• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fredrikb

Cartier
Lägg upp i poleringstråden, du får säkert mer hjälp där. :)
Visste inte att det fanns en, ska leta upp den!

Edit: Här var den:
 
Senast ändrad:

cjperry

Audemars
2-Faktor
Från häromdagen

BB58_CameraBag_v2_Instagram.jpg
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Provar BB58an på ett Geckota Vintage watch company NATO. Gillar nog länk mest men NATO är trevligt att bryta av med 👍
91536DDE-0B11-46D9-99CD-61C1AA786451.jpeg

82C12128-33B0-4857-84EC-09CA4DB01580.jpeg
Snyggt! Har varit nära avtryckaren på ett sådant några veckor men de ska ja ju rätt saftigt betalt för det. Kör ett 18mm Phoenix på min BB36a men detta finns ju i 19mm med lite samma klassiska look. Hade hoppats kunnat utvärdera om jag nöjer mig med Phoenix eller inte vid detta laget, tyvärr har butiken haft min klocka i över en månad för ett packningsbyte och ruckning nu. Börjar bli otålig!

C7086344-D3CC-4922-BF2C-20D386399E2E.jpeg
 
Blivit lite sugen på Tudordykare och tycker Pelagos är väldigt trevlig, men mycket BB58 här. Förklara er! 😋 (undrar mest vad som avgjorde för er)
För mig (och de flesta andra, vad jag antar) var det storleken som avgjorde. Med sina 39 mm i bredd och relativa tunnhet för att vara en dykare tycker jag BB58 känns bekväm. Sen är jag svag för den klassiska designen. BB58 kommer leva för evigt på grund av sin tidlöshet och bara bli snyggare med tiden.

Det är mina tankar om klockan i alla fall. Köpte den i maj och inte ångrat mig en sekund. Tvärtom är jag lite sugen på att köpa den blå varianten framöver.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
För mig (och de flesta andra, vad jag antar) var det storleken som avgjorde. Med sina 39 mm i bredd och relativa tunnhet för att vara en dykare tycker jag BB58 känns bekväm. Sen är jag svag för den klassiska designen. BB58 kommer leva för evigt på grund av sin tidlöshet och bara bli snyggare med tiden.

Det är mina tankar om klockan i alla fall. Köpte den i maj och inte ångrat mig en sekund. Tvärtom är jag lite sugen på att köpa den blå varianten framöver.
För evigt...?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja det där med att ”äga för evigt” är en skön känsla att ha. (Tyvärr brukar jag själv förlora den efter ett tag.)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
För mig (och de flesta andra, vad jag antar) var det storleken som avgjorde. Med sina 39 mm i bredd och relativa tunnhet för att vara en dykare tycker jag BB58 känns bekväm. Sen är jag svag för den klassiska designen. BB58 kommer leva för evigt på grund av sin tidlöshet och bara bli snyggare med tiden.

Det är mina tankar om klockan i alla fall. Köpte den i maj och inte ångrat mig en sekund. Tvärtom är jag lite sugen på att köpa den blå varianten framöver.
Var skeptisk till den blå riktigt länge men måste säga att efter att nu skaffat den blå är den mycket bättre än vad jag trodde. Efter att ägt båda kan jag summera det med att den svarta är bättre på pappret medan den blå faktiskt känns matchar bättre när den väl är på.

Planen är fortfarande att återinskaffa den svarta men skulle jag endast välja en BB58 eller köra en OWG skulle det vara den svarta men mest för att det är den klassiska modellen ;). Men som sagt den blå passar in bättre på arment och lättare att matcha.
 
Ja det där med att ”äga för evigt” är en skön känsla att ha. (Tyvärr brukar jag själv förlora den efter ett tag.)
Jag är ganska ny med klockor, varit rejält intresserad ett par år eller så, och kanske hamnar även jag där nån gång. Men min känsla är alltid att klockorna jag köper ska stanna. Å andra sidan, om jag lagt lite "större" pengar på en klocka och inte varit nöjd hade jag förstås sålt den.

En av "fördelarna" med att behöva spara ihop till klockor, I guess. När jag väl gör en affär vet jag precis vad jag vill ha och varför – med tanke på hur mycket tid jag lagt i letandet efter nästa klocka till samlingen...
 

Christoban

Cartier
För mig funkar det endast om klockan varit med om något extraordinärt, typ barnafödsel, giftermål eller liknande. Då kan jag inte sälja av den av den anledningen även om jag egentligen kanske skulle vilja.
Hoppas innerligt att man slipper drabbas av flipparsjukan - låter kämpigt att behöva gifta sig varje gång man skaffar ny klocka (för jag är nog rätt säker på att jag inte skulle orka ha lika många barn som jag vill ha klockor 🤔)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
För mig funkar det endast om klockan varit med om något extraordinärt, typ barnafödsel, giftermål eller liknande. Då kan jag inte sälja av den av den anledningen även om jag egentligen kanske skulle vilja.
Känner helt klart igen mig där. Har en eller två som varit med om de flesta milstolparna. De kommer alltid att stanna. Tyvärr är det som hamnar på handleden dagligen oftast det senaste fyndet. Även om många senaste året "råkat" vara Tudor ;).
 

boneg

Omega
2-Faktor
Jag har glädjande nog en BB58 på väg hem, ska bli riktigt trevligt!
Finns det någon sida/butik ni kan rekommendera för att hitta kvalitativa och lämpliga armband
Läder, Nato mfl är av intresse för att få testa vilket jag trivs bäst med förutom länken
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Verkar svårt att mötas på pris tyvärr. En bra bit över 60k utan box och och papper tyckte jag blev på tok för mycket för en small block. Men (de professionella) säljarna spekulerar väl delvis i fortsatta prisuppgångar.

Ja, det lät lite saftigt. Small blocken borde väl gå för ca 40-50tkr och BB för ca 60-70tkr och uppåt beroende på skick och tillbehör. Hoppas att du hittar någon för det är en fin modell och det är kul att få se lite annat än Black Bay i den här tråden (absolut inget fel med Black Bay men det är roligt med lite variation).
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag har glädjande nog en BB58 på väg hem, ska bli riktigt trevligt!
Finns det någon sida/butik ni kan rekommendera för att hitta kvalitativa och lämpliga armband
Läder, Nato mfl är av intresse för att få testa vilket jag trivs bäst med förutom länken
Grattis! För mig är det antingen orginallänk/läder eller MN som gäller. MN är oslagbart speciellt på sommaren.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
För en okunnig, vad står MN för?
Här har du lite info :)

 

Espresso

Cartier
För mig funkar det endast om klockan varit med om något extraordinärt, typ barnafödsel, giftermål eller liknande. Då kan jag inte sälja av den av den anledningen även om jag egentligen kanske skulle vilja.
Inget är omöjligt. Varit inne i den här hobbyn sen 2007 och har fortsatt aldrig avyttrat någon klocka, långa förberedelser många butiker och besök. Så de klockor jag väl köpt sitter stadigt i lådan. Bl.a. så finns där en blå BB58 som jag får ut mycket glädje av :)
 
Topp