• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
Mina tre helt olika Tudors
906A89A6-7577-4B34-A80E-D59D6634F2BE.jpeg
 

helmert

Omega
Hej hopp!
Ser att det ligger ute en 79090 på Tradera för 53k. (håller på med bostadsgrejer så inge köp för mig) men förutom att den behöver nya bandstift tycker jag den ser ut att vara i rätt bra skick, ser inte polerad ut. Vad tycker ni? något jag missar?
1611396212603.png
Den verkar se helt ok ut men inte helt enkelt att avgöra skicket utifrån bilderna. Svårt att säga huruvida den blivit polerad eller inte (eller hur mycket) även om jag tycker mig kunna ana fasningen på boetten. Lite veck och bräck på armbandet vilket nog är ofrånkomligt på en viklänk som använts. Okänd servicehistorik och rätt sparsmakad information om skicket. Jag skulle nog be om några mer högupplösta bilder på boetten.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Är det så att BB36 S&G inte är någon vidare populär modell ? Har inte sett någon här i tråden men det skulle vara intressant att höra lite input om den modellen.
Om den inte är så populär så lockar det mig än mer till ett köp men det vore ändå kul att veta om det finns erfarenheter.
CE978FEC-1158-437C-952D-DAA78F788D09.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Är det så att BB36 S&G inte är någon vidare populär modell ? Har inte sett någon här i tråden men det skulle vara intressant att höra lite input om den modellen.
Om den inte är så populär så lockar det mig än mer till ett köp men det vore ändå kul att veta om det finns erfarenheter.
CE978FEC-1158-437C-952D-DAA78F788D09.jpeg
Modellen i sig är ju rätt populär. Däremot kanske de flesta faller mer för den i en-ton. Har i princip inget mot denna men tycker att det finns snyggare two-tone alternativ därute. Men BB36 är i komfort och kvalitet riktigt bra.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är det så att BB36 S&G inte är någon vidare populär modell ? Har inte sett någon här i tråden men det skulle vara intressant att höra lite input om den modellen.
Om den inte är så populär så lockar det mig än mer till ett köp men det vore ändå kul att veta om det finns erfarenheter.
CE978FEC-1158-437C-952D-DAA78F788D09.jpeg
Svinsnygg :) nån här som har en o vill byta mot min tudor bb ”dark” är de bara att pm
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Modellen i sig är ju rätt populär. Däremot kanske de flesta faller mer för den i en-ton. Har i princip inget mot denna men tycker att det finns snyggare two-tone alternativ därute. Men BB36 är i komfort och kvalitet riktigt bra.
Ok. Jag har den vanliga BB36 både i blått o och svart men är bra nyfiken på denna med. Det är väl länken och låset på S&G som jag tycker ser så där ut och att den saknar microjustering är jag skeptisk till.
Skulle säkert funka bra på ett läderband om inte länken känns bra tänker jag.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Svinsnygg :) nån här som har en o vill byta mot min tudor bb ”dark” är de bara att pm

Håller med om att den är svinsnygg :)
Därför som det skulle vara kul att få se lite wristshots och ytterligare intryck. Finns endast ett fåtal reviews som jag lyckats hitta med hjälp traditionellt googlande.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ok. Jag har den vanliga BB36 både i blått o och svart men är bra nyfiken på denna med. Det är väl länken och låset på S&G som jag tycker ser så där ut och att den saknar microjustering är jag skeptisk till.
Skulle säkert funka bra på ett läderband om inte länken känns bra tänker jag.
Inte sugen att byta bort den blå eller svarta mot en tudor bb dark?
 

fredrikb

Cartier
Den här växer på mig. I teorin borde den vara lite för stor för mig, men det är något med den som ändå gör att det känns...rejält...utan att vara klumpigt.

Hade gärna haft ett snyggt formpassat gummi som man kunde flytta viklåset till, som rubber b. I midnattsblått. Men tror inte det finns?

05582487-4707-4D2D-BC03-0DDE423788F3.jpeg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej hopp!
Ser att det ligger ute en 79090 på Tradera för 53k. (håller på med bostadsgrejer så inge köp för mig) men förutom att den behöver nya bandstift tycker jag den ser ut att vara i rätt bra skick, ser inte polerad ut. Vad tycker ni? något jag missar?
1611396212603.png
Fler bilder hade inte skadat och den ser rätt slapp ut i länken...
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Den här växer på mig. I teorin borde den vara lite för stor för mig, men det är något med den som ändå gör att det känns...rejält...utan att vara klumpigt.

Hade gärna haft ett snyggt formpassat gummi som man kunde flytta viklåset till, som rubber b. I midnattsblått. Men tror inte det finns?

05582487-4707-4D2D-BC03-0DDE423788F3.jpeg
Formpassat / Curved ends finns det gott om till BB-boetten. Tror dock att, som du säger, så finns det inget där man flyttar med viklåset likt en del gummin som är till Rolex.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Idag exakt en månad sedan jag ställde min bb58 som förste ägare. Har i princip enbart använt den med läder från Molequin. Kan konstatera att den nu tappat 0,6 sekunder. På en månad... Imponerande stabil och grym storlek för mig. Kan utan problem reglera den med nattpositionen. Arkivbild.
D20470E1-5B52-486A-B9A6-F31DCECF51C4.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
För den som är sugen, finns tre stycken Tudor DD 76200 från Japan för drygt 14kkr, går säkert att pruta också.
Inklusive svensk moms, så blir det fortfarande bra pris!

Edit: Gratis frakt också.

 
Senast ändrad:
Topp