• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Två favorit Tudor, väldigt olika men av alla andra Tudors bärs dessa konstigt nog mest likt enligt mig. Båda är lite tunnare än stål chronon samt in-house BB, det gillas:)
IMG_20200520_182204.jpg
IMG_20200520_182242.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Tycker också att tudor chrono s&g är speciell. Testat den på ett svart raceläder? Typ: http://www.heuertime.com/index.php?lang=eng&p=sale&sub=sale_detail&pID=134&cat=strap bracelet
Hur är den jmf med en Pelagos? Bärs den smidigare?
Ja chronon är speciell, aldrig testat nått annat än länken då den är så bra. Har inte hittat något som passar 100% ännu, hade helst haft kvar endlinksen om jag bytt ut länken, tycker "glappet" mellan band samt boetten blir lite fult. Jämför man med pelagos så är tyngden det som märks främst såklart, men annars tycker jag bara pelagos är en aning mer klossig på handleden men inte mycket:)
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Är det Rubber B? Fick med ett till min 79260 men inte testat det än. Blir lite sugen nu!
Jag vet inte vad det är. Jag köpte vad jag trodde skulle vara ett no name på Ebay för ett par hundra, men när det dök upp står det Tudor överallt. Jag har svårt att tro att det är äkta (då skulle man väl skyltat med loggorna i annonsen), men det ser bra ut och det känns otroligt bra, kvalitetsmässigt.

IMG_20200522_094743.jpg
IMG_20200522_094738.jpg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte vad det är. Jag köpte vad jag trodde skulle vara ett no name på Ebay för ett par hundra, men när det dök upp står det Tudor överallt. Jag har svårt att tro att det är äkta (då skulle man väl skyltat med loggorna i annonsen), men det ser bra ut och det känns otroligt bra, kvalitetsmässigt.

IMG_20200522_094743.jpg
IMG_20200522_094738.jpg

Annonsen är borta, men som man ser på bilden har de till och med en logga på bilden över claspen...
Screenshot_20200522-095841.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Det är inte samma annons. De jag köpte skeppades från UK och hade andra bilder. Så svaret är "ingen aning". Jag skulle tro att det kan vara samma, men det är omöjligt att veta.
Aha. Gick rakt av på rubriken som var samma. Där syns i alla fall inga ”TUDOR”
För övrigt: horribelt dålig upplösning på bilderna!
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Den har diskuterats lite längre upp i tråden. Kommer inte ihåg kontentan
Kontentan var väl att den är polerad samt att annonsen har legat ute länge. Jag tycker att det är en trevlig modell men hade nog försökt hitta en med oysterlänk, fast det är ju en smaksak. Jag tycker även att 75090 är lite trevligare med plexiglas, även det sen fråga om tycke och smak. :)
 
Topp