• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Professor S

Panerai
2-Faktor
Den var riktigt läcker! Kanske klockan som får mig att hoppa på Tudor-tåget. Vad tror vi om prislappen?
Prisuppgifter enligt en random Instagramanvändare så ta de med en nypa salt. Speciellt då priserna är snäppet under dagens Style-linje i liknande konfiguration.
41mm Day+Date Tvåton €3.140
41mm Day+Date Stål €2.140
38mm Date Stål €2.100
34mm Date Stål €2.040
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Ser bra ut.
Undrar hur det kommer sig att Royal inte dyker upp på Tudors hemsida när skärmdumpen uppenbarligen visar Royal.
Lokala inställningar :banghead:

Bra snokat!! Synd om den är uteslutande för Asien. Och även trist gällande strl på day+date.
Vad tror vi om verket då?? Inhouse eller ETA??

Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
1.PNG
2.PNG
Med risk för att svära i kyrkan så är DD:n alldeles för stor.
 

cbt

Breitling
2-Faktor
Prisuppgifter enligt en random Instagramanvändare så ta de med en nypa salt. Speciellt då priserna är snäppet under dagens Style-linje i liknande konfiguration.
41mm Day+Date Tvåton €3.140
41mm Day+Date Stål €2.140
38mm Date Stål €2.100
34mm Date Stål €2.040

Tack för det! Går ju nästan att svälja. Sen blir det väl en del dyrare att få hem en till Sverige ifall det skulle visa sig vara CN/HK only.

Synd med DD på endast 41mm. Håller med resten i att den ser otymplig ut.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Hur känns länken från strapcode?

Den känns bra. Dock tycker jag att endlinksen kunde ha varit något tajtare, glappar lite...lite grann. Ångrar inte köpet iallafall då den ser riktigt snygg ut på klockan. Såklart inte samma kvalite som OEM länken, men väl värt för den som vill ha en länk till sin BB58 och inte vill betala överpris för Tudors egna, samt att man slipper ”rivets” vilket jag hellst vill vara utan.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
1.PNG
2.PNG
Vad är detta? Är det nytt eller en ovanlig vintage modell? Vart hitta du dessa bilder på IG?
Fyfan va ful länk för övrigt, gör inte saken bättre att man inte kan ha något annat än just original-länken på. Dock fin boett!
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Vad är detta? Är det nytt eller en ovanlig vintage modell? Vart hitta du dessa bilder på IG?
Fyfan va ful länk för övrigt, gör inte saken bättre att man inte kan ha något annat än just original-länken på. Dock fin boett!
Ska nog nämnas att den på bilden är plastad. Integrerad länk har sin charm och alla klockor ser inte bra ut på nato eller läder bara för att de går in mellan bandhornen.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Bilder stulna från Instagram. En vinnare i mina ögon, givet att den är rimligt prissatt enligt sitt verk.
1.PNG
2.PNG
Av det jag sett gillar jag utseendet på den. Stör mig dock på storleken. Som flera påpekat skulle den legat under 40mm, då hade jag varit eld och lågor. Inte omöjligt att 41 kan funka men då den inte kommer säljas av AD här i svedala blir det ju svårt att prova... om prissättningen du postade stämmer är det riktigt bra!
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Av det jag sett gillar jag utseendet på den. Stör mig dock på storleken. Som flera påpekat skulle den legat under 40mm, då hade jag varit eld och lågor. Inte omöjligt att 41 kan funka men då den inte kommer säljas av AD här i svedala blir det ju svårt att prova... om prissättningen du postade stämmer är det riktigt bra!

Ja jösses, 41an ser ut som en BigMac i jämförelse med 38an (bild från Instagram).
02BEF2A7-B231-4930-BBA9-AE12738D175F.jpeg
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Ja jösses, 41an ser ut som en BigMac i jämförelse med 38an (bild från Instagram).
02BEF2A7-B231-4930-BBA9-AE12738D175F.jpeg

Ja där ser den väldigt stor ut. Min förhoppning var att den skulle kännas lite nättare då den integrerade länken ser ut att smita år rätt fint. Synd att den inte finns in 38mm som DD. Det hade nog varit optimalt för min smak. Annars tycker jag att modellen är läcker med både tydlig Tudorkänsla samt liten en tvist med den integrerade länken.
 
Topp