• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dotterns huvudfoting är nu graverad på baklocket på den klocka jag hade på armen när hon föddes - mao den första klockan hon såg 🙂
Ja, inte de finaste linjerna men iom att teckningen var som den var så fick gravör göra det bästa utavet. Oavsett så är jag nöjd med ett personifierat baklock
086D7791-794B-4003-8EE9-E1D73441D9ED.jpeg
Fint!
 
Håller på och ger BB58 ett till försök och köpt en beg från februari 2020. Gångreserven når upp till ca 48h, skulle ni säga att det är en normal avvikelse efter knappt 10 mån eller tyder det på något fel som är värt att lämna in den på garanti för? Håller annars tiden väldigt bra.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Håller på och ger BB58 ett till försök och köpt en beg från februari 2020. Gångreserven når upp till ca 48h, skulle ni säga att det är en normal avvikelse efter knappt 10 mån eller tyder det på något fel som är värt att lämna in den på garanti för? Håller annars tiden väldigt bra.
Skall vara cirkus 70. Så inte acceptabelt.
 

Crln

Breitling
Nice, kul att se den i annan färg än @Been Har du några första intryck? Tänkte försöka åka och klämma lite på en hos AD.
Hej igen Aikgreg, kul att du också fått upp ögonen för den. Vilken färgkombo är du mest ute efter?

Vad det gäller första intryck så måste jag säga att det är en versatile klocka. Passar tillfällen allt från uppklätt en vända på tennisbanan. Många dellänkar och upplever den väldigt följsam runt handleden. Väldigt snygg finish i urtavlan med fokus på detalj, romerska siffrorna gör verkligen sitt. Det enda frågetecknet jag ser är uppbyggnaden av "claspen" på lång sikt får en känsla av att det är en sån som kan tänka sig lösa upp sig av sig själv. Men en väldigt snygg klocka som bilder inte rättfärdigar, utan du behöver allt se med egna ögon.
 

Aikgreg

Breitling
Hej igen Aikgreg, kul att du också fått upp ögonen för den. Vilken färgkombo är du mest ute efter?

Vad det gäller första intryck så måste jag säga att det är en versatile klocka. Passar tillfällen allt från uppklätt en vända på tennisbanan. Många dellänkar och upplever den väldigt följsam runt handleden. Väldigt snygg finish i urtavlan med fokus på detalj, romerska siffrorna gör verkligen sitt. Det enda frågetecknet jag ser är uppbyggnaden av "claspen" på lång sikt får en känsla av att det är en sån som kan tänka sig lösa upp sig av sig själv. Men en väldigt snygg klocka som bilder inte rättfärdigar, utan du behöver allt se med egna ögon.
Hej!
Pratade lite just om låset med Been då jag hört lite kritik om den lösning de har valt. Om jag köper en blir det 41 mm och stål/guld med svart tavla eller endast stål med blå tavla. Är inte en guldkille men någon gång ska väl vara den första...

Precis som du säger är det alltid trevligt att spana in klockor i verkliga livet :)
 

Radio

Breitling
Någon som har mer information om Tudor BB GMT datum funktion. De jag har läst mig till är att det verkar vara något design problem som inte är löst 100%, eftersom det har hänt igen på folk som lämnat in och fått urverket ut bytt.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
"Friskt vågat, hälften vunnet!" 😁👍

Önskar jag hade ett garage som ditt, och kunskaperna att utföra arbetet, så hade jag också gjort det på stört!
Ja så är det absolut.
Funderade ett tag innan på angreppssätt, men det var enklare än jag hade trott. Rostfritt kan ju vara lite lurigt att borra i, men det var plättlätt.
För den som inte vet bättre är det svårt att säga att det inte är fabriksutförande när klockan sitter på armen.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ja så är det absolut.
Funderade ett tag innan på angreppssätt, men det var enklare än jag hade trott. Rostfritt kan ju vara lite lurigt att borra i, men det var plättlätt.
För den som inte vet bättre är det svårt att säga att det inte är fabriksutförande när klockan sitter på armen.
Bra jobbat! Då är det bara att du tar in beställningar nu :)
 
Topp