• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Heter det något särskilt när man har det mönstret i ringen? Tyvärr påminner den för mycket om Maurice Lecroix (som inte heller var först med ringen eller länken såklart).
B2F0C357-D2EA-42A0-8BCD-6DF9925CFB2C.jpeg
(Uppenbart stulen bild)
Ingen aning vad det heter. Men Rolex var först med mönstret tror jag? (Bilder från nätet)

9F199E0F-B982-405B-B3EC-5FE679714B7A.jpeg

63041983-5CA4-4F5F-AC48-5237D8569158.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tycker dessa känns som de kommer från när Tudor gjorde fula klockor, alltså efter de slutade göra Rolex med Tudorlogga och innan de började göra homager av dem. Flopp för mig iaf.

Ingen direkt modell som tilltalar mig men lanseringen av denna skapar en annan intressant frågeställing gällande deras strategi.
Vet inte hur Tudor (ej Rolex) siffor ser ut men under mina återkommande resor till regionen fram till COVID hårdlanserade Tudor i de flesta länder. Speciellt via pop-up’s i high end malls.

Även om vi i denna tråden ser skillnaden på Rolex och Tudor får jag känslan av att man även indirekt nyttjar sig av PR:en från Rolex och här skapar ”åtkomlighet” till märket. Något som säkerligen fungerar efter månader av isolering och längtan efter ”revenge spending”.

Även bra sätt att balansera den skrala tillgången på BB58 modellerna men även göra märket åtkomligt med något ”nytt”.

Möjligt att med oroligheterna i HK (20% av försäljningen) och COVID kanske detta är rätt drag(?)?
 
Senast ändrad:
Topp