• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kladdkaka.
68A7E6B1-94CC-4C7C-8F53-C15B6E7DEA6A.jpeg
 
Någon man som har en Black bay 32mm som kan komma med en liten recension?

Jag använder en 30mm vintage omega idag. Gillar storleken på den. Verkar inte tillverkas några nya herrklockor alls i den storleken längre?
Är den för fruntimmer only?
Är tänkt att ha på nato.
Lånad bild från google. Klockan till höger.
 

Bilagor

  • DC225DF2-BAB7-4602-9051-BBA7A03E42E9.jpeg
    DC225DF2-BAB7-4602-9051-BBA7A03E42E9.jpeg
    268.8 KB · Visningar: 21

ironcastle

Patek
2-Faktor
Någon man som har en Black bay 32mm som kan komma med en liten recension?

Jag använder en 30mm vintage omega idag. Gillar storleken på den. Verkar inte tillverkas några nya herrklockor alls i den storleken längre?
Är den för fruntimmer only?
Är tänkt att ha på nato.
Lånad bild från google. Klockan till höger.
Den klocka man gillar bestämmer man själv vilken det är. Men jag är övertygad om att så gott som alla på KS enhetligt skulle svara ja på din fråga. Den är för kvinnor som generellt har tunnare handleder än män.

Sen finns det äldre klockor som är mindre, men modet har sen länge lämnat de minsta storlekarna bakom sig. Handleder förr i tiden, med då mer kroppsarbete var rimligen inte mindre än idag. Ändå var modet ett annat. Då gick man ju från stora fickur till något mindre man kan ha på handleden. Då var det rätt i tiden.
Idag ser modet sedan många år annorlunda ut.

Personligen tycker jag den ser ihoptryckt ut. Den är fortfarande proportionerlig, men någonstans blir helheten lidande. Jag tror också att även icke klockintresserade kommer att höja på ögonbrynen och tro att du lånat fruns klocka.

Gå på 36:an. Den är fortfarande rätt liten med dagens mått mätt, men ändå en klocka ämnad för dagens män.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon man som har en Black bay 32mm som kan komma med en liten recension?

Jag använder en 30mm vintage omega idag. Gillar storleken på den. Verkar inte tillverkas några nya herrklockor alls i den storleken längre?
Är den för fruntimmer only?
Är tänkt att ha på nato.
Lånad bild från google. Klockan till höger.
Känns 32mm bäst så kör på det! Du har klockan för dig själv och ingen annan. Är det dessutom liknande storlek som du a vänder idag så bör ingen reagera på en annan klocka i den storleken. En av mina bekvämaste vintageklockor är 32mm och sitter som en smäck! Bry dig inte om andras åsikter i detta, du ska lägga en ansenlig summa på en klocka, se då till att välja den som känns rätt för dig.
 

IvoKnievel

Cartier
2-Faktor
Någon man som har en Black bay 32mm som kan komma med en liten recension?

Jag använder en 30mm vintage omega idag. Gillar storleken på den. Verkar inte tillverkas några nya herrklockor alls i den storleken längre?
Är den för fruntimmer only?
Är tänkt att ha på nato.
Lånad bild från google. Klockan till höger.
Nja.. den är liten alltså, jag köpte en till min sambo, hon har rätt smala handleder och på henne sitter den perfekt. Men på mig..
EAB5CA01-2195-45C2-9567-68E6C6DA73D3.jpeg


på damen:
AD5AD9E3-EB26-46EB-89BD-DF6EF1F57D93.jpeg
 
Senast ändrad:

erow

Patek
2-Faktor
Någon man som har en Black bay 32mm som kan komma med en liten recension?

Jag använder en 30mm vintage omega idag. Gillar storleken på den. Verkar inte tillverkas några nya herrklockor alls i den storleken längre?
Är den för fruntimmer only?
Är tänkt att ha på nato.
Lånad bild från google. Klockan till höger.
Om du testat och känner dig nöjd med storleken är det bara att köra!
Min senaste klocka blev en rolex op 34mm, kändes först lite liten men vande mig snabbt och nu är det min bekvämaste klocka.
Lycka till!
 

helmert

Omega
Jag lämnade in min Prince Oysterdate 9050/0 med ett ETA 2784 för service och blev lite chockad över kostnadsförslaget.
Nytt plexi, ny krona och balansaxel, ej polering 12500:-
Är det rimligt? Någon annan som servat sin gamla ETA-Tudor och har nåt hum om vad det brukar kosta? R.E Drottninggatan kan nämnas.
290DF54F-53CF-4132-838F-01235C99E975.jpeg
 
Topp