• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Spot the difference...:pompus:
20200929_172449.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
I detta fall typ en bit över och dessutom hos en gråhandlare. Klockorna finns inte att få tag i hos de flesta AD. Rolex modeller erbjöds för priser som är extremt mkt högre. BB58 är lätt värd 40tkr för mig om jag inte pallar vänta nåt år...
Visst, jag köper argumentet. Det är lite trist bara, BB58 är en väldigt tilltalande klocka och det vore trevligt att kunna klicka hem den till listpris :)
 

GöranH

Omega
Någon som kan förklara vad det är som gör att det ligger så många blå BB58 på köp och sälj?
Ett gäng av dem säljs snabbt efter köp.
 
Senast ändrad:

Burnman

Audemars
2-Faktor
Någon som kan förklara vad det är att det ligger så många blå BB58 på köp och sälj?
Ett gäng av dem säljs snabbt efter köp.
Vet inte om Tudor steppat upp sin produktion av detta ur efter succén med den svarta 58:an?! Och då ser kanske gemena man sin chans att tjäna någon tusenlapp när de får chansen att köpa till list
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Snyggt! Lämnade du in den för att få det fixat? Och behövde du även slipa ned niten i sista länkbiten?
Exakt, urmakare borrade det extra hålet. Istället för att slipa ned niten så gjorde han en liten infräsning på insidan av spännet.
Fick du rätt på passformen tillslut då? :D
Japp, nu sitter den som det ska. Vem kunde tro att 2mm kunde göra en sådan skillnad :)
 

F32

Panerai
2-Faktor
Har min lilla prins 74034 inne på spa och fick kostnadsförslag. De vill byta kronan iom servicen. Får man aldrig behålla utbytta delar numera vid auktoriserad service? Har frågat dem också men de är sega på att svara.
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Någon som kan förklara vad det är som gör att det ligger så många blå BB58 på köp och sälj?
Ett gäng av dem säljs snabbt efter köp.
Kan ju vara så att många köper den på vinst/förlust att dom ska tycka om den iom att dom vet att dom kommer få tillbaka pengarna + lite till. Då har man ju råd att köpa en klocka man egentligen är lite osäker på. :)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Nu kan jag ju inte tala för någon annan men jag köpte den som en Nato/mocka-klocka men insåg sedan (som någon tidigare här i tråden) att den är bättre på länk. Så det blev inte som jag hade tänkt och jag började överväga att lägga ut den till förmån för en svart ist. Kanske någon annan tänkt lika?

Sen insåg jag hur HIMLA bra den är på länk så den får bli kvar ändå. För nu iaf. Kanske ändrar jag mig imorgon :D

33CF835E-D1CC-4E01-AF77-E2E84704B759.jpeg


Tagga säljarna och fråga.
De kanske vill svara varför Smurfen inte får stanna
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nu kan jag ju inte tala för någon annan men jag köpte den som en Nato/mocka-klocka men insåg sedan (som någon tidigare här i tråden) att den är bättre på länk. Så det blev inte som jag hade tänkt och jag började överväga att lägga ut den till förmån för en svart ist. Kanske någon annan tänkt lika?

Sen insåg jag hur HIMLA bra den är på länk så den får bli kvar ändå. För nu iaf. Kanske ändrar jag mig imorgon :D

33CF835E-D1CC-4E01-AF77-E2E84704B759.jpeg
Ser väldigt bra ut på din handled. Bra bild som fångar en av de fina blå nyanserna
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nu kan jag ju inte tala för någon annan men jag köpte den som en Nato/mocka-klocka men insåg sedan (som någon tidigare här i tråden) att den är bättre på länk. Så det blev inte som jag hade tänkt och jag började överväga att lägga ut den till förmån för en svart ist. Kanske någon annan tänkt lika?

Sen insåg jag hur HIMLA bra den är på länk så den får bli kvar ändå. För nu iaf. Kanske ändrar jag mig imorgon :D

33CF835E-D1CC-4E01-AF77-E2E84704B759.jpeg
Håller med, tycker den gör sig allra bäst på länk :) ser framemot sommaren då den är magisk i lite solljus:D
 
Topp