• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

galácticon

Patek
2-Faktor
Fick precis den här skickad till mig - den är inte Big Block men ändå trevlig :)

Edit: insåg att jag formulerat mig knasigt. Det är alltså bilden och inte klockan jag fått skickad till mig 😂
IMG-20210408-WA0000.jpg
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Alltså många stör sig på nitarna på BB eftersom de fyller ingen funktion. Jag känner likadant för Tudors kronografer som endast kan ta tid upp till 45 minuter. Någon som känner likadant?

(Ja, jag vet man kommer ändå aldrig använda kronografsfunktionen)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Alltså många stör sig på nitarna på BB eftersom de fyller ingen funktion. Jag känner likadant för Tudors kronografer som endast kan ta tid upp till 45 minuter. Någon som känner likadant?

(Ja, jag vet man kommer ändå aldrig använda kronografsfunktionen)
Jag använder kronograf ofta, dock väldigt sällan det är några längre tidtagningar så att 45 minuter är en ”tidstolpe” stör mig inte.

45 minuter är baserat på racing (rätta mig om jag har fel) så varför man har kvar det, en Tachymetre bezel och sen en ”dykarvisare” är konstigt
 
Känns som du hängt upp dig på guldet. Mitt tips är att acceptera det och gå vidare :) alternativt starta en egen tråd på ämnet.
Imo ligger det alltid tusen andra faktorer bakom prissättningen och oftast är dessa inte ens direkt relaterade enbart en produkt.

Sedan är det ju upp till var och en och göra bedömningen vad man vill lägga pengarna på och vad man kan tycka det är värt.

Har mina åsikter om att göra en dykare i guld. Men samtidigt är det lite kul att någon gör något skruvat. Får se hur det lirar med konsumenterna. Antingen hamnar den på tippen eller så får vi se mer guld framöver. :oops:
Inte alls, jag bara förklarade hur jag tänker och vad jag skulle tycka var ett rimligt pris som svar på en direkt fråga 😊 Har försökt vara tydlig med att det är vad jag tycker, och jag förstår såklart att det finns andra faktorer som spelar in och som gör att andra kan tycka annorlunda - men för mig är priset för högt baserat på tidigare motiveringar. Men som du säger, det är ju konsumenterna som bestämmer vad som är ett rimligt pris och de som gör en annan bedömning kommer säkert inte ta guldvärdet i beaktande. Själv väljer jag att lägga pengarna på annat (i stål, så nästan helt utan metallvärde 😉).

Ja det känns ju som att det blir vanligare och vanligare med dykare (och sportklockor generellt) i helguld. Jag tycker dock att det kan vara väldigt snyggt om färgerna är rätt - även om jag ju aldrig skulle få för mig att dyka/sporta med en. Men det är ju om man ska vara ärlig mot sig själv inte ofta man gör det med stålklockorna heller - så jag kan leva med det. Synd bara att de alltför ofta är alltför dyra för min smak
 

admdze

Breitling
God kväll gott folk. Undrar vad man bör kunna begära för en Blå BB58? Inga dings bara små hairlines. Är dock inte godkänd ännu att annonsera här då jag inte varit tillräckligt aktiv :( så jag kommer testa Blocket. Klockan är köpt av en medlem här på forumet men känner att det är dags för en Chrono då jag inte testat dessa förr.
btw så är jag stor Tudor-fan :)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
God kväll gott folk. Undrar vad man bör kunna begära för en Blå BB58? Inga dings bara små hairlines. Är dock inte godkänd ännu att annonsera här då jag inte varit tillräckligt aktiv :( så jag kommer testa Blocket. Klockan är köpt av en medlem här på forumet men känner att det är dags för en Chrono då jag inte testat dessa förr.
btw så är jag stor Tudor-fan :)
Den här gick i förrgår här på forumet, borde kunna ge dig lite vägledning
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
God kväll gott folk. Undrar vad man bör kunna begära för en Blå BB58? Inga dings bara små hairlines. Är dock inte godkänd ännu att annonsera här då jag inte varit tillräckligt aktiv :( så jag kommer testa Blocket. Klockan är köpt av en medlem här på forumet men känner att det är dags för en Chrono då jag inte testat dessa förr.
btw så är jag stor Tudor-fan :)
Skrev igår i samma tråd. Ca 31-33k beroende på skick.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Mmm, mysiga filmer! 🥰 Blev ju inte direkt osugen på en gammal sub..

Nu blir det nato åtminstone April ut, så det så!
NATO är grymt på dykare speciellt på sommaren men en TUDOR börs med fördel på en Marine Nationale ;)
Kan f ö vara det skönaste sättet som finns.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Denna 75190 har knappt lämnat handleden sedan förvärvet. Tillåts betydligt mer handledstid än de övriga Submariners som passerat genom åren i både fem/sexsiffriga referenser. Kan varmt rekommendera dessa.

Att komplettera med ett blått syskon blev än mer aktuellt sedan veckans släpp.

Trevlig fredag!
 

Bilagor

  • 5CFDD8EA-9E89-4114-9EAD-26504AECC581.jpeg
    5CFDD8EA-9E89-4114-9EAD-26504AECC581.jpeg
    631.2 KB · Visningar: 73
Topp