• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Duddee

Cartier
2-Faktor
Sålde väl inte bra nog i Asien så nu skeppar de ut restlagret worldwide...
2CEFFCC5-F496-4F0F-A459-311A2DF7ED77.png

Jag tycker att den är rätt så fin. Enligt Tudors hemsida så kostar DD på 41mm ca 17tkr, känns spontant rätt så prisvärt.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Någon på forumet som haft sin Tudor inne hos Tudor för reparation? Hur lång tid tog det för er att få tillbaka klockan?
Min GMT lämnades in 9 juli på Krons där man kunde konstatera att den hade samma problem som många andra GMT:s..
Datumvridningen..
Det har nu gått 11 veckor och jag har fortfarande inte fått någon information alls från Krons, mer än korta svar på mina mail där jag frågat om status.
11 veckor känns vääääldigt långt för en så stor tillverkare.
/Alexander
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Sålde väl inte bra nog i Asien så nu skeppar de ut restlagret worldwide...
2CEFFCC5-F496-4F0F-A459-311A2DF7ED77.png


Jag tycker att den är rätt så fin. Enligt Tudors hemsida så kostar DD på 41mm ca 17tkr, känns spontant rätt så prisvärt.

För 17 hade jag redan tagit den men för mig listar den 23?
C76ABA2E-11DF-4599-9FB2-B5ADF0EFB3D6.png

1F9C4FE4-0145-4631-BD3F-9EB58D770CC3.png


Konstigt, jag gick in via Tudors Instagram till hemsidan och fick följande. 23tkr känns mer rimligt dock.

Jag får också 23 när jag går in. Du kanske är inne via VPN från DK eller NO som visar det lokala priset?

23 är ju ett bra pris i sammanhanget enligt mig för en tjusig klocka. Länken lär rassla och ETA-verk men tycker den är snygg.

Två-ton och 38mm har jag kollat efter förrut men svårt när jag inte kommit åt dem via svenskt IP.
upload_2020-9-25_12-42-14.png

Blir till att pröva. Låset ser inte så skoj ut.

Den såg schysst ut, hade varit en dröm med dag också!!
https://www.hodinkee.com/articles/tudor-royal-collection-introducing
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Någon på forumet som haft sin Tudor inne hos Tudor för reparation? Hur lång tid tog det för er att få tillbaka klockan?
Min GMT lämnades in 9 juli på Krons där man kunde konstatera att den hade samma problem som många andra GMT:s..
Datumvridningen..
Det har nu gått 11 veckor och jag har fortfarande inte fått någon information alls från Krons, mer än korta svar på mina mail där jag frågat om status.
11 veckor känns vääääldigt långt för en så stor tillverkare.
/Alexander
Min Pelagos var inne en sväng hos Rob Engström för, visade det sig, verkbyte. Tog om jag minns rätt ca 3 veckor innan jag hade den åter. Då hade den studsat i ostlandet.

Men, den var inte en av många som har ett typfel. Gissningsvis har de inte hur mycket delar som helst när det är en hel population som är knas. Alternativt så är det väl rimligen kö och de betar av i den takt systemet tillåter. Min var inne i somras, och den kötiden var uppenbarligen inte så lång, trots problemen och kötiden hos GMT:n.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ååkej så nu har jag också en BB58 :)

Blev ingen bild dock

Oyster fr 16570 funkar typ men bli rejält glapp då pinnhålen sitter för långt ut. Hade varit kul att testa att byta ändlänkar om det går men det kanske inte funkar med oslida.. nån som vet?

Såg någon som hade monterat en oysterlänk på en BB58 häromdagen, minns dock inte exakt vilken länk det var men de hade använt BB58ans ändlänkar som rambo skrev här ovan.
Tror dessvärre inte att det passar (kan testa med 114060 länk senare). Äldre Oyster kan fungera om man använder BB58ans ändlänkar.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Min Pelagos var inne en sväng hos Rob Engström för, visade det sig, verkbyte. Tog om jag minns rätt ca 3 veckor innan jag hade den åter. Då hade den studsat i ostlandet.

Men, den var inte en av många som har ett typfel. Gissningsvis har de inte hur mycket delar som helst när det är en hel population som är knas. Alternativt så är det väl rimligen kö och de betar av i den takt systemet tillåter. Min var inne i somras, och den kötiden var uppenbarligen inte så lång, trots problemen och kötiden hos GMT:n.


Tack för svar! Tycker bara 11 veckor känns orimligt långt för ett problem som Tudor vet om vid det här laget. De på Krons uppskattade något mellan 4-7 veckor när jag lämnade den.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ååkej så nu har jag också en BB58 :)

Blev ingen bild dock

Oyster fr 16570 funkar typ men bli rejält glapp då pinnhålen sitter för långt ut. Hade varit kul att testa att byta ändlänkar om det går men det kanske inte funkar med oslida.. nån som vet?
Får börja med att säga grattis! :)
Synd.. Har dessvärre inte hunnit testa med 114060 men tvivlar att det passar. Rolex verkar ha gjort allt för att de inte ska vara kompatibla. Både skruvarna och centumlänkarna är helt olika mått. Var sugen på att sätta easy-link på spännet men fick släppa den idén snabbt krävdes mycket ingrepp för att fp det att passa.
Osolida ändlänkar som passar går säkert att hitta. Annars får man hitta ett par som går att massera lite :)
 
Topp