• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fyfan vad denna är bra! NOS på Chrono.
1B7F7653-794D-4C59-8DCE-084F95664535.png
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har blivit erbjuden att köpa den nya BB58 Blue men eftersom jag redan har en på väg hem tänkte jag kolla om det är någon av er i den här tråden som är sugen.

Dra ett PM isf, så tar vi det därifrån.
Schyst att du släpper den till samma pris som du får köpa den för och inte försöker tjäna någon tusing. Sånt uppskattas!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Schyst att du släpper den till samma pris som du får köpa den för och inte försöker tjäna någon tusing. Sånt uppskattas!
Tänkte mest hjälpa någon forummedlem till en bra klocka men man blir förvånad när man får PM från medlemmar som vill att den ska säljas under list. Jag är inte så filantropisk att jag gärna pröjsar för det... Funderar på att ockra ut den.
 
Senast ändrad:

m_s

Patek
2-Faktor
Tänkte mest hjälpa någon forummedlem till en bra klocka men man blir förvånad när man får PM från medlemmar som vill att den ska säljas under list. Jag är inte så filantropisk att jag gärna pröjsar för det... Funderar på att ockra ut den.
Folk försöker tydligen (inte förvånad), men att tro att den skulle gå under list är ju rätt befängt i detta läge (snarare tyvärr många som gör tvärtom, säljer över list).

Att du hjälper någon att få den den till list tycker jag bevisar att du som en del andra inte är här för att göra klipp utan faktiskt enas kring glädjen som denna hobby/passion är! Kudos
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tänkte mest hjälpa någon forummedlem till en bra klocka men man blir förvånad när man får PM från medlemmar som vill att den ska säljas under list. Jag är inte så filantropisk att jag gärna pröjsar för det... Funderar på att ockra ut den.
Under list?! Knasbollar
Du har ju inte ens köpt den så vart är logiken hos dessa människor?!
Ditt erbjudande gällde väl ett erbjudande från AD så den är väl fortfarande i butik? Kan väl nästan passa bra att den som köper den bjussar på kaffe eller en öl som tack för att de slapp vänta till 2021 eller betala över list :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Under list?! Knasbollar
Du har ju inte ens köpt den så vart är logiken hos dessa människor?!
Ditt erbjudande gällde väl ett erbjudande från AD så den är väl fortfarande i butik? Kan väl nästan passa bra att den som köper den bjussar på kaffe eller en öl som tack för att de slapp vänta till 2021 eller betala över list :)
Du tror väl inte att någon som velat ha den erbjudit någon form av kompensation?! Det vore ju galet :confused:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Lustigt att välvilja kan bli en diskussion om girighet. Så länge den säljs för listpris eller samma pris som du gav så är väl det generöst i min lilla värld utifrån efterfrågan.

Man måste ju dock komma ihåg att bjuds det på tex en kaffe för 42 kr så har ju personen betalat över list
36 760 kr + 42 kr = över list.
Huga. Man ryser av blotta tanken
Det är väldigt många som inleder med "jag tar den!" alt. "förstår att jag inte är först men jag vill verkligen ha en", men när de inser att jag vill ha igen det jag behöver betala för frakten så är det helt ointressant. Slutsatsen är att man vill ha den enormt mycket men bara för svenskt listpris. Habegäret är inte större än viljan att göra en bra affär ;) Nu släpper jag förvåningen över det här. ADn har tröttnat men lovat att hålla den dagen ut så någon timme finns kvar om någon är seriöst intresserad.
 
C

Coach

Guest
Det är väldigt många som inleder med "jag tar den!" alt. "förstår att jag inte är först men jag vill verkligen ha en", men när de inser att jag vill ha igen det jag behöver betala för frakten så är det helt ointressant. Slutsatsen är att man vill ha den enormt mycket men bara för svenskt listpris. Habegäret är inte större än viljan att göra en bra affär ;) Nu släpper jag förvåningen över det här. ADn har tröttnat men lovat att hålla den dagen ut så någon timme finns kvar om någon är seriöst intresserad.
Jag har ingen koll på prisbilden men vad är listpriset hos svensk ad ?
 

Rulle

Audemars
Det är väldigt många som inleder med "jag tar den!" alt. "förstår att jag inte är först men jag vill verkligen ha en", men när de inser att jag vill ha igen det jag behöver betala för frakten så är det helt ointressant. Slutsatsen är att man vill ha den enormt mycket men bara för svenskt listpris. Habegäret är inte större än viljan att göra en bra affär ;) Nu släpper jag förvåningen över det här. ADn har tröttnat men lovat att hålla den dagen ut så någon timme finns kvar om någon är seriöst intresserad.
men ärligttalat 200 euro bara för frakten är inte lite...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
men ärligttalat 200 euro bara för frakten är inte lite...
Så kan man känna. Men en del som "tackat nej" har inte varit särskilt trevliga.

Var väll inte så farligt, det är väll runt dom priserna AD tar för skicka runt klockor i EU när det är serviceärenden.

Sen om det är en bra deal får man se. Svarta 58orna gick ju under list inledningsvis för att sen öka när tillgången sjönk.
 
Topp