• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
Söndagstudorn
CBE707D0-C7C0-4742-835B-DCE64E366F70.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Saknade BB58 OG för mkt och hoppas på den snart. Men när jag ser bilder som denna börjar jag sakna den blå också. :(
Nya silvriga tavlan på BB36 ser faktiskt riktigt bra ut.
tudor-black-bay-32-36-41-cover-landscape.jpg
Måste nog kika på en i verkligheten. På bild känns det fortfarande som att den svarta är snyggast fortfarande. Tudor brukar ju oftast göras mest rättvisa när man håller dem i handen.
 

medurs

Breitling
Tjena,

Har någon koll på huruvida det är svårt/enkelt att fixa en länk till en BB58 och vad priset brukar vara?
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tjena,

Har någon koll på huruvida det är svårt/enkelt att fixa en länk till en BB58 och vad priset brukar vara?
Om det är en OEM länk tror inte att det är jättesvårt att beställa in en via AD. Däremot brukar det kunna dra iväg. Tror jag har hört mellan 6-10k. Finns säkert flera här som har tips på ngn alternativ lösning.
 

medurs

Breitling
Om det är en OEM länk tror inte att det är jättesvårt att beställa in en via AD. Däremot brukar det kunna dra iväg. Tror jag har hört mellan 6-10k. Finns säkert flera här som har tips på ngn alternativ lösning.
Det är ändå såpass? Precis - också förstått att det är hyfsat enkelt via AD. Ett alternativ är ju självklart att ha utkik efter beg. Känns dock som att man får ha tålamod då.
 

Jonthe3

Breitling
Hej, Jag är sugen på en Tudor Black Bay Heritage med blå urtavla (och kupat/rundat glas och 39mm i diameter). Vad jag också föredrar är modellen med rosen istället för skölden. Är det någon som vet vad denna model heter? Är det någon som vet lite nutidshistoria bakom varför rosen kommit tillbaka på de senaste 10 åren?

Mvh
Jonathan
 
  • Like
Reactions: MLH

Back

Vacheron
2-Faktor
Hej, Jag är sugen på en Tudor Black Bay Heritage med blå urtavla (och kupat/rundat glas och 39mm i diameter). Vad jag också föredrar är modellen med rosen istället för skölden. Är det någon som vet vad denna model heter? Är det någon som vet lite nutidshistoria bakom varför rosen kommit tillbaka på de senaste 10 åren?

Mvh
Jonathan
Är det den här du tänker på? (även om den inte stämmer helt med din beskrivning)
DF2E7149-2D38-4E72-876E-F3B3CA4F69A6.jpeg

Den är 41 mm. 39 mm är BB58 men där hittar du inte rosen
 

Crispie

Rolex
Hej, Jag är sugen på en Tudor Black Bay Heritage med blå urtavla (och kupat/rundat glas och 39mm i diameter). Vad jag också föredrar är modellen med rosen istället för skölden. Är det någon som vet vad denna model heter? Är det någon som vet lite nutidshistoria bakom varför rosen kommit tillbaka på de senaste 10 åren?

Mvh
Jonathan
Ja, rosen på en BB58 hade varit nått. Tycker skölden är läcker också. Men rosen är grym.
 
Topp