• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Slippa fejknitar on a budget.

Köpte en länk för 279 pix från tidochting här på forumet. Bytte till Tudor original ändlänkar och satte på tudorslåset. Länkbiten närmast låset fick vara kvar men övrigt fick jag mig en nitfri oysterlänk till det facila priset av 279kr. Nej, den är inte lika fast och rejäl som originallänken men med tanke på prisskillnaden så är den otroligt bra. 10+ till @tidochting.se

A373381D-8DEF-4861-9CAD-F02E0A540FEC.jpeg
E96B602F-0207-4A22-AF59-53D5E13BE26E.jpeg
3F71E504-1E6B-4409-B940-AA8CCE938114.jpeg


Edit: ja, jag har lite plast kvar. So sue me ;)
 

Nortman

Omega
En BB58 har stått högt upp på listan under en lång tid, men jag har sett under det senaste året att de ofta dyker upp snabbt här efter att de inköpts hos AD... min fråga är då; ledsnar man på den så fort? Eller är det något annat som gör att folk avyttrar dem så hastigt?
Vinsten på en BB58 är ju trots allt inte så stor, så ”flipper” argumentet känns svagt.

Hade varit intressant att höra lite input från folk som har ägt/äger en 58a!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Den här frågan har ställts flera gånger på de senaste sidorna i den här tråden. Jag försökte svara hur jag såg på det men ingen annan. Så att tagga säljarna som någon annan skrev kanske inte är en så dum ide?

Vad som kan sägas är däremot att hittills (kanske inte sista dygnet men innan) så verkar de säljas ganska fort ändå.

Man kan också välja att se flipper argumentet som ”det är ingen jätteförlust att testa” snarare än att ”jag kommer bli rik som ett troll”

En BB58 har stått högt upp på listan under en lång tid, men jag har sett under det senaste året att de ofta dyker upp snabbt här efter att de inköpts hos AD... min fråga är då; ledsnar man på den så fort? Eller är det något annat som gör att folk avyttrar dem så hastigt?
Vinsten på en BB58 är ju trots allt inte så stor, så ”flipper” argumentet känns svagt.

Hade varit intressant att höra lite input från folk som har ägt/äger en 58a!
 

Nortman

Omega
Ok, tack för svar. Jag hade inte gått igenom tidigare inlägg särskilt noga. Jag ska backtracka och kika över dina tidigare svar!

Den här frågan har ställts flera gånger på de senaste sidorna i den här tråden. Jag försökte svara hur jag såg på det men ingen annan. Så att tagga säljarna som någon annan skrev kanske inte är en så dum ide?

Vad som kan sägas är däremot att hittills (kanske inte sista dygnet men innan) så verkar de säljas ganska fort ändå.

Man kan också välja att se flipper argumentet som ”det är ingen jätteförlust att testa” snarare än att ”jag kommer bli rik som ett troll”
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Den här frågan har ställts flera gånger på de senaste sidorna i den här tråden. Jag försökte svara hur jag såg på det men ingen annan. Så att tagga säljarna som någon annan skrev kanske inte är en så dum ide?

Vad som kan sägas är däremot att hittills (kanske inte sista dygnet men innan) så verkar de säljas ganska fort ändå.

Man kan också välja att se flipper argumentet som ”det är ingen jätteförlust att testa” snarare än att ”jag kommer bli rik som ett troll”
Ok, tack för svar. Jag hade inte gått igenom tidigare inlägg särskilt noga. Jag ska backtracka och kika över dina tidigare svar!
Jag vill ha datum.
Nödvändigt? Nej.
Kommer jag köpa klocka utav datum igen, kanske en BB58? Förmodligen.
Lätt sväng av någon störning? Ja.

Så köp min för list.
 

Nortman

Omega
Jag vill ha datum.
Nödvändigt? Nej.
Kommer jag köpa klocka utav datum igen, kanske en BB58? Förmodligen.
Lätt sväng av någon sjukdom? Ja.

Så köp min för list.
Datumet är något jag också ser som ett minus, hade hoppats på en BB58 med GMT denna gång. Men man kan ju inte få allt!
Tack för erbjudandet. Jag får återkomma om jag känner att jag måste prova en!
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Slippa fejknitar on a budget.

Köpte en länk för 279 pix från tidochting här på forumet. Bytte till Tudor original ändlänkar och satte på tudorslåset. Länkbiten närmast låset fick vara kvar men övrigt fick jag mig en nitfri oysterlänk till det facila priset av 279kr. Nej, den är inte lika fast och rejäl som originallänken men med tanke på prisskillnaden så är den otroligt bra. 10+ till @tidochting.se

A373381D-8DEF-4861-9CAD-F02E0A540FEC.jpeg
E96B602F-0207-4A22-AF59-53D5E13BE26E.jpeg
3F71E504-1E6B-4409-B940-AA8CCE938114.jpeg


Edit: ja, jag har lite plast kvar. So sue me ;)
#lifehack :)
 

F32

Panerai
2-Faktor
Någon som har provat/köpt/sett nya Royal? Vi har ju några som jobbar på AD:s här. Dela gärna med er vad ni tycker :)
Kan inte heller bidra med några bilder tyvärr men väntar också på bilder IRL och synpunkter. En sökning på Instagram ger bara reklambilder i stort sett så jag antar att de inte nått butiker i en hög grad. Alternativt är köparna inte sådana som lägger upp wrist shots på Insta eller klockforum.
 

tidochting.se

Omega
Professional Dealer
Slippa fejknitar on a budget.

Köpte en länk för 279 pix från tidochting här på forumet. Bytte till Tudor original ändlänkar och satte på tudorslåset. Länkbiten närmast låset fick vara kvar men övrigt fick jag mig en nitfri oysterlänk till det facila priset av 279kr. Nej, den är inte lika fast och rejäl som originallänken men med tanke på prisskillnaden så är den otroligt bra. 10+ till @tidochting.se

A373381D-8DEF-4861-9CAD-F02E0A540FEC.jpeg
E96B602F-0207-4A22-AF59-53D5E13BE26E.jpeg
3F71E504-1E6B-4409-B940-AA8CCE938114.jpeg


Edit: ja, jag har lite plast kvar. So sue me ;)
Bra fixat! Kul att det funkade
 

erow

Patek
2-Faktor
En BB58 har stått högt upp på listan under en lång tid, men jag har sett under det senaste året att de ofta dyker upp snabbt här efter att de inköpts hos AD... min fråga är då; ledsnar man på den så fort? Eller är det något annat som gör att folk avyttrar dem så hastigt?
Vinsten på en BB58 är ju trots allt inte så stor, så ”flipper” argumentet känns svagt.

Hade varit intressant att höra lite input från folk som har ägt/äger en 58a!
Kan bara svara för mig, har ägt 3 stycken och har nu den blåa.

Köper den för att jag tycker den är så bra och ett plus är att den är lätt att sälja när man vill prova något nytt och måste flippa någon av klockorna.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
En BB58 har stått högt upp på listan under en lång tid, men jag har sett under det senaste året att de ofta dyker upp snabbt här efter att de inköpts hos AD... min fråga är då; ledsnar man på den så fort? Eller är det något annat som gör att folk avyttrar dem så hastigt?
Vinsten på en BB58 är ju trots allt inte så stor, så ”flipper” argumentet känns svagt.

Hade varit intressant att höra lite input från folk som har ägt/äger en 58a!
Min uppfattning är att den svarta blir kvar längre hos en köpare men kan en vara missuppfattning från min sida. Den blå har ju flödat ut på säljes här och ligger ju ett gäng ute nu. En smaksak såklart men den svarta är bättre. Välbalanserad i utseendet och passar till fler tillfällen tycker jag. Visst, jag sålde min första svarta BB58 men ångrade det väldigt länge. Sålde den aldrig för att den var tråkig utan pga andra klockor som skulle in. Den vanliga sjukan på KS helt enkelt :) Nu har jag äntligen en svart BB58 igen :D
 

Nortman

Omega
Tack för bra svar! Jag har tänkt liknande med färgvalet.
Grattis till återföreningen med BB58an. Hoppas det får vara med länge!

Min uppfattning är att den svarta blir kvar längre hos en köpare men kan en vara missuppfattning från min sida. Den blå har ju flödat ut på säljes här och ligger ju ett gäng ute nu. En smaksak såklart men den svarta är bättre. Välbalanserad i utseendet och passar till fler tillfällen tycker jag. Visst, jag sålde min första svarta BB58 men ångrade det väldigt länge. Sålde den aldrig för att den var tråkig utan pga andra klockor som skulle in. Den vanliga sjukan på KS helt enkelt :) Nu har jag äntligen en svart BB58 igen :D
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Jag vill ha datum.
Nödvändigt? Nej.
Kommer jag köpa klocka utav datum igen, kanske en BB58? Förmodligen.
Lätt sväng av någon störning? Ja.

Så köp min för list.
Älskar't :)

IMG_20201003_094041__01.jpg


Nytillskott i lådan. @zippan, köp min när jag kommit fram till samma slusats som dig, med en månads förskjutning ;)

Lite mer seriöst är min initiala recension att det jag innan köp var minst pigg på hos den svarta BB58an var fejkpatinan. Men den flyger helt ok!

I en mörk restaurang blir den go' och mysig, men i hårt dagsljus bleknar både visarna och güldet i vridringens siffror/stavar så pass att jag känner att den gör sig någorlunda ok både en solig dag och i lysrörskontorsljus.

Var lite rädd att pjäsen skulle börja blänka i guld likt en bättre begagnad rappare, men har hittills inte uppfattat den så :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Slippa fejknitar on a budget.

Köpte en länk för 279 pix från tidochting här på forumet. Bytte till Tudor original ändlänkar och satte på tudorslåset. Länkbiten närmast låset fick vara kvar men övrigt fick jag mig en nitfri oysterlänk till det facila priset av 279kr. Nej, den är inte lika fast och rejäl som originallänken men med tanke på prisskillnaden så är den otroligt bra. 10+ till @tidochting.se

A373381D-8DEF-4861-9CAD-F02E0A540FEC.jpeg
E96B602F-0207-4A22-AF59-53D5E13BE26E.jpeg
3F71E504-1E6B-4409-B940-AA8CCE938114.jpeg


Edit: ja, jag har lite plast kvar. So sue me ;)
Snyggt, tänkte göra samma operation. Roligt att höra att det passade :)
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Tudor BB 58 svart eller blå? Jag har pendlat mellan dem, men jag anser nog att den blå är bättre än den svarta, jag har svårt för falsk patina. Men jag kommer att behålla den svarta också av historiska skäl den första ref av BB 58:a.
IMG_0735.JPG

Jag föredrar blått. Historisk sett har ju den blåa färgen varit typiskt för Tudor.

20764D7F-AF2B-4E1F-B697-BD382C8E38AF.jpeg
 
Senast ändrad:

Espresso

Cartier
En BB58 har stått högt upp på listan under en lång tid, men jag har sett under det senaste året att de ofta dyker upp snabbt här efter att de inköpts hos AD... min fråga är då; ledsnar man på den så fort? Eller är det något annat som gör att folk avyttrar dem så hastigt?
Vinsten på en BB58 är ju trots allt inte så stor, så ”flipper” argumentet känns svagt.

Hade varit intressant att höra lite input från folk som har ägt/äger en 58a!
Jag tycker personligen det är den näst bästa klocka jag har, väldigt nöjd med köpet och allt vad klockan innebär. Visst är den fortfarande rätt ny, men jag kommer inte sälja av den. Så från min subjektiva åsikt är det bara att köpa!
 
Topp