• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dino

Omega
2-Faktor
Den blå tavlan är ju svinsnygg!

Jag kommer alltid i första hand vara en Rolex fanboy, men jag är otroligt imponerad över hur man lyckats positionera Tudor de senaste fem-tio åren som ett märke där man kan vara lite vildare och testa grejor man är för konservativ för hos Rolex. Ska jag vara ärlig tycker jag Rolex knappt släppt en enda lyckad uppdatering senaste tio åren med undantag för GMT. Maxi-caset på Submariner är horribelt, Explorer, Explorer 2 och Datejust var alla bättre i de gamla storlekarna etc.
Den blå är riktigt snygg. Jag gillar både svart och blå de har på sina modeller.

Vad gäller Rolex har de fantastiska klockor men som du säger saknar man något nytt från dem. Upplever att ändringarna är minimala - titta bara på de läckta nyheterna om nya Submariner, inget som väcker intresset hos mig iallafall. Alltid kul med en tillverkar som vågar lite och tar ut svängarna ibland blir det hit ibland miss, men man sticker ut hakan lite.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
proportionerna på denna :hungry:
20200529_114313.jpg
 
Nu har jag 2 kandidater efter 58:an jag hade,

Pelagos svart, 4 lime med nya urverket
Bb36an sjukt stilren och prisvärd

Ingen annan klocka i samlingen vad tycks?
 
  • Like
Reactions: m_s

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag 2 kandidater efter 58:an jag hade,

Pelagos svart, 4 lime med nya urverket
Bb36an sjukt stilren och prisvärd

Ingen annan klocka i samlingen vad tycks?
Ska du bara ha en klocka av dem och inget mer? I så fall skulle jag definitivt ta bb36 som funkar till allt. En större dykare är inte alltid rätt tyvärr.
 

3AMEternal

Omega
2-Faktor
Passar den med 555 ändlänkar?
Nä, de är 20mm (vilket ju funkar till djs), den här sitter, ganska kasst faktiskt, dittrixad mellan 19mm-luggarna på moddade 574:eek:r på denna

Frustrerande. Letat som en tok på rolexforums efter ändlänkar som borde passa, men verkar vara en återvändsgränd. Ingen på Krons eller Nymans vet heller. Om du vet eller har en kvalificerad gissning vore det toppen!
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Öerhört nöjd med köpet av min GMT! Bang for the buck om jag får tycka till. Samt gillar jag den lite mer diskreta färgsättningen än vad till exemplevis Rolex GMT Pepsi har. Vissa upplever Tudorn en smula tung pga. det tjockare boett efter införandet av MT5602 urverket. Jag har ca 20 cm handleder och upplever att Tudorn ligger inom ramarna för vad som passar bra på min handled. Har även tidigare sneglat på en Pelagos men har tyvärr ingen erfarenhet kring den modellen.
Här kommer ett par bilder :)
upload_2020-6-2_11-59-55.png

upload_2020-6-2_12-0-38.png
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Öerhört nöjd med köpet av min GMT! Bang for the buck om jag får tycka till. Samt gillar jag den lite mer diskreta färgsättningen än vad till exemplevis Rolex GMT Pepsi har. Vissa upplever Tudorn en smula tung pga. det tjockare boett efter införandet av MT5602 urverket. Jag har ca 20 cm handleder och upplever att Tudorn ligger inom ramarna för vad som passar bra på min handled. Har även tidigare sneglat på en Pelagos men har tyvärr ingen erfarenhet kring den modellen.
Här kommer ett par bilder :)
upload_2020-6-2_11-59-55.png

upload_2020-6-2_12-0-38.png
Grattis!
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Öerhört nöjd med köpet av min GMT! Bang for the buck om jag får tycka till. Samt gillar jag den lite mer diskreta färgsättningen än vad till exemplevis Rolex GMT Pepsi har. Vissa upplever Tudorn en smula tung pga. det tjockare boett efter införandet av MT5602 urverket. Jag har ca 20 cm handleder och upplever att Tudorn ligger inom ramarna för vad som passar bra på min handled. Har även tidigare sneglat på en Pelagos men har tyvärr ingen erfarenhet kring den modellen.
Här kommer ett par bilder :)
upload_2020-6-2_11-59-55.png

upload_2020-6-2_12-0-38.png
Grattis till en fin klocka!
 

Darabont

Omega
Öerhört nöjd med köpet av min GMT! Bang for the buck om jag får tycka till. Samt gillar jag den lite mer diskreta färgsättningen än vad till exemplevis Rolex GMT Pepsi har. Vissa upplever Tudorn en smula tung pga. det tjockare boett efter införandet av MT5602 urverket. Jag har ca 20 cm handleder och upplever att Tudorn ligger inom ramarna för vad som passar bra på min handled. Har även tidigare sneglat på en Pelagos men har tyvärr ingen erfarenhet kring den modellen.
Här kommer ett par bilder :)
upload_2020-6-2_11-59-55.png

upload_2020-6-2_12-0-38.png
Väldigt fin! Tudor och Omega är för mig de mest framstående klockorna just nu
 
Topp