• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Min födelsedagspresent till mig själv
IMG_20210109_121622.jpg
Grattis! I dubbel bemärkelse!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Blivit lite sugen på Tudordykare och tycker Pelagos är väldigt trevlig, men mycket BB58 här. Förklara er! 😋 (undrar mest vad som avgjorde för er)
Några sidor bakåt i tråden provade jag en LHD pelagos då jag tycker den ser grym ut!! Omkretsen var inte ett issue, däremot upplevde jag den som tjock/topptung. Min 58:à däremot känns knappt på armen.
 

mrcasual

Omega
2-Faktor
Några sidor bakåt i tråden provade jag en LHD pelagos då jag tycker den ser grym ut!! Omkretsen var inte ett issue, däremot upplevde jag den som tjock/topptung. Min 58:à däremot känns knappt på armen.
Intressant, bara sett Pelagosen men förvånad om den upplevs topptung med titanboetten (är väl bottenplattan som är stål för att ge bottenvikt)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Blivit lite sugen på Tudordykare och tycker Pelagos är väldigt trevlig, men mycket BB58 här. Förklara er! 😋 (undrar mest vad som avgjorde för er)
Provat 3 gånger i butik genom åren med hoppet att övertyga mig själv men den är för stor och hög på armen helt enkelt. När de kommer med 39 mm varianten (troligtvis aldrig) så är det den självklara moderna Tudorn.
 

fredrikb

Cartier
Vad säger experterna om denna 79280? Nyligen servad hos Rolex AD och då också polerad. Jag tycker att den fortfarande ser ganska bra ut, men är lite ovan i att bedöma det här med polering så ta gärna några inspel.

32CFC983-A838-4CA2-A933-13D2B656DF52.png

8A560F85-6335-41E0-B256-A110CAE15591.png

9B9BA287-4931-4EC5-A98C-B2A4BC72528D.png
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Vad säger experterna om denna 79280? Nyligen servad hos Rolex AD och då också polerad. Jag tycker att den fortfarande ser ganska bra ut, men är lite ovan i att bedöma det här med polering så ta gärna några inspel.

32CFC983-A838-4CA2-A933-13D2B656DF52.png

8A560F85-6335-41E0-B256-A110CAE15591.png

9B9BA287-4931-4EC5-A98C-B2A4BC72528D.png

Jag tycker att den ser fin ut men det är lite svårt att avgöra med bilder som är tagna rakt framifrån. Försök att få bilder från sidan samt närbilder på bandhornen.
 

fredrikb

Cartier
Med brasklappen att inte heller jag är någon expert på att avgöra poleringar så tycker jag att det ser bra ut. Det är svårt att avgöra men jag tycker inte att något med boetten sticker ut negativt. Det är en fin modell som du säkert kommer att bli nöjd med!
Tack för svar! Nej, det är knepigt detta. Får se om jag går vidare med den då.
 
Topp