• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
BB58 blue på min 20cm handled

 

Bilagor

  • 5E34098D-A844-4F10-898C-02E499321D4A.jpeg
    5E34098D-A844-4F10-898C-02E499321D4A.jpeg
    534.7 KB · Visningar: 9
C

Coach

Guest
De AD jag pratat med ute i Europa säger omedelbart upp till en månad. De flesta runt 2 veckor. Svenska har alla sagt "Vet inte, vi har lista".
Nymans Ur i Västerås skulle få in endast 1 ex under detta året men skriver inte upp någon på kölistan innan dom vet mera och hur tilldelningen kommer att bli. Känns omöjlig att få tag på svarade dom.
Var förbi Bergströms i Uppsala i fredags och dom hade en hel del beställningar men visste inget om antalet dom skulle få in.

Nu är inte jag ute efter någon men passade ändå på att fråga när man var i farten hur efterfrågan såg ut. Verkar hyfsat populär.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Dafi

Cartier
2-Faktor
Nymans Ur i Västerås skulle få in endast 1 ex under detta året men skriver inte upp någon på kölistan innan dom vet mera och hur tilldelningen kommer att bli. Känns omöjlig att få tag på svarade dom.
Var förbi Bergströms i Uppsala i fredags och dom hade en hel del beställningar men visste inget om antalet dom skulle få in.

Nu är inte jag ute efter någon men passade ändå på att fråga när man var i farten hur efterfrågan såg ut. Verkar hyfsat populär.
Nog för att Västerås och Uppsala är små städer, men de där minimala leveranserna på en dussinklocka är bisarrt.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nog för att Västerås och Uppsala är små städer, men de där minimala leveranserna på en dussinklocka är bisarrt.
Tyvärr handlar det nog mer om att Sverige är en liten marknad sedan är min gissning att man även kalkylerat rätt duktigt för att hålla efterfrågan uppe. Med stängda listor och folk som är beredda ”att ge sin högra arm” verkar ju strategin ge utdelning. Den första versionen är ett bra exempel.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Om jag inte finns fel har det väl varit snack om över 1 år (och stängda listor) för svarta BB58 på länk. Kan inte tänka mig att den blå kommer ha kortare tid, både pga efterfrågan och strypt allokering/produktion (den är inte direkt svårare att göra än de andra modellerna som finns i dussin hos AD...). Edit: Jämfört med folk på TRF verkar ADs i Sverige fått in väldigt få också. Men det är bara ren spekulation.

Nej jag håller med har aldrig varit enkelt få tag i 58or varför skulle det vara det nu? Okej de kanske ställt om en del produktion men Schweiz har mer eller mindre varit nedstängt export -80% i april och störningar i distributionen av allt. Varit ett normalläge där några veckor maximalt.

Såvida det inte fanns jättelager eller någon tomtearmé tillverkat dessa så lär det inte finnas mycket supply förrän tidigast senare i år. Inte varit sådär jättemånga klocksläpp heller.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
D
snackade med bergströms. Många intresserade men de trodde dne skulle bli lätt att köpa, så man kan nog chilla lite. Många på listan kommer också hoppa av om klockan inte kan säljas med vinst direkt
Hoppas innerligt att alla som köpt upp sig för att sedan lägga ut på C24 för ockerpriser blir tvugna att sälja med förlust. Givetvis är det maknadsekonomi som råder men imho är detta parasiter. Kan förstå Rolex drag att neka till vissa personer eftersom det i slutänden skadar deras branding.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hoppas innerligt att alla som köpt upp sig för att sedan lägga ut på C24 för ockerpriser blir tvugna att sälja med förlust. Givetvis är det maknadsekonomi som råder men imho är detta parasiter. Kan förstå Rolex drag att neka till vissa personer eftersom det i slutänden skadar deras branding.
Grundläggande problemet är att det finns de som låter sig bli överkörda och betalar över list för ngt som är massproducerat. Om folk slutade göra det skulle "parasiterna" försvinna. Om det finns möjlighet till gratis pengar kommer folk ta dem. Så enkelt är det. Jag skriver mig inte på lista för profit men inte fan hade jag låtit bli att köpa en 6siffrig Pepsi till list om jag passerade en butik som hade en även om jag är helt ointresserad av den.

Trist att folk förstör för oss andra genom att köpa för att sälja men det problemet måste lösas från sidan som köper av dem.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Grundläggande problemet är att det finns de som låter sig bli överkörda och betalar över list för ngt som är massproducerat. Om folk slutade göra det skulle "parasiterna" försvinna. Om det finns möjlighet till gratis pengar kommer folk ta dem. Så enkelt är det. Jag skriver mig inte på lista för profit men inte fan hade jag låtit bli att köpa en 6siffrig Pepsi till list om jag passerade en butik som hade en även om jag är helt ointresserad av den.

Trist att folk förstör för oss andra genom att köpa för att sälja men det problemet måste lösas från sidan som köper av dem.
Instämmer helt, tyvärr finns det ju en marknad för dessa.
 
Topp