jag har förstått konstruktionen korrekt så kan man ta av hela bandet inklusive ändlänken som låser vridringen. Luggarna är ju rätt så långa, men det skulle ändå vara intressant att se hur den ser ut på ett tropik eller kanske ett bund. Det är om inte annat väldigt mycket urverk för pengarna.

Du har inga bilder när du har den på handleden från lite håll?
Ändlänkarna går vad jag vet inte att ta av (har provat). Däremot går det enkelt att ta av lädret som sitter med vanliga push pins. Dvs där kan man sedan sätta ett tropic eller mesh. Har kört med det och det är rätt Nice!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ändlänkarna går vad jag vet inte att ta av (har provat). Däremot går det enkelt att ta av lädret som sitter med vanliga push pins. Dvs där kan man sedan sätta ett tropic eller mesh. Har kört med det och det är rätt Nice!

Har du några bilder? :) Undrar om P01 kommer få vara ett unikum eller om Tudor kommer att fortsätta leverera varianter kring modellen.
 
Haha, sitter precis just nu och surfar runt på P01-recensioner :) Försöker hitta bilder på andra band än originalet, men hittar fortfarande inget. Men om jag har förstått konstruktionen korrekt så kan man ta av hela bandet inklusive ändlänken som låser vridringen. Luggarna är ju rätt så långa, men det skulle ändå vara intressant att se hur den ser ut på ett tropik eller kanske ett bund. Det är om inte annat väldigt mycket urverk för pengarna.

Du har inga bilder när du har den på handleden från lite håll?

Inga bilder nej, jag brukar inte bry mig om smala handleder och stora klockor men det var ganska tydligt när jag provade denna.

Bronsen på bilden är nära min smärtgräns, även om jag ofta drömmer om en Luminor.
7B1364D7-070E-444F-8AA0-FD0B777F46ED.jpeg
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Någon som har tips på bra läderband till Black Bay GMT? Söker band som är lite kraftigare vid luggarna.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Någon som har tips på bra läderband till Black Bay GMT? Söker band som är lite kraftigare vid luggarna.
Kikat på watchgeckos recension/bandreklam av GMT:n? Finns både som text på deras site och som film på youtube tror jag, borde vara enkelt att googla fram.

I övrigt har jag inte provat den på mer än ett läder från tidochting.se, bild på det finns på deras insta. Ganska normaltjockt läder som funkar oväntat bra.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Kikat på watchgeckos recension/bandreklam av GMT:n? Finns både som text på deras site och som film på youtube tror jag, borde vara enkelt att googla fram.

I övrigt har jag inte provat den på mer än ett läder från tidochting.se, bild på det finns på deras insta. Ganska normaltjockt läder som funkar oväntat bra.
Denna bild du menar?
https://www.instagram.com/p/B6Ay89CnRJE/?utm_source=ig_web_copy_link

Och Watchgecko för den som inte vill leta:
 
89B8A42C-B486-4BD5-83F4-0F04DBBD4B7D.jpeg
86EE6159-3B71-40D4-8DCC-C62B0C72B699.png




Yup, jag har EXAKT de problemen med min nya BB58. Får inte till passformen hur jag än gör. Antingen bilhandlarhäng eller så stryper jag blodtillförseln. Gissa vilket alternativ jag kör på i dagsläget o_O Så jag tänkte ta med klockan till en jävligt duktig smedpolare jag har och be han fixa 1-2 hål till för microjusteringen, inåt. Då borde jag kunna få till det med en länkbit till?! Känns som den enklaste lösningen va?!

Min är perfekt på morgonen och så där tight på eftermiddag/kväll. De kunde ju i a f sett till att märket i huden var ett T och inte ett H...
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Speedy Tuesday känner jag till att den finns men tydligen så finns det Tudor Wednesday har jag nu förstått :) Snabbt byte till BB58, ut i solen för att fota, tyckte ljuset var lite jobbigt så jag fotade inomhus istället. Använder till största delen vintage så jag blev lite förvånad över lumen :)
F43A49F2-7545-4443-A780-1C2F61515F88.jpeg
 
Topp