• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Duddee

Cartier
2-Faktor
Nya Chrono är ju dundersnygg, men är det bara jag som tycker att den har så pass mycket Daytona-DNA att den aldrig kommer att bli något än ett andrahandsval? Inte för att alla suktar efter Rolex eller ens har möjlighet att få tag på en, men lek med tanken att prisskillnaden varit försumbar - hur många hade valt Tudor?

Det tycker jag inte, den står på egna ben. Andrahandsvalet till Daytona är Zenith Chronomaster Sport. 😁
 

Nemo

Omega
2-Faktor
Till skillnad från vad Rolex släppte idag så känns det som att det var mer drag i Tudor 🙂 Men ingen utav dem släppte något som lockade, tyvärr.
Hade BB58 i guld levererats på länk så kanske.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Överlag är jag nöjd över Tudors släpp och det beror kanske till viss del över besvikelsen av Rolex bleka insats. Chronon är en riktigt hit med en härlig pandatavla och en tjocklek som för tankarna till Big Block. Att den har aluminiuminsert känns helrätt men jag hade gärna skippat snowflakevisaren.

BB58 i silver tycker jag var en vågad uppenbarelse. Silverboetter är ju väldigt ovanliga och jag är lite nyfiken på hur de åldras. Däremot kunde de ha skippat glasbaksidan om de inte bemödar sig att snygga till urverket. Färgen gillar jag skarpt oh även den känns lite vågad men den är nog svår att fånga på bild. Ska bli kul att se den i verkligheten.

BB58 i guld var lite rolig men känns rätt dyr och den kommer nog att bli rätt så ovanlig. Jag hade nog gärna sett en lite mörkare nyans av grönt. Att boetten är helborstad tycker jag ger ett lite tooligt intryck. En klocka för 168Tkr borde ha ett fint dekorerat urverk om den ska ha en glasbaksida. Klockan är inget för mig men jag tycker ändå att den är en lite intressant och en udda fågel inom Black Bay.

BB36 (32 och 41) i silver tycker jag var ett trevligt inslag och den modellen känns som ett säkert kort som säkert kommer att sälja bra.
 

DRW

Panerai
2-Faktor

Back

Vacheron
2-Faktor
Inte för att vara sån (efter lite betänketid) så hade Tudor kunnat gå mer åt sin ”gamla” heritage linje. Inte helt såld faktiskt på nya chrono. För konservativ för att vara Tudor
98C45EA3-5A67-4984-AE63-4CD2BF8B51F6.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Alltså, kollar ni videon Tudor släppte så säger snubben i videon att man blandat silver med två andra metaller, utan att nämna vilka. Så frågan är vilka metaller och hur mycket silver är det egentligen?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Alltså, kollar ni videon Tudor släppte så säger snubben i videon att man blandat silver med två andra metaller, utan att nämna vilka. Så frågan är vilka metaller och hur mycket silver är det egentligen?
Kommer vi nog aldrig få veta, Rolex/Tudor och deras magiska legeringar som de aldrig berättar något om.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kommer vi nog aldrig få veta, Rolex/Tudor och deras magiska legeringar som de aldrig berättar något om.
Är det inte sk Sterling Silver i klockan? Isåfall verkar det som att det normalt sett är en blandning av silver, koppar och zink. Men har ingen koll, utan har bara googlat mig till det🙂 Intressant är även att sådant Sterling Silver ska bli mörkare med tiden, dvs få en viss patinering.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Trodde först visare och index var svarta men verkar inte så. Synd

Inte?! Det trodde jag också, eller mörkgrå iaf. Ser verkligen ut så på bilden - vilken färg är de menar du?

Verkar ändå vara mörkare index och visare. Jämförde på hemsidan - dels bilder men också i deras verktyg där man kan bygga ihop klockan själv. Kolla skillnaden på visarna som jag har ringat in på de två första bilderna. Visarnas färg byts så fort man ändrar urtavla i verktyget. Dock är det ju inte det på deras bilder på Instagram.. Konstigt 😅

Edit: Såg precis att Tudor själva kommenterade att det är silverfärg på visarna.

Screenshot_20210407_185753_com.android.chrome_edit_358062416454738.jpg
Screenshot_20210407_185756_com.android.chrome_edit_358051822403698.jpg
Screenshot_20210407_185416_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20210407_185407_com.android.chrome.jpg
 
Senast ändrad:
Topp