• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tillbaka på handleden från Nymans efter en vecka som känts som en evighet :angel:
IMG_1638.JPG
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
De var inte dåligt! Gjorde dem en service eller bara regulerade upp verket?
Börjar bli lätt irriterad över att min med in-house går -5,5 SEK/dag...
Regulerade redan dagen jag lämnade in sen gick den på gångkontroll fram tills nu, som jag fick berättat för mig.
Vad har in-house verket för spec?
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Tror @janssonj menar att du knyter tungan i en knut. ”Finns där du har kollat” - men du har ju bara kollat i Malle.
@janssonj är ju främst intresserad av AD i Sverige så det är ju inte ”bara” att ringa runt...
Testa att ringa runt till AD i Europa och se. Blir ofta så att folk intr kollar utanför Sverige. Finns ju 100 andra ADs i Europa som garanterat löser en direkt eller iaf snabbare än 6 månader. Det är liksom inte mer premium att det står Sverige på cert än Rumänien.
 

Gasten48

Omega
Testa att ringa runt till AD i Europa och se. Blir ofta så att folk intr kollar utanför Sverige. Finns ju 100 andra ADs i Europa som garanterat löser en direkt eller iaf snabbare än 6 månader. Det är liksom inte mer premium att det står Sverige på cert än Rumänien.
Vet att det inte spelar någon roll var man köper klockan, om det är i Sverige eller inte sålänge det är AD.
Är främst ute efter en AD i Mellansverige då det är lättare att ta sig dit och känna på klockan innan köp :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Japp. Detta är dock på bara 3 mätningar än så länge.

På den längsta mätningen jag gjorde (15 mätningar på 22 dagar) blev snittet -4,7 sekunder/ dag. Med detta utskrivet gick jag till Bergström i Gbg och fick svaret ”en automatisk klocka kommer aldrig gå perfekt.”
Tänker dock lämna in den nu efter semestern för att den skall skickas på garantiärende till fabriken. Dem förvarnade dock att de kan ta upp till 3 månader att få detta fixat på garantin..
0060D568-E37A-453B-B83C-527583247114.png
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Regulerade redan dagen jag lämnade in sen gick den på gångkontroll fram tills nu, som jag fick berättat för mig.
Vad har in-house verket för spec?
Tror de är +6/-4 sekunder om dagen som gäller för chronometer certifikatet.

Fick du betala för regleringen eller var det något du fick på garantin? Sambons bb36a har varit inne i början av året för att bli regulerad och då gick den ca +4 SEK/dag efteråt. Nu har den återigen börjar gå riktigt snabbt (+12sek/dag).
CBD48BC1-2B86-4206-A1C1-3548B7FD6003.png


Fattar inte varför båda våra klockor blir så o-precisa. Vi använder dem dagligen men inte i några extrema förhållanden precis.
 

Code

AKA Vincent B
Japp. Detta är dock på bara 3 mätningar än så länge.

På den längsta mätningen jag gjorde (15 mätningar på 22 dagar) blev snittet -4,7 sekunder/ dag. Med detta utskrivet gick jag till Bergström i Gbg och fick svaret ”en automatisk klocka kommer aldrig gå perfekt.”
Tänker dock lämna in den nu efter semestern för att den skall skickas på garantiärende till fabriken. Dem förvarnade dock att de kan ta upp till 3 månader att få detta fixat på garantin..
0060D568-E37A-453B-B83C-527583247114.png
What? 3mån för en ruckning?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tror de är +6/-4 sekunder om dagen som gäller för chronometer certifikatet.

Fick du betala för regleringen eller var det något du fick på garantin? Sambons bb36a har varit inne i början av året för att bli regulerad och då gick den ca +4 SEK/dag efteråt. Nu har den återigen börjar gå riktigt snabbt (+12sek/dag).
CBD48BC1-2B86-4206-A1C1-3548B7FD6003.png


Fattar inte varför båda våra klockor blir så o-precisa. Vi använder dem dagligen men inte i några extrema förhållanden precis.

Nä, regleringen gick på garantin vilket var skönt. +-12 låter onekligen för mycket för BB'n. Min gick ju -15s/dag innan ruckningen så är väldigt glad med resultatet nu. Förhoppningsvis fortsätter den på samma bana och inte svingar iväg. När är din sambos BB uttagen?
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Nä, regleringen gick på garantin vilket var skönt. +-12 låter onekligen för mycket för BB'n. Min gick ju -15s/dag innan ruckningen så är väldigt glad med resultatet nu. Förhoppningsvis fortsätter den på samma bana och inte svingar iväg. När är din sambos BB uttagen?
Jag misstänker att den kan har blivit magnetiserad så ska se vad Bergström säger nästa vecka.
Klockan är uttagen hösten 2017 och så var den inne för ”ruckning” på våren 2018.
 
Topp