• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Önskar att detta var ett skämt......... :banghead: men nu börjas det.
Nu har jag ju all världens frihet att välja varifrån jag vill köpa men poängen är att detta verkligen förstör för alla som är intresserade i klockan och inte som en investering.


1619008688447.png
 
Antar att ett gäng här har eller har haft en Tudor Day Date? Tycker den är är stilren och vad jag förstått är Tudor kvalitet.

har kollat på en Maurice Lacroix Aikon men denna bör väga lite tyngre
 

Ocean

Omega
Antar att ett gäng här har eller har haft en Tudor Day Date? Tycker den är är stilren och vad jag förstått är Tudor kvalitet.

har kollat på en Maurice Lacroix Aikon men denna bör väga lite tyngre
Tänker du på Royal? Har en 38mm utan Day. Underbar klocka och känns grymt bra på armen. Tavlan är ruskigt fin på den. Ända negativa är claspen, ingen mikrojustering.
 
Tänker du på Royal? Har en 38mm utan Day. Underbar klocka och känns grymt bra på armen. Tavlan är ruskigt fin på den. Ända negativa är claspen, ingen mikrojustering.
Ja men exakt, en Royal. Såg en till salu här på forumet och fastnade för utseendet. Kan absolut bli en nästa klocka. Utan Day är säkerligen minst lika snygg

tack för svar !
 

Crispie

Rolex
Antar att ett gäng här har eller har haft en Tudor Day Date? Tycker den är är stilren och vad jag förstått är Tudor kvalitet.

har kollat på en Maurice Lacroix Aikon men denna bör väga lite tyngre
PXL_20210329_071054986.jpg

Denna? Med tyngre, menar du i vikt eller hur den uppfattas av andra nerdz... mer, hur tüng den är? I så fall. Den är fett tüng.

Edit. Missade svaret ovan. Missförstånd
 

Ocean

Omega
Ja men exakt, en Royal. Såg en till salu här på forumet och fastnade för utseendet. Kan absolut bli en nästa klocka. Utan Day är säkerligen minst lika snygg

tack för svar !
Kanske var min du såg, har den ute till salu, men då utan Day 😁. Ja men jag gillar Day-looken mer, jag va och provade båda faktiskt, men blev ganska övveraskad över hur stor Day:en var, kan ha och göra med den integrerade länken. Så tips är att prova dem IRL!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Samma här, jag ägde en fram tills i höstas men sålde den just på grund av tjockleken och att lug-lug måttet var lite för stort. Känner dock ett osunt sug efter den nu igen trots att min handled knappast blivit större :bag:
Höj igenkänningsfaktor där. Hade en Omega AT för ett par år sedan där bandhornen gjorde att den såg större ut än vad den är och det är mer än en gång jag varit på väg att köpa en likadan igen. :rolleyes:
 

MLH

Cartier
Hade man bara haft quick adjustment på denna så hade den varit komplett. Tycker att det är lite märkligt att tudor inte inför det.
20210418_153647.jpg
Verkligen. Halios har justerbara spännen på klockor som kostar en fjärdedel och som tillverkas i små serier. Argumentet att Tudor inte gör det för att undvika att konkurrera med Rolex känns tunnt. Och i väntan på att Tudor och andra steppar upp det hade det ju varit grymt om någon eftermaknadsproducent kunde göra generiska lås med den funktionen.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Känns på något sätt som en sån klocka... Vissa dagar är jag väldigt nära att köpa den för en andra gång.
Hur brukar ni tänka kring det där med att köpa om samma modell två eller flera gånger?
Händer mig titt som tätt. Men till slut brukar jag inse att det aldrig kommer bli vi så efter ett par gånger fram och tillbaka så släpper jag taget 😉
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Känns på något sätt som en sån klocka... Vissa dagar är jag väldigt nära att köpa den för en andra gång.
Hur brukar ni tänka kring det där med att köpa om samma modell två eller flera gånger?
Jag har ägt denna 2ggr och om man verkligen vill ha den (igen) så why not? För egen del sålde jag den igen för att det finns för mycket konkurrents i lådan med klockor som jag aldrig kommer att sälja. Den hamnar mellan en sportigare dressare och riktig sport stål. Om man är ute efter en(!) klocka så är detta en perfekt GADA.
En del av mig önskar att jag kunde äga den men efter att ha sålt den av samma anledning 2ggr så blir det nog inte en tredje gång.

Men vi får se............... :p
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Känns på något sätt som en sån klocka... Vissa dagar är jag väldigt nära att köpa den för en andra gång.
Hur brukar ni tänka kring det där med att köpa om samma modell två eller flera gånger?
Att det brukar sluta på samma sätt. Off you go! Det handlar bara om tid.
Har gjort det själv en gång, men även det slutade på samma sätt.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Känns på något sätt som en sån klocka... Vissa dagar är jag väldigt nära att köpa den för en andra gång.
Hur brukar ni tänka kring det där med att köpa om samma modell två eller flera gånger?
Händer ganska ofta.. Inte för att jag tröttnar utan för att annat lockar eller konkurrerar ut. 😅 Är lite skadad antar jag... Önskar att jag var bättre på att sitta lugnt i båten.
 
Topp