• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Comeback i tråden efter ett halvårs uppehåll. Vilken bättre dag att göra det på än en Tudor-torsdag? Sist jag var här var det med en BB GMT, men den fick lämna då den kändes för mycket som en klump på handleden. Löste inte heller de gigantiska polerade sidorna på boetten. Att den var sjukt snygg framifrån hjälpte tyvärr inte i längden.
Dags då att prova en BB58 istället. Första intrycket är att det nästan är omöjligt att spåra släktskapet dem emellan i hur de bärs. Till BB58:ans fördel då. Och de är (minst) lika snygga framifrån. Vågar man tro att det kanske är en keeper? Eller blir omställningen till en såpass liten dykare för svår?
Cliffhanger-varning 😀
84E67849-FB49-4F36-909E-93DFD43C8504.jpeg
Grattis! Den är grym! Men så fort det kommer en GMT med ’58 proportionerna släpps kommer nog det överta förkärleken för denna.
 
Plockade ut min BB58 i veckan från AD i Stockholm och fick då inte med den där vita yttersta boxen. Enligt säljaren får de som AD inte skicka med den boxen, utan att det är gråhandlare som skickar med den. Känner ni igen det?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Plockade ut min BB58 i veckan från AD i Stockholm och fick då inte med den där vita yttersta boxen. Enligt säljaren får de som AD inte skicka med den boxen, utan att det är gråhandlare som skickar med den. Känner ni igen det?
Blir lite osäker nu men tror faktiskt inte jag fick med den vita ytterlådan till min 58:a heller?! Tog ut en för ca 1 år sen. Om du tycker det är intressant kan jag kontrollera detta i em??
 
I dessa tider med nya klockor från Tudor är det lätt att glömma deras äldre referenser. Tudor Submariner 79090, deras sista dykare med plexiglas som gick ur tiden runt 1995. Detta är i det närmaste arketypen för en vintage "toolwatch" från Wilsdorffamiljen: matt svart tavla, målade markörer, tritium och plexiglas. Dessa är fortfarande rätt prisvärda, med tanke på hur priserna på Rolex subs 5512/5513 (med målad tavla) har stuckit iväg. Och det är robusta klockor, den kanadensiska marinen köpte denna ref, 79090, direkt från hyllan till deras soldater. Som jag har förstått det den sista ref som blev en milsub från Tudor. Dock inte min, men jag är nöjd.

image.jpeg
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Plockade ut min BB58 i veckan från AD i Stockholm och fick då inte med den där vita yttersta boxen. Enligt säljaren får de som AD inte skicka med den boxen, utan att det är gråhandlare som skickar med den. Känner ni igen det?
Samma "guidelines" som Rolex. AD ska ta bort sleeven på boxen vid försäljning.
Sen är det dock inte många AD`s som bryr sig om det när det kommer till Tudor.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Samma "guidelines" som Rolex. AD ska ta bort sleeven på boxen vid försäljning.
Sen är det dock inte många AD`s som bryr sig om det när det kommer till Tudor.
Det roliga är att det blev tvärtom för mig. Ingen sleeve när jag plockade ut Tudorn men fick behålla sleeven till min Rolex. Antar att dom gjorde en miss och glömde plocka bort den 😅
 

eklundz

Breitling
Är det någon som äger en 36mm Tudor Sub från sent 90-tal? Intresserad av lite "icke-instagram-retuscherade " bilder på den. Gärna lite info om din storlek på handled också om det går för sig 😊. Tack.
 

Anarch

Cartier
2-Faktor
I dessa tider med nya klockor från Tudor är det lätt att glömma deras äldre referenser. Tudor Submariner 79090, deras sista dykare med plexiglas som gick ur tiden runt 1995. Detta är i det närmaste arketypen för en vintage "toolwatch" från Wilsdorffamiljen: matt svart tavla, målade markörer, tritium och plexiglas. Dessa är fortfarande rätt prisvärda, med tanke på hur priserna på Rolex subs 5512/5513 (med målad tavla) har stuckit iväg. Och det är robusta klockor, den kanadensiska marinen köpte denna ref, 79090, direkt från hyllan till deras soldater. Som jag har förstått det den sista ref som blev en milsub från Tudor. Dock inte min, men jag är nöjd.

image.jpeg
Tack för påminnelsen. Denna referens har jag länge spanat på och nu är det kanske läge att göra slag i sak. Den som vill skiljas från sin 79090 får gärna skicka ett PM.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Är det någon som äger en 36mm Tudor Sub från sent 90-tal? Intresserad av lite "icke-instagram-retuscherade " bilder på den. Gärna lite info om din storlek på handled också om det går för sig 😊. Tack.

Jajemen.
Har en mysig 75190 jag kan dra över önskade bilder på, om du påminner mig under helgen. 😊
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Så ADs släpper sleeves till gråhandlare med inte till slutkonsument? Låter märkligt men fine! :)
Varför är det märkligt att AD sköter en försäljning i butik efter regelverk?
Att sedan samma butik säljer klockor med sleeves, tags och alla stickers intakta till en handlare är ju svårt för varumärke att kontrollera.
 
Topp