• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Robbanc76

Cartier
bb blue.jpg
New-Tudor-Black-Bay-58-Blue.jpg
Som vanligt var du tvåa på den bollen =)
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
BBB58 verkar se bra ut!
Vill bara notera till protokollet att IG-storyns musikval får mig att undra om de är säkra på att de inte släppt en liten spansk personbil?

"Djup bas med övergång till
1700-talsviolin till
discosamba till
handklapp som rytmiserar modellnamnet"

Detär def signum för en bilreklam i mina öron! :d
 
Senast ändrad:

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Finns det någon här som vet om man kan få tag på endlinks till min Tudor bb? Tycker det ser fel/tomt ut mellan luggarna och skinnbandet.
E00D50D1-EE14-4816-AB26-10F2683DA7C6.jpeg
 
  • Like
Reactions: iap

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Finns det någon här som vet om man kan få tag på endlinks till min Tudor bb? Tycker det ser fel/tomt ut mellan luggarna och skinnbandet.
E00D50D1-EE14-4816-AB26-10F2683DA7C6.jpeg
Hade samma problem med GMT (bandhålen är alldeles för långt ut på hornet) och funderade på att skaffa/göra en strap med plats för stort/tjockt bandstift och sen lägga in 2 smala stift istf 1 tjockt. Det ena skulle ha varit kapat och agera distans, det andra skulle agera funktionellt stift. Borde förskjuta det hela 1 mm, viss skillnad skulle det kanske ändå bli?
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Alltså den blå 58an är ju bra, men känns lite som att första var en riktig fullträff (bortsett från länken).
 
Black bay 58 blå. Ser ok ut, men inget riktigt tryck i färgen. Jag måste säga, för en gång skull, att jag ändock gillar den förra, bb58 bättre. Jag har både bb36 svart, bb58, så jag hade önskat mig en bb58 med svart urtavla, dvs bara svart silver och vit. Det hade enligt mig varit en bra alternativ till alla en rolex sub men till en rimligt penning, kortare väntetider och en jäkligt bra storlek. För att det något jag älskar med bb58 är det proportionerna på klockan, tidlös. Jag har dock från tid till anna haft lite svårt för färgerna, dvs guilt... Har ännu inte fallit för falsk patina, det kan se lite väl hårdsminkat ut. Jag tänker på omegas alla senare klockor med falsk patina, hela triologi serien, även deras senaste 321 speedmaster, denna falska patina. Fan, jag märker att jag har gått igång. Kan någon övertyga mig om poängen med falsk patina. Detta blev lång, sorry...
 
Topp