• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fast jag har 16,5cm i handleder, på vintern åtminstone. Tycker låset centrerar bra och inte snett på något sätt. Kanske har med att göra vilka länkar som är demonterade. Upplever det som en bekväm länk. Men gillar man tyngre länkar så är den kanske inte den lämpligaste.

Det där med polering och service är ganska allmängiltigt förstås. Säljs det som opolerat och den inte är det kan det nog vara frustrerande, likadant om det krävs service fast någon uppgett det inte ska göra det. "Genomgången" skriver du i annonsen som är avslutad. Själv är jag osäker på vad man menar med det i säljesannonser. Tänker nog att det innebär den är uppkollad och inget akut servicebehov finns?
Hej! Länken är satt bekvämt, men jag störde mig på att låset satt mycket snett. Det kan tänkas att jag inte hade tillgång till alla de ursprungliga länkarna. I slutändan handlade det nog om höga förväntningar som inte infriades pga av felaktiga föreställningar om vad klockan skulle ge för värde för mig. Därav lät jag den gå (för denna gång). Kanske det blir en till i framtiden, med rätt förväntningar, för i slutändan är det bara en klocka.
 

Bebitz

Cartier
Någon som har erfarenhet av BB58 i både svart och blått som skulle kunna ge en input om vilken färg ni föredrar och varför?

Jag har svårt att bestämma mig då svart känns som man kan variera mer med olika färger på band och så men samtidigt vet jag inte vad jag tycker om att den är lite fake vintage. Den blå känns mer modern och clean, men ganska låst till just färgen blått?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av BB58 i både svart och blått som skulle kunna ge en input om vilken färg ni föredrar och varför?

Jag har svårt att bestämma mig då svart känns som man kan variera mer med olika färger på band och så men samtidigt vet jag inte vad jag tycker om att den är lite fake vintage. Den blå känns mer modern och clean, men ganska låst till just färgen blått?
I den här tråden verkar det ha diskuterats en del om det. RÖSTNING - BB58 Svart eller Blå?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Den här gör hemjobbet en smula mer uthärdligt.
PSX_20210114_092556.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av BB58 i både svart och blått som skulle kunna ge en input om vilken färg ni föredrar och varför?

Jag har svårt att bestämma mig då svart känns som man kan variera mer med olika färger på band och så men samtidigt vet jag inte vad jag tycker om att den är lite fake vintage. Den blå känns mer modern och clean, men ganska låst till just färgen blått?

Jag sålde min svarta BB58 etfer 2.5 vecka. Tror att jag var trött på den redan innan jag köpte den egentligen. Gillade inte riktigt giltfärgen i bezeln. Tyckte den kändes lite tråkig utan att mer kunna sätta fingret på vad det var.

Nu har jag den blåa. Inledningsvis känns den bra. Får återkomma om 2 veckor till för att se om den överlever den svarta :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Den ser riktigt fin ut!!! Önskade att de kunde göra denna GMT fast i samma proportioner som BB58😍
Det är bara att ställa dig i kö, misstänker att det är den heliga Tudor graalen för många. ;)
Tror att med tanke på barnsjukdomarna de hade med nuvarande GMT modellen vill de nog vara säkra på att det fungerar på nästa modell ( om det skulle inträffa).
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är bara att ställa dig i kö, misstänker att det är den heliga Tudor graalen för många. ;)
Tror att med tanke på barnsjukdomarna de hade med nuvarande GMT modellen vill de nog vara säkra på att det fungerar på nästa modell ( om det skulle inträffa).
Ja precis, är nog inte ensam om den önskan! Men om Tudor vill suga på den karamellen kan de väl åtminstone ge oss en BB58 Harrods, hade varit grym med grön bezel😁
 
  • Like
Reactions: SCM

Yannick

Breitling
Någon som har hört något från ÅF kring BB58an svart? Fick höra från Bergströms i Göteborg ca 1år och då har man redan stått i 1 sedan tidigare. Känns som produktionen är väldigt osäker just nu.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Den ser riktigt fin ut!!! Önskade att de kunde göra denna GMT fast i samma proportioner som BB58😍

Det är bara att ställa dig i kö, misstänker att det är den heliga Tudor graalen för många. ;)
Tror att med tanke på barnsjukdomarna de hade med nuvarande GMT modellen vill de nog vara säkra på att det fungerar på nästa modell ( om det skulle inträffa).
GMT-verket MT5652 bygger på MT5602, ett större urverk än MT5402 i BB58. Att dom skulle göra en GMT-version av MT5402 känns osannolikt och det är väl vad som krävs för att gå in i en 39mm boett. Tekniskt möjligt förstås men boetten skulle nog ändå behövas ökas på höjden. Men rekommenderar att försöka testa en Tudor GMT om den funkar för jag tycker den är så bra! True GMT med 70tim inhouseverk och hög kvalitetskänsla för list 40K, finns liksom ingen värdig konkurrent i prisklassen. Man får gå upp till Omega PO som listar 67K och är ännu fetare.

Barnsjukdomarna i plural? Något annat än problem med datumväxlingen känner jag inte till.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
GMT-verket MT5652 bygger på MT5602, ett större urverk än MT5402 i BB58. Att dom skulle göra en GMT-version av MT5402 känns osannolikt och det är väl vad som krävs för att gå in i en 39mm boett. Tekniskt möjligt förstås men boetten skulle nog ändå behövas ökas på höjden. Men rekommenderar att försöka testa en Tudor GMT om den funkar för jag tycker den är så bra! True GMT med 70tim inhouseverk och hög kvalitetskänsla för list 40K, finns liksom ingen värdig konkurrent i prisklassen. Man får gå upp till Omega PO som listar 67K och är ännu fetare.

Barnsjukdomarna i plural? Något annat än problem med datumväxlingen känner jag inte till.
Ja jag kanske får testa en GMT någon gång framöver. Egentligen tror jag inte att storleken hade varit något som helst problem för min del. GMT är en sådan funktion som är riktigt snyggt, däremot skulle jag aldrig använda det😅
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Efter mycket funderande och velande har jag kommit fram till att den blåa får stanna och denna lämna
20210114_121448.jpg
Svårt med bra val enligt mig! Det som är bra med BB58 är att det är lätt att köpa och sälja till typ samma pris. Så om du ångrar dig kan du ju snabbt köpa tillbaka! Kul att du ändå testat ha båda färgerna samtidigt, vad var det som fällde avgörandet?☺️
 

erow

Patek
2-Faktor
Svårt med bra val enligt mig! Det som är bra med BB58 är att det är lätt att köpa och sälja till typ samma pris. Så om du ångrar dig kan du ju snabbt köpa tillbaka! Kul att du ändå testat ha båda färgerna samtidigt, vad var det som fällde avgörandet?☺️
Haha ja detta är min tredje svarta 58. Kommit fram till att den blåa är den som jag personligen tycker mest om 😀
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
GMT-verket MT5652 bygger på MT5602, ett större urverk än MT5402 i BB58. Att dom skulle göra en GMT-version av MT5402 känns osannolikt och det är väl vad som krävs för att gå in i en 39mm boett. Tekniskt möjligt förstås men boetten skulle nog ändå behövas ökas på höjden. Men rekommenderar att försöka testa en Tudor GMT om den funkar för jag tycker den är så bra! True GMT med 70tim inhouseverk och hög kvalitetskänsla för list 40K, finns liksom ingen värdig konkurrent i prisklassen. Man får gå upp till Omega PO som listar 67K och är ännu fetare.

Barnsjukdomarna i plural? Något annat än problem med datumväxlingen känner jag inte till.
Sorry nej det ska givetvis vara singular ;)
Hade möjlighet att köpa en GMT hos AD men stod över för att den blev för klossig och topp tung.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Någon som har hört något från ÅF kring BB58an svart? Fick höra från Bergströms i Göteborg ca 1år och då har man redan stått i 1 sedan tidigare. Känns som produktionen är väldigt osäker just nu.
Generellt sett är det inga större problem med varken blå eller svart just nu tror jag. Väntetiden är ju relativ.... med detta menar jag att listorna nog är fulla men butikerna är oftst inte sugna på att ha för mkt liggandes så om du står på en intresselista redan är det snabbaste sättet att köpa via lokal AD att kika in då och då och fråga om de fått in ngn.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Dotterns huvudfoting är nu graverad på baklocket på den klocka jag hade på armen när hon föddes - mao den första klockan hon såg 🙂
Ja, inte de finaste linjerna men iom att teckningen var som den var så fick gravör göra det bästa utavet. Oavsett så är jag nöjd med ett personifierat baklock
086D7791-794B-4003-8EE9-E1D73441D9ED.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Dotterns huvudfoting är nu graverad på baklocket på den klocka jag hade på armen när hon föddes - mao den första klockan hon såg 🙂
Ja, inte de finaste linjerna men iom att teckningen var som den var så fick gravör göra det bästa utavet. Oavsett så är jag nöjd med ett personifierat baklock
086D7791-794B-4003-8EE9-E1D73441D9ED.jpeg
Du är ta mig f-n ett geni! Bästa graveringen jag sett sedan Kristian Hagens "not for sale". Är det på 36:an?
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Dotterns huvudfoting är nu graverad på baklocket på den klocka jag hade på armen när hon föddes - mao den första klockan hon såg 🙂
Ja, inte de finaste linjerna men iom att teckningen var som den var så fick gravör göra det bästa utavet. Oavsett så är jag nöjd med ett personifierat baklock
086D7791-794B-4003-8EE9-E1D73441D9ED.jpeg
Kul grej och lite outside the box tänk.
Har alltid tänkt text men varför inte ett motiv :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Kul grej och lite outside the box tänk.
Har alltid tänkt text men varför inte ett motiv :)
För mig så var en text/namn på något vis låst till bara det. Det här blev mer personligt med en bild som säger så mycket mer - kommer alltid komma ihåg hur stolt man var när hon ritade den och sen när hon själv insåg att hon hade ritat en figur!
 
Topp