• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

floristen

Cartier
2-Faktor
BB58 suget dog ju inte direkt.. jäklar va fin den blåa är! Måste kila förbi och testa en någon dag när det finns tillgängligt
 
Har en helt ny bb36a på spännet där texten tudor är ingraverat är de pytte pytte lite rost alltså minimalt är de vanligt på en ny klocka?
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Jag måste säga att BB58 Blue för mig vinner över BB58. Har haft BB58 två tillfällen förut men den här blåa känns verkligen som en modern flinga.

Gillar att den inte har fauxtina på index utan känns mer nutid/modern vilket passar mig bättre.

34B3353F-5EE8-427A-9E9A-519C9F9FD5B7.jpeg
Den ser fin ut på bilderna och grattis till första BBB :)
Hur upplevs den mata blå tavlan?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag måste säga att BB58 Blue för mig vinner över BB58. Har haft BB58 två tillfällen förut men den här blåa känns verkligen som en modern flinga.

Gillar att den inte har fauxtina på index utan känns mer nutid/modern vilket passar mig bättre.

34B3353F-5EE8-427A-9E9A-519C9F9FD5B7.jpeg
Jag är nära "köpknappen" varje dag men hejdar mig. Den sätts åt sidan för klockor den egentligen inte ska jämföras med - typ DD, FP Journe etc. Rätt orättvis fajt
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag måste säga att BB58 Blue för mig vinner över BB58. Har haft BB58 två tillfällen förut men den här blåa känns verkligen som en modern flinga.

Gillar att den inte har fauxtina på index utan känns mer nutid/modern vilket passar mig bättre.

34B3353F-5EE8-427A-9E9A-519C9F9FD5B7.jpeg
Riktigt najs faktiskt! Hade man inte tackat nej till
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Har nu testat de båda varianterna i vardagssituationer och presenterar här ett av testmomenten, GT i motljus.
20200703_162648.jpg
20200703_162530.jpg
20200703_162648.jpg
20200703_162530.jpg

Båda två är väldigt trevliga klockor men för min del så är nog den blåa ett litet strå vassare. Fast det kanske har lite att göra med årstiden. Den blåa känns perfekt på sommarhalvåret och den svarta till vinterhalvåret.
 

dogge8

Omega
2-Faktor
Har vi någon ägare till Tudor Glamour M56003 i denna del av forumet? Skulle gärna vilja se lite bilder på era klockor och hur ni upplever den?
Andreas
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Bra start på 5 veckors semester

(vädret däremot ett hån)

9CF3C112-23A7-4C70-A3B1-3BDDAE66ABEB.jpeg
Otroligt men sant:woot: Inte förrän jag såg din bild här som jag upptäckte ”swiss made” trycket under index vid 6 på min egen BB58 :wideyed: Och då vill jag ändå påstå att jag synat tavlan ganska grundligt :)
Ruskigt fint blåbär btw. Ser fram emot att klämma och känna lite på en sån irl och jämföra med min 58:a
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Jag som redan varit lite neggo i tråden kan väl fortsätta och avsluta på samma spår :)

BB58, har folk haft problem med verket på den redan från fabrik?

@joakimlundberg, din gick så pass snett att den behövde åka till Switzerland?
 

m_s

Patek
2-Faktor
BB58 har jag inte hört om några problem med speciellt? BB GMT däremot har haft problem med datumväxlingen
 
Topp