• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Noterade dock en annan egenhet, när man drar upp klockan manuellt så börjar den efter ett tag (förmodligen när den blir fult uppdragen) att "klicka". Är detta något som är vanligt på dessa urverk? På andra urverk så har jag inte märkt när den "frikopplar".
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Noterade dock en annan egenhet, när man drar upp klockan manuellt så börjar den efter ett tag (förmodligen när den blir fult uppdragen) att "klicka". Är detta något som är vanligt på dessa urverk? På andra urverk så har jag inte märkt när den "frikopplar".
Finns på alla(?) moderna verk. Så du inte drar sönder fjädern.

Klickar, går lätt, går trögt, man känner skillnad åtminstone.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Finns på alla(?) moderna verk. Så du inte drar sönder fjädern.

Klickar, går lätt, går trögt, man känner skillnad åtminstone.
Jodå, det vet jag. Har dock aldrig tidigare känt så distinkt när den frikopplar från fjädern. Som du säger, på Rolex känns det att det blir trögare, samma på ETA. På Selitta märker man knappt något alls. Har dock aldrig känt så pass distinkta klickar/att det låter.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
stått i kö sedan släppet?
svensk ad?

är som så många andra nyfikna på hur stor tilldelningen är i sverige.
Inte Sverige dessvärre. Kändes smått omöjligt att köpa här även om man köpt från ADn tidigare. Tilldelningen ser ut att vara alldeles för låg. Jag hade ren flax faktiskt, kontaktade en AD i utlandet jag tidigare handlat av och de hade en inne.
 

givetvis

Omega
Såja! Ens första ’riktiga’ klocka inköpt. Valet landade på denna klockan köpt här på forumet. Enormt nöjd, och känns som att klockresan verkligen börjar nu! :)
DDE1AA45-0A93-45AB-8EE9-FC29718B0C6A.jpeg
 

Rulle

Audemars
Inte Sverige dessvärre. Kändes smått omöjligt att köpa här även om man köpt från ADn tidigare. Tilldelningen ser ut att vara alldeles för låg. Jag hade ren flax faktiskt, kontaktade en AD i utlandet jag tidigare handlat av och de hade en inne.
man kan inget mer än att gratulera!

detta är ju ett mer spännande köp än en 76200även om det är en rätt schysst OWG klocka
 

AoL

Omega
stått i kö sedan släppet?
svensk ad?

är som så många andra nyfikna på hur stor tilldelningen är i sverige.

Enligt vad jag hört ifrån en AD i Sthlm så hade dem fått in 3st klockor sedan släppet i Juli (2 på länk och 1 på läder). Så ser tufft ut här lokalt i Sverige...

Är det någon som har koll på prisbilden ifrån UK? Ser att ordinare pris för en på länk ligger på ca 2800 GBP. Med dagens växelkurs på runt 12kr så känns det som att dem ligger en bit under övriga marknader. Chrono säger mellan 3500-4000 GBP ifrån gråhandlare.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Enligt vad jag hört ifrån en AD i Sthlm så hade dem fått in 3st klockor sedan släppet i Juli (2 på länk och 1 på läder). Så ser tufft ut här lokalt i Sverige...

Är det någon som har koll på prisbilden ifrån UK? Ser att ordinare pris för en på länk ligger på ca 2800 GBP. Med dagens växelkurs på runt 12kr så känns det som att dem ligger en bit under övriga marknader. Chrono säger mellan 3500-4000 GBP ifrån gråhandlare.
Känns? Det är inte en känsla, it is what it is. £2760 vs 36760 SEK.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Enligt vad jag hört ifrån en AD i Sthlm så hade dem fått in 3st klockor sedan släppet i Juli (2 på länk och 1 på läder). Så ser tufft ut här lokalt i Sverige...

Är det någon som har koll på prisbilden ifrån UK? Ser att ordinare pris för en på länk ligger på ca 2800 GBP. Med dagens växelkurs på runt 12kr så känns det som att dem ligger en bit under övriga marknader. Chrono säger mellan 3500-4000 GBP ifrån gråhandlare.
Det känns väldigt lågt. Det är inte möjligtvis priset innan höjningen?
 

AoL

Omega
Priset justerades uppåt på den svarta förra året. På våren någon gång tror jag. Blåa har kostat samma sedan släppet nu i sommar.

Sedär! Ja iaf det är ju en relativt stor skillnad om man kollar på dagens priser i SEK och GBP. Efter årsskiftet så åker man på tull ifrån UK som jag förstått det. Kan vara bra att handla innan dess kanske... :)
 

Henke01

Omega
ibland är de skitigt men skriv ett standard mail sen e de bara att kopiera in i mail efter mail!

jag ringde min lokala butik när klippen läckte på youtube å blev nr1 hos dom.
fick min för nära på en månad sedan
Yes, så får det bli!

Jäklar, snyggt! Själv har jag varit lite seg i starten den här gången, brottades med om det var den svarta eller blåa som vägde tyngst :cool:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Yes, så får det bli!

Jäklar, snyggt! Själv har jag varit lite seg i starten den här gången, brottades med om det var den svarta eller blåa som vägde tyngst :cool:
Annars kan jag tipsa om en precis ny, med plast och allt, t o m uttagen Sverige i augusti, på K&S. Endast 45.000:-

Tråkigt att inte Rolex bryr sig om detta problem. De borde skapa ett register och registrera köparen av den nya klockan, där man inte kan byta ägare under garantitiden. Fel ägare = klockan hanteras inte av någon AD world wide i något syfte. Alls. M a o går det i praktiken inte att sälja den. Alltså: köp om du vill ha klockan. Annars köp den inte.

Så vi slipper se detta fenomen.
 

Rulle

Audemars
Annars kan jag tipsa om en precis ny, med plast och allt, t o m uttagen Sverige i augusti, på K&S. Endast 45.000:-

Tråkigt att inte Rolex bryr sig om detta problem. De borde skapa ett register och registrera köparen av den nya klockan, där man inte kan byta ägare under garantitiden. Fel ägare = klockan hanteras inte av någon AD world wide i något syfte. Alls. M a o går det i praktiken inte att sälja den. Alltså: köp om du vill ha klockan. Annars köp den inte.

Så vi slipper se detta fenomen.
vad fan e de för fubbik som tror sig sälja en för 45?!

galet mycket för så bra är den inte:hilarious:
 
Topp